Permalänk

Du där som har cosmos :-)

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11854303']Bara för att DU inte behöver et stort chassi är det ju helt vansinnigt att påstå att chassin med många diskplatser skulle vara onödigt. Jag har 15 diskar i min mainrigg och 10 till i serverburk så rymliga chassin är definitivt varken fula (hur man nu kan bedömma utseende baserat på hur många diskar som ryms) eller onödiga. Sen undrar jag även vem som köper ett chassi för att få "status"?

Du som lyckats få tag i ett i god tid före alla andra, någon aning om när det når butikerna i sverige ?

Visa signatur

felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av whityoustone:

Du som lyckats få tag i ett i god tid före alla andra, någon aning om när det når butikerna i sverige ?

Release skall enligt cooler master vara 23 jan medans dom flesta butiker rapporterar att dom kommer få in leveranser 2 feb.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Philippk:

Ser redan att du har hunnit tagit fram dremeln på ena sidan?

Ja det gjorde jag uppe på DHW när jag var där med coolermaster men jag har en ny sida på väg eftersom bygget inte ska ha gravyr.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Fuskigt! Beställde mitt från Inet den 5:e Januari, blir ju tokig om jag inte får det snart. Enda frågan jag har är att de säger att man kan montera en 120mm i den övre hårddisk buren, hur fäster man den?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DanneBern:

Fuskigt! Beställde mitt från Inet den 5:e Januari, blir ju tokig om jag inte får det snart. Enda frågan jag har är att de säger att man kan montera en 120mm i den övre hårddisk buren, hur fäster man den?

Det finns skruvhål så att man kan montera fläkten, är på jobbet just nu så jag kan inte visa på bild men det går men jag tror inte det behövs då den övre buren kyls av front 200an. Sen så är det ju lite lättare att få tag i ett chassi när man får det direkt av tillverkaren Visst är det fusk men vem är jag att klaga

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11854746']Det finns skruvhål så att man kan montera fläkten, är på jobbet just nu så jag kan inte visa på bild men det går men jag tror inte det behövs då den övre buren kyls av front 200an. Sen så är det ju lite lättare att få tag i ett chassi när man får det direkt av tillverkaren Visst är det fusk men vem är jag att klaga

Nejnej, du behöver inte visa bild, hade lite funderingar bara, tack för svaret! Onödigt för dig o klaga då du redan har ett, men för oss dödliga så sitter vi här i väntan Hur länge har du haft lådan nu?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DanneBern:

Nejnej, du behöver inte visa bild, hade lite funderingar bara, tack för svaret! Onödigt för dig o klaga då du redan har ett, men för oss dödliga så sitter vi här i väntan Hur länge har du haft lådan nu?

Jag fick den dagarna innan DH winter så jag har haft den ett tag nu

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11854859']Jag fick den dagarna innan DH winter så jag har haft den ett tag nu

Trevligt! Får önska dig lycka till med projektet nu då

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3pt1l3:

Okej om man ska köra vattenkylning och behöver stort chassi, men då är fan corsairs chassin mycket stiligare.
Fulltowers med 20x hddbays var "status" för 10?~ år sen. Nu är det bara onödigt och fult.

Om man inte gillar en massa hddbays, då kan du ju ta bort det och göra större plats för radiator och sånt?
Chassin är en smaksak, vissa gillar chassin med leds medans andra kan gilla chassin som inte har nån led och en helt clean look på det

Permalänk

Prata med webhallen idag och de på inköp va nästan 100 på att det skulle dröjja minst en mån innan den kom in till dem, jisses abs jag har hehe. Den där 200 fläkten fram man väl ta bort den och ersätta dem me en 120 ?

Visa signatur

felix

Permalänk
Medlem

ja ni hade ju några till salu också på DHW, sicket jätte chassi för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whityoustone:

Prata med webhallen idag och de på inköp va nästan 100 på att det skulle dröjja minst en mån innan den kom in till dem, jisses abs jag har hehe. Den där 200 fläkten fram man väl ta bort den och ersätta dem me en 120 ?

Du ska inte ha något fille, jag kan skicka en gammal avställd Antec 300 tiill dig, det räcker nog-..............

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av menlivet:

ja ni hade ju några till salu också på DHW, sicket jätte chassi för övrigt.

Det där stämmer inte det fanns inga cosmos II till salu på dhw då det endast fanns ett enda ex i sverige vid den tiden och det var mitt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

ahhhaa, satt de inte en prislapp på de eller var de cosmos 1 ???

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av menlivet:

ahhhaa, satt de inte en prislapp på de eller var de cosmos 1 ???

Det som såldes var ett ATCS 840 och ett gäng graverade speglar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Cr0wl3y:

Du ska inte ha något fille, jag kan skicka en gammal avställd Antec 300 tiill dig, det räcker nog-..............

vill gärna ha.svar på min fråga e det du smuts calzone

Visa signatur

felix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silentpower:

tråkigt hadde hoppats på att få in min ek xtx in va tvungen att modda mitt HAF-X. får man se lite bilder hur ditt blir senare eller?

En takmonterad radd kan va fint också, altså utan på

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Vill haaaaaa!

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11846429']Var har du köpt ditt Cosmos II eftersom jag kollat i 15 butiker nu och inte hittat en enda som har den i lager?

Multitech! bor i örebro, så det var bara att ta bilen o hämta det!

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det troliga är väl att han inte har ett, utan bara vill försöka skryta? Hur som helst sitter jag själv i tankarna på detta chassi, återkom gärna med åsikter om framför allt ljudnivån på det här chassit. Har hört att det ska vara riktigt tyst, trots sin enorma kapacitet om vi säger så

nä, somsagt, fick mitt den 16e, vi multitech som hade beställt före jättarna (komplett o inet) så dom fick in det före dom.

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zikkor:

nä, somsagt, fick mitt den 16e, vi multitech som hade beställt före jättarna (komplett o inet) så dom fick in det före dom.

Sorry men det där stämmer inte Multitech fick in sina första Cosmos II för ett par dagar sedan vilket stämmer överens med ditt unboxing galleri så det finns inte en suck att du varit inne på Multitech den 16 och köpte chassit eftersom dom inte hade fått det då. såvida multitech själva inte vet vad dom snackar om men det tvivlar jag på.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Multitech har slut på cosmos eller inte fort in dem