Permalänk

11500 från csn i månaden ungefär, från augusti blir det £22500-£36000 om året beroende på vilken banding (typ OB) jag hamnar i, sen att det är <20% skatt är ju bara trevligt

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Toivo83:

Antar att han är sådan som sitter hemma och pillar navel och förväntar sig mer hjälp från staten för att kunna leva på oxfile varje dag.

Skrivet av m0rk:

Skulle inte förvåna mig... Människor som bara sitter och bitchar om hur hemskt det är med allt i landet utan att göra något är

fånar och bekväma fanskap

Dold text

Väldigt sant.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

25.000kr, jobbar som obehörig gymnasielärare inom datorteknik.

Permalänk
Medlem

2.700 från CSN. Lever på sommar/vinterjobb. Blir väl 8.000 i månaden som jag gör av med. Har det ändå rätt sjysst och köper vad jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

25.000kr, jobbar som obehörig gymnasielärare inom datorteknik.

Skäms du inte?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Skäms du inte?

Det tvivlar jag på att han gör. Tvärtom faktiskt, jag tror inte han skulle säga nej till högre lön.

Det sägs ju att det inte finns några dumma frågor, men ibland undrar man...

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

19500 i grundlön. Skickas jag utomlands förväntas jag göra mitt arbete för 5850 kr extra ex tillägg. Så med andra ord måste jag tillhöra en utav de sämst betalda arbetsgrupperna i Sverige,i förhållande till vad arbetsuppgift och risknivån är mot antalet timmar man arbetar. Trivs man med arbetet, sitter tyst och lojal med i bollhavet så gör man det.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzzEX FX:

19500 i grundlön. Skickas jag utomlands förväntas jag göra mitt arbete för 5850 kr extra ex tillägg. Så med andra ord måste jag tillhöra en utav de sämst betalda arbetsgrupperna i Sverige,i förhållande till vad arbetsuppgift och risknivån är mot antalet timmar man arbetar. Trivs man med arbetet, sitter tyst och lojal med i bollhavet så gör man det.

en mycket nära bekant som jobbar på forsmark, trots 27 i näven så är det riktigt dåligt om man jämnför med andra som jobbar på kärnkraftsverk utomlands har i lön.

sen som han sa, all övertid går i skatt sen då skiten hamnar på 50%

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Skäms du inte?

Inte mycket. Jag kommer dessutom lägga ett högre anspråk vid nästa förhandling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Inte mycket. Jag kommer dessutom lägga ett högre anspråk vid nästa förhandling.

Själv tänkte jag försöka få till en sänkning vid nästa löneförhandling!

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Själv tänkte jag försöka få till en sänkning vid nästa löneförhandling!

Prata med P-NILZ innan förhandlingen bara så att du får ner lönen tillräckligt för att slippa skämmas.

Permalänk
Medlem

Senaste lönen gav mig lite på 4900€ på kontot, 6880€ innan skatt. På 14 dagar. Tack Dagmar och alla senare vinterstormar.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

21000:-, Servicechef @ IT-Service.

Något lite om man tänker på all kvällsarbete men jag ska inte klaga. Varit med dessa grabbar i 3månader bara, började med 17500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

21000:-, Servicechef @ IT-Service.

Något lite om man tänker på all kvällsarbete men jag ska inte klaga. Varit med dessa grabbar i 3månader bara, började med 17500.

Frugan gick från timanställd ~5h till butikschef 0 erfarenhet som chef,får i ingångslön 21.500 + årlig bonus .

Så visst kan man glida in med bra lön trots ny

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Frugan gick från timanställd ~5h till butikschef 0 erfarenhet som chef,får i ingångslön 21.500 + årlig bonus .

Så visst kan man glida in med bra lön trots ny

Vissa har 'tur' eller vad man ska säga.
Jag är ivf glad över en 'rask' lönstigning för min del.
Började som vanlig tekniker och chef efter 2½månad.

Permalänk
Medlem

51k/mån grundlõn, sen alla förmåner så blir en slant...
Jobbar som interaktionsdesigner inom digital plattformar, har jobbat fyra år sedan jag pluggade färdigt. Bor ej I Sverige som ni nog förstår.

Men desto högre inkomst desto högre utgifter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

en mycket nära bekant som jobbar på forsmark, trots 27 i näven så är det riktigt dåligt om man jämnför med andra som jobbar på kärnkraftsverk utomlands har i lön.

sen som han sa, all övertid går i skatt sen då skiten hamnar på 50%

Både jag och han kan iaf skratta oss lyckliga över att vi har ett jobb som ger betalt, om ej tillfredställande, istället för att sova i rännstenen och gnida pappkartonger...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzzEX FX:

Både jag och han kan iaf skratta oss lyckliga över att vi har ett jobb som ger betalt, om ej tillfredställande, istället för att sova i rännstenen och gnida pappkartonger...

Visst är det så, men som han sa.
Jobbar jag 20h övertid per mån får jag bara betalt för 10 pga skatten.

Men man ska vara nöjd över det lilla man har.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Nu har jag 25k som IT-/systembibliotekarie, efter 3 år i yrket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Ja, nästan 300000 i skatt så jag drar iaf mitt strå till stacken

Jösses. Ungefär så mycket som jag tjänade förra året. Måste kännas förjävligt att betala så mycket i skatt.

Permalänk

40' + bil

Visa signatur

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Han ska ha en eloge för att han betalar skatt i Sverige och inte har sina pengar i något av alla världens skatteparadis.

Tvärt om! Han borde ha en smäll och utvisning. Om fler flydde sveriges skatteproblem (som jag själv har gjort), så att det börjar svida ordentligt.. skulle förmodligen problematiken lösas. Jag betalar minimalt med skatt och kommer fortsätta med det tills att reglerna ändras. Det är andra länder som får mina surt förvärvade kronor.

OnT; €1500 + omkostnader tar jag oavsett hur det går varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jösses. Ungefär så mycket som jag tjänade förra året. Måste kännas förjävligt att betala så mycket i skatt.

Både ja och nej... Har kommit så långt i karriären så jag klagar inte....

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

ca 21,000:- brutto + 2500:- brutto i semesterersättning. Bemanning (alltid bokad på samma företag) på heltid samtidigt som jag skriver exjobb på Linköpings Universitet.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

17500 ingånslön - 14 000 efter skatt. Utbildad undersköterska med 5 års erfarenhet men ingen fast anställning -_- .. pissigt betalt!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

17500 ingånslön - 14 000 efter skatt. Utbildad undersköterska med 5 års erfarenhet men ingen fast anställning -_- .. pissigt betalt!

Fyfan alltså.

Sitter med 23k som Onsite IT-Tekniker.

Permalänk
Medlem

6500kr/månaden, lever på bidrag

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Byter jobb om en månad och lyckades förhandla till mig en lönesänkning med 7500:- per månad och får istället ITP och 4200 kr/mån på det i extra pensionsavsättning. Ljuvligt skattesystem vi har när man känner sig nöjd efter en sådan förhandling

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Grundlön 19500 kr

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."