Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

11500 från csn i månaden ungefär, från augusti blir det £22500-£36000 om året beroende på vilken banding (typ OB) jag hamnar i, sen att det är <20% skatt är ju bara trevligt

Simlärare

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Toivo83:

Antar att han är sådan som sitter hemma och pillar navel och förväntar sig mer hjälp från staten för att kunna leva på oxfile varje dag.

Skrivet av m0rk:

Skulle inte förvåna mig... Människor som bara sitter och bitchar om hur hemskt det är med allt i landet utan att göra något är

fånar och bekväma fanskap

Dold text

Väldigt sant.

Crystal 280X ~ i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

25.000kr, jobbar som obehörig gymnasielärare inom datorteknik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006

2.700 från CSN. Lever på sommar/vinterjobb. Blir väl 8.000 i månaden som jag gör av med. Har det ändå rätt sjysst och köper vad jag vill ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Lews:

25.000kr, jobbar som obehörig gymnasielärare inom datorteknik.

Skäms du inte?

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av P-NILZ:

Skäms du inte?

Det tvivlar jag på att han gör. Tvärtom faktiskt, jag tror inte han skulle säga nej till högre lön.

Det sägs ju att det inte finns några dumma frågor, men ibland undrar man...

Mjo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

19500 i grundlön. Skickas jag utomlands förväntas jag göra mitt arbete för 5850 kr extra ex tillägg. Så med andra ord måste jag tillhöra en utav de sämst betalda arbetsgrupperna i Sverige,i förhållande till vad arbetsuppgift och risknivån är mot antalet timmar man arbetar. Trivs man med arbetet, sitter tyst och lojal med i bollhavet så gör man det.

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av AzzEX FX:

19500 i grundlön. Skickas jag utomlands förväntas jag göra mitt arbete för 5850 kr extra ex tillägg. Så med andra ord måste jag tillhöra en utav de sämst betalda arbetsgrupperna i Sverige,i förhållande till vad arbetsuppgift och risknivån är mot antalet timmar man arbetar. Trivs man med arbetet, sitter tyst och lojal med i bollhavet så gör man det.

en mycket nära bekant som jobbar på forsmark, trots 27 i näven så är det riktigt dåligt om man jämnför med andra som jobbar på kärnkraftsverk utomlands har i lön.

sen som han sa, all övertid går i skatt sen då skiten hamnar på 50%

| Asus Zenbook UX430UN | Intel i5 8250U | 8 GB DDR4 | MX150 | m.2 - 256GB SSD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av P-NILZ:

Skäms du inte?

Inte mycket. Jag kommer dessutom lägga ett högre anspråk vid nästa förhandling.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Lews:

Inte mycket. Jag kommer dessutom lägga ett högre anspråk vid nästa förhandling.

Själv tänkte jag försöka få till en sänkning vid nästa löneförhandling!

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Loaded:

Själv tänkte jag försöka få till en sänkning vid nästa löneförhandling!

Prata med P-NILZ innan förhandlingen bara så att du får ner lönen tillräckligt för att slippa skämmas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Närpes, Finland
Registrerad
Feb 2004

Senaste lönen gav mig lite på 4900€ på kontot, 6880€ innan skatt. På 14 dagar. Tack Dagmar och alla senare vinterstormar.

Apple Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Sep 2003

21000:-, Servicechef @ IT-Service.

Något lite om man tänker på all kvällsarbete men jag ska inte klaga. Varit med dessa grabbar i 3månader bara, började med 17500.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av MakubeX:

21000:-, Servicechef @ IT-Service.

Något lite om man tänker på all kvällsarbete men jag ska inte klaga. Varit med dessa grabbar i 3månader bara, började med 17500.

Frugan gick från timanställd ~5h till butikschef 0 erfarenhet som chef,får i ingångslön 21.500 + årlig bonus .

Så visst kan man glida in med bra lön trots ny

| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Toivo83:

Frugan gick från timanställd ~5h till butikschef 0 erfarenhet som chef,får i ingångslön 21.500 + årlig bonus .

Så visst kan man glida in med bra lön trots ny

Vissa har 'tur' eller vad man ska säga.
Jag är ivf glad över en 'rask' lönstigning för min del.
Började som vanlig tekniker och chef efter 2½månad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amerika [Umeå]
Registrerad
Jul 2001

51k/mån grundlõn, sen alla förmåner så blir en slant...
Jobbar som interaktionsdesigner inom digital plattformar, har jobbat fyra år sedan jag pluggade färdigt. Bor ej I Sverige som ni nog förstår.

Men desto högre inkomst desto högre utgifter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Toivo83:

en mycket nära bekant som jobbar på forsmark, trots 27 i näven så är det riktigt dåligt om man jämnför med andra som jobbar på kärnkraftsverk utomlands har i lön.

sen som han sa, all övertid går i skatt sen då skiten hamnar på 50%

Både jag och han kan iaf skratta oss lyckliga över att vi har ett jobb som ger betalt, om ej tillfredställande, istället för att sova i rännstenen och gnida pappkartonger...

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av AzzEX FX:

Både jag och han kan iaf skratta oss lyckliga över att vi har ett jobb som ger betalt, om ej tillfredställande, istället för att sova i rännstenen och gnida pappkartonger...

Visst är det så, men som han sa.
Jobbar jag 20h övertid per mån får jag bara betalt för 10 pga skatten.

Men man ska vara nöjd över det lilla man har.

| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2004

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008

Nu har jag 25k som IT-/systembibliotekarie, efter 3 år i yrket.

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Jilted82:

Ja, nästan 300000 i skatt så jag drar iaf mitt strå till stacken

Jösses. Ungefär så mycket som jag tjänade förra året. Måste kännas förjävligt att betala så mycket i skatt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2003

40' + bil

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ARN/BCN
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Mafnus:

Han ska ha en eloge för att han betalar skatt i Sverige och inte har sina pengar i något av alla världens skatteparadis.

Tvärt om! Han borde ha en smäll och utvisning. Om fler flydde sveriges skatteproblem (som jag själv har gjort), så att det börjar svida ordentligt.. skulle förmodligen problematiken lösas. Jag betalar minimalt med skatt och kommer fortsätta med det tills att reglerna ändras. Det är andra länder som får mina surt förvärvade kronor.

OnT; €1500 + omkostnader tar jag oavsett hur det går varje månad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av ozo64:

Jösses. Ungefär så mycket som jag tjänade förra året. Måste kännas förjävligt att betala så mycket i skatt.

Både ja och nej... Har kommit så långt i karriären så jag klagar inte....

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2006

ca 21,000:- brutto + 2500:- brutto i semesterersättning. Bemanning (alltid bokad på samma företag) på heltid samtidigt som jag skriver exjobb på Linköpings Universitet.

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

17500 ingånslön - 14 000 efter skatt. Utbildad undersköterska med 5 års erfarenhet men ingen fast anställning -_- .. pissigt betalt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Xcym:

17500 ingånslön - 14 000 efter skatt. Utbildad undersköterska med 5 års erfarenhet men ingen fast anställning -_- .. pissigt betalt!

Fyfan alltså.

Sitter med 23k som Onsite IT-Tekniker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2008

6500kr/månaden, lever på bidrag

R4 Titan, Core i2500k 3.3, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Altec Lansing högtalare, Ducky shine 3 tangentbord svart, Nvidia 1060, Samsung 840 basic 250 GB
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Mar 2009

Byter jobb om en månad och lyckades förhandla till mig en lönesänkning med 7500:- per månad och får istället ITP och 4200 kr/mån på det i extra pensionsavsättning. Ljuvligt skattesystem vi har när man känner sig nöjd efter en sådan förhandling

Asus G73JH-TZ178Y med SSD // Asus G73JH-TY171V // Acer Aspire 7738G // PS3 // Fusion-HTPC

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Grundlön 19500 kr