Permalänk

inbyggt grafikkort. P8z68-v Pro/gen3

Tjenare. Satt mig ner vid datorn och försökte få igång det inbyggda grafikkortet på min dator. Skulle vilja få igång det samtidigt som det externa eller va man ska kalla det för att kunna andvända 3 skärmar samtidigt om det är möjligt, Har googlat och kollar instruktionsboken men ja kan inte hitta nått, min engelska är inte så bra så ja har lite svårt att hitta ifrån utlänska sidor oxå,

Edit: visste inte riktigt vart ja skulle lägga tråden. hoppas ja är någorlunda rätt.
uppskattar all hjälp.

/mvh Datanerden

Permalänk
Medlem

Det är antingen eller.
Du kan dock med fulhack få tillgång till QuickSync tillsammans med ett externt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Kan du inte göra något med Lucid Virtu?

Permalänk

Jag har samma plan och är rätt säker på att det går men har ej hunnit kollat upp det. Skall fungera parallelt med externa graffe kort. Skall kolla om jag hittar lösningen.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem

alltså tänkte du köra 1 skärm till cpu/gpun och sedan 2 till grafikkortet? för det är jag ganska säker att det inte går! vad har du för graffe?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Så här säger reklamen. Blir väl till att testa

Universell växlingsbar grafik
LucidLogix® Virtu:s teknik för GPU-virtualisering tilldelar uppgifter till lämpligast tillgängliga GPU och gör det möjligt att dynamiskt växla mellan det inbyggda grafikkortet och NVIDIA®- eller AMD-grafikkort.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

alltså tänkte du köra 1 skärm till cpu/gpun och sedan 2 till grafikkortet? för det är jag ganska säker att det inte går! vad har du för graffe?

Yes. Precis så hade ja tänkt mig. Jag har ett gammalt 8800gts kort

Permalänk

Kolla tråd LucidLogix

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk

En kanske dum fråga men frågar man inte så får man ingenting veta..

vad presterar bäst. det inbyggda eller mitt 8800?

det ja andvänder datorn till i huvudsak är Wow och film. helst samtidigt

Permalänk
Medlem

8800 är betydligt bättre än Intels varianter.

Permalänk
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Så här säger reklamen. Blir väl till att testa

Universell växlingsbar grafik
LucidLogix® Virtu:s teknik för GPU-virtualisering tilldelar uppgifter till lämpligast tillgängliga GPU och gör det möjligt att dynamiskt växla mellan det inbyggda grafikkortet och NVIDIA®- eller AMD-grafikkort.

"växla mellan"
Som jag förstår det betyder det att du kan göra först på t.ex. externa sedan byta till det interna (eller tvärt om). Inte båda samtidigt.
Har aldrig prövat själv men det känns som att det borde gå. Dock mycket möjligt att det inte igår.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det fungerar fint att driva en extra monitor från moderkortet samtidigt som det externa grafikkortet. Aktivera iGPU i BIOS och när datorn startar upp hittas ej drivrutiner men de finns på den medföljande skivan till moderkortet. Brydde inte om att aktivera LucidLogix eftersom jag bara skall driva en panel från FSX med en liten skärm.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Det fungerar fint att driva en extra monitor från moderkortet samtidigt som det externa grafikkortet. Aktivera iGPU i BIOS och när datorn startar upp hittas ej drivrutiner men de finns på den medföljande skivan till moderkortet. Brydde inte om att aktivera LucidLogix eftersom jag bara skall driva en panel från FSX med en liten skärm.

Hah underbart! det funkade! tack för hjälpen,

Permalänk
Skrivet av MrMikaelEricsson:

jag bara skall driva en panel från FSX med en liten skärm.

Fast detta fungerade ej men det beror på att FSX kontrollerar om grafikkortet har tillräcklig prestanda (en kodsnutt som skrevs för 4 år sedan och som ej tar hänsyn till att jag har ett 560 Ti).

Det fungerar fint i Windows.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...