Spel sökes (har glömt namnet) SNES!

Permalänk
Medlem

Spel sökes (har glömt namnet) SNES!

Tjena. Tänkte höra om eventuellt någon vet vilket spel det är jag har kvar i minnet sen barndomen, men som
jag absolut inte har någon aning om alls vad det kan vara.

Mitt minne är väldigt svagt också.

För det första så finns det till Super nintendo.

Spelet fungerade lite på det sättet att man såg mer ovanför. (lite som pokemon)
och man kunde spela tillsamans, som olika karaktärer.

Man kunde kasta / göra magi på alla monster som kom. och man kunde hitta powerups som gjorde att man tex
kastade 4 löv istället för 3. Ungefär något sånt.

Spelet kändes små japanskt, karaktären jag minns eller karaktärerna var en "ninja" som var vitt klädd och en björn?

As bra beskrivning, I know.
Men har sökt spelet ett tag nu och hittar det fan inte.

:(!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Måste helt klart vara pocky and rocky som Spatten skrev

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

HAHA awesome! tack så mycket!

Ser fortfarande lika bra ut

Det är Pocky & Rocky !

åhhh nostalgin!!! :>

http://www.youtube.com/watch?v=8RQNsnzwWeQ&feature=related

Permalänk

Haha fasen va kul de verkade!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Måste kolla upp! Det hade varit sjukt kul om du skrev typ "Det är ett spel om en liten gubbe med röda mössa och mustasch som hoppar på sina fiender! Har för mig man kan rida på en dinosaurie också.. Någon som har en aning?!"

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Måste kolla upp! Det hade varit sjukt kul om du skrev typ "Det är ett spel om en liten gubbe med röda mössa och mustasch som hoppar på sina fiender! Har för mig man kan rida på en dinosaurie också.. Någon som har en aning?!"

wut? nu gjorde jag ju inte det?
och är inte så lätt att komma ihåg namnet på saker när
man var runt 4-5 och inte kunde engelska.

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte redan Pocky & Rocky innan jag ens klickade på tråden, knepigt :p. Jag brukade förresten också spela det när jag var liten (4-5 år).

Permalänk
Medlem

Gamla snes tiden
Saknar det som fan

Nu när man letar större boende, då blir det att inskaffa gamla klassiker igen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Även jag har spelat det Riktigt bra spel.