Permalänk

SOPA LAGEN

Vilka är de hemsidor som SOPA lagen lyckats att stänga ner än så länge. Då menar jag alla hemsidor som dem har lyckats med. Skulle vara snällt om ni kunde kommentera dom ni vet.

Tack på förhand

Permalänk

Gick den ens igenom O.o???

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem

Inga. Den har lagts på is.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Det är ett amerikanskt lagförslag som blev stoppat.
Så att lista siter som stängts med hjälp av (den icke existerande) lagen blir ju svårt.

Själv har jag svårt att se varför personer utanför amerika blir så upprörda av detta, lagen är ju (skulle ju bli) amerikansk.
Och om tvivelaktiga siter skulle stängas ner (inom USA) med stöd av lagen så kommer dom ju såklart illa kvickt flytta till nåt land som inte är lika inskränkande.

Permalänk
Medlem

Lagen gick inte igenom. Och representater av lagen anser att den är "dålig" om man vill bli omvald. Det kommer dock komma upp sektioner av lagen gömda i andra lagar i framtiden, då pengar är allt för dessa människor, räkna med det.

Det jag tror TS syftar till är att FBI i sammanband med andra statliga aktörer i USA tagit ner siter som megaupload. I SOPAs ramverk utan att lagen gått igenom.. Detta är bara ett bevis på att USA redan har för mycket makt.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Själv har jag svårt att se varför personer utanför amerika blir så upprörda av detta, lagen är ju (skulle ju bli) amerikansk.

Problemet är ju mest principen, samt att Amerika har ett fruktansvärt inflytande på resten av världen så till sist hade det inte bara varit USA. De försökte/utpressade väl Spanien till att ta upp SOPA också?

Och som sagt av övriga personer, propositionen lades på is av han som skrev den.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Att SOPA läggs ner är inte för långt in i framtiden får man ju hoppas på.
Brackan gillar väl inte heller lagen? (Rätta mig gärna om ja har fel)
SOPA goes down, down and down

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

jaa, den har lagts åt sidan. Men den har ändå lyckats att stänga ner några sidor t.ex megaupload. här har ni beviset också
http://www.megaupload.com/

Permalänk
Medlem

SOPA har ingenting med megaupload att göra.
Du kan inte använda en lag retroaktivt, vilket dom skulle behövt göra då lagen aldrig blev aktiv.

Permalänk
Medlem

SOPA lagen i sig har inte stängt ner någon sida alls, de tog ner megaupload med hjälp av andra lagar.

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=citzRjwk-sQ ACTA, är mycket värre och farligare, dessutom skrev sverige under idag!!!

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

http://www.youtube.com/watch?v=citzRjwk-sQ ACTA, är mycket värre och farligare, dessutom skrev sverige under idag!!!

ACTA är ingenting jämfört med SOPA... ACTA är inte ens en lag, utan ett avtal utan egentlig verkan. Även om ACTA skulle gå igenom så skulle alla länder behöva rösta igenom separata lagar för att någonting ska hända.

Skickades från m.sweclockers.com