DVD ROM'en öppnas inte

Permalänk

DVD ROM'en öppnas inte

Hej!
Idag tänkte jag sätta i en film i datorn men den öppnades inte! Skulle vilja ha hjälp med det här!

(Ledsen för halv taskig info, sitter i skolan och har inte den längsta rasten)

Tack för att ni har ett svar! (hoppas jag...)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

antar att det är i en laptop? lyser det något från cd läsaren? under dator kan man välja "mata ut" får du något meddelande?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Öppna upp datorn och kolla så inte SATA-Ström kontakten har hoppat ur. Annars kan du ta ett gem och trycka in i det lilla hålet som finns på DVD-Front så kommer den poppa ut.

EDIT:
Eller det kanske var en laptop? Som tidigare inlägg sa.

Permalänk

Som sagt, ledsen för taskig info, det är en stationär

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De svaren du har fått bör räcka. Kolla sladdarna, dyker den upp i windows?, testa att mata ut från "Den här datorn", använd nål-hållet (men det är ingen hållbar lösning). Och återkom med dina resultat!

En ny cdrom kostar 199 i värsta fall (http://www.inet.se/produkt/7100555/optiarc-ad-7280s-sata-oem-...)

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_MauseRz:

Som sagt, ledsen för taskig info, det är en stationär

Skickades från m.sweclockers.com

Dåså, då finns det ett hål på framsidan som du kan trycka in ett gem i och således mata ut den manuellt.

Permalänk

Tack Allihopa för eran hjälp! det funkar som det ska nu! tack så jätte mycket!

Permalänk
Medlem

Vad var felet? Vilken lösning löste problemet? Det kan hjälpa andra som hittar tråden vid en sökning.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Vad var felet? Vilken lösning löste problemet? Det kan hjälpa andra som hittar tråden vid en sökning.

Typiskt- känns snöpligt

Feedback är bra!

men antagligen så var det bara en sladd som lossnat.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...