Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

10 år

Men goda nyheter ändå! ser fram emot när all kraft läggs på PCn igen

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

10 år

Men goda nyheter ändå! ser fram emot när all kraft läggs på PCn igen

Mjo, dvs mer spelare i spel!

Permalänk
Medlem

Har själv både 360 och PS3 Har inget emot att gå och köpa fysiska spel i en butik. Tror inte konsollerna kommer dö ut men däremot det här med att gå och köpa ett spel kommer nog försvinna inom några år.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Hur skall man kunna ladda ner special editons leksaker och andra roliga saker, till exempel riktiga artbooks? Vill fortfarande köpa sånnt i butik... Å andra sidan, död åt konsoller så fler spelar på PC

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Lite delade känslor om detta... å ena sidan är det väl bra att man kommer lägga mer kraft på PC, men man går samtidigt miste om PS3/ Xbox spel som bara kommer till konsol. (Om man nu inte börjar släppa dem till PC förstås )

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

PC all the way!

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, han kan säkert se 10 år in i framtiden, och han vet exakt vad alla andra vill ha och inte ha i sitt vardagsrum.

Och att säga att de fysiska kopiorna kommer dö ut är bara dumt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast

Dom vill inte lägga kraft på PCn alla ska ha TV med inbyggd spelkonsol och surfplatta...

Kan dom inte bara ge mig en jävla skärm utan en massa skit i x)

Jag gillar inte att man ska hålla på och integrera allt möjligt dumt i allt. Jag vill inte kunna spela tetris i options menyn på TV'n. Jag vill inte ha inbyggd digitalbox, jag vill inte ha antenngång. Jag vill bara ha en skärm av hyfsad storlek, som jag i sin tur kan koppla in vad jag vill ha. Visst datorskärmarna blir ju större men vad sägs om en 42" 120Hz full-HD skärm med DVI och möjligtvis displayport. Hade inte det varit trevligt? Sen kan man koppla in en fin liten htpc till den, installera windows och steam och koppla in sin 360 kontroll. Viola, Film och spel i ett bra format på sin "tv"

Permalänk
Medlem

Bara blargh som läste artikeln? Det här är negativt för pc om ni inte gillar angry birds och farmville.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag vill bara ha en skärm av hyfsad storlek, som jag i sin tur kan koppla in vad jag vill ha.

Samma tänkesätt på telefoner som utvecklats till smartphones?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Skulle hellre ha sett att de gjorde om xbox/ps3 för x86 och att ett spel funkar på diverse burkar dom som vill kan köpa ett xbox för 3k och dom som är lite kräsnare kan köpa en spelburk för 10k enda skillnaden skulle vara grafiken:)

Permalänk

Jag fattar inte vad ni menar med att "mer kraft kommer att läggas på PC"..? Skämtar ni eller?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pimpim666:

Samma tänkesätt på telefoner som utvecklats till smartphones?

Nope, annan typ av produkt, helt annan typ av användning och därför ett helt annat tankesätt

Permalänk
Medlem

Knappt att PC'n hann utvecklas som spelplatform förrän dess död förutseddes.
Och ändå, såhär 25+ år senare, sitter vi med i princip samma typ av maskin framför oss.
Min nuvarande maskin skiljer sig inte nämnvärt (utseendemässigt) från min första riktiga dator (en 286'a, med 512kb minne (!) och färgskärm no less !) förrutom att ett grafiskt UI är standard och man numera använder en mus.
PC'n kommer -alltid- att vara spjutspetsen av spelutveckling.
Det kommer -alltid- att finnas utvecklare som inte vill betala för att använda någon annans platform.
Och det kommer -alltid- att finnas gamers som kräver mer än konsollernas/telefonernas/surfplattornas ytterst begränsade kontroller och instängda miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Jag fattar inte vad ni menar med att "mer kraft kommer att läggas på PC"..? Skämtar ni eller?

Tror inte Paradox skämtar om det när man kollar deras release lista med spel, den förklarar ju även varför dom tjänar 95% av allt på pc http://www.paradoxplaza.com/games/release

här är även en intervju med honom om drm och deras fokus på pc http://au.pc.gamespy.com/pc/magicka/1216907p1.html