Permalänk
Medlem

2.0 till student

Tjena!
Fattig student som är sugen på att bygga sig ett 2.0, ett 2.1 så småningom. Det högtalare jag tittat på är Dynavoice F-6 EX eller Challenger M-63, har hört att F-6orna ska vara svårslagna i sin prisklass, någon som har några erfarenheter?
Sen har jag även försökt gett mig in lite i recieverdjungeln och hittat Pioneer vsx-421 eller Yamaha RX-V367. Det jag vill kunna göra med recievern är att koppla in dator (har ett separat ljudkort med optiskt ut), PS3 och TV.
Kommer användas mest till musik, men också lite film, bor i en liten student 1a så rummet är inte särskilt stort och sitter just nu med ett Logitech G51.
Några tankar eller idéer från er kunniga? Budgeten ligger på 4k absolut max, hamnar gärna på 3500

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Svårt att ge råd förutom att försöka åka ocha lyssna lite.
Gällande receiver så har de flesta har optiskt ingång så där behöver du inte leta.

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte om någon hade egna erfarenheter från någon av dem, eller gällande elementuppsättningen.
Det har jag också lagt märke till, det var mest en upplysning
Behöver man ta hänsyn till ohm på stärkaren, läste något om att det inte var jätteviktigt i den här prisklassen.
Funderar också lite på vad HDMI-standy innebär?

Här är det jag väljer mellan atm:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=827637,891584,869739

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Okej, tänkte om någon hade egna erfarenheter från någon av dem, eller gällande elementuppsättningen.
Det har jag också lagt märke till, det var mest en upplysning
Behöver man ta hänsyn till ohm på stärkaren, läste något om att det inte var jätteviktigt i den här prisklassen.
Funderar också lite på vad HDMI-standy innebär?

Här är det jag väljer mellan atm:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=827637,891584,600609

Ohm hit och dit,stirra inte ihjäl dig på specs,de bara siffror inget annat,lyssna och testa dig fram är mitt bästa råd.
Om du vill kolla på bluray utan att behöva ha receivern påslagen utan vill bara använda tvns högtalare så har du nytta av hdmi-standby.

Permalänk
Medlem

Okej tack för info
Om någon har erfarenheter av någon av dom här grejerna får ni gärna dela med er!

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

jag sitter i samma situation som dig och jag har också funderat på Dynavoice F-6 EX. frågan är bara vilken reciver man ska ha till ^^

jag kommer att följa denna tråden!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Tjena!
Fattig student som är sugen på att bygga sig ett 2.0, ett 2.1 så småningom. Det högtalare jag tittat på är Dynavoice F-6 EX eller Challenger M-63, har hört att F-6orna ska vara svårslagna i sin prisklass, någon som har några erfarenheter?
Sen har jag även försökt gett mig in lite i recieverdjungeln och hittat Pioneer vsx-421 eller Yamaha RX-V367. Det jag vill kunna göra med recievern är att koppla in dator (har ett separat ljudkort med optiskt ut), PS3 och TV.
Kommer användas mest till musik, men också lite film, bor i en liten student 1a så rummet är inte särskilt stort och sitter just nu med ett Logitech G51.
Några tankar eller idéer från er kunniga? Budgeten ligger på 4k absolut max, hamnar gärna på 3500

Kör ett par Dynavoice F-6 , S4 som bak och någon Proson som jag inte minns namnet på som center till en VSX-421. Nu har jag inte alltför mycket att jämföra med, men tycker F-6orna låter riktigt jäkla bra. De tappar dock en hel del i basdepartementet, har länge funderat på att komplettera med någon sub. Annars spelar de klart och högt, fyller min 27 kvm-lägenhet med lätthet.

Angående förstärkaren är den väl ganska bra, dock är det förbaskat onödigt med HD-ljudavkodning, och menyerna är lite småkrångliga och jobbiga att vänja sig vid. Skulle nog köra på Yamahan där faktiskt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Kör ett par Dynavoice F-6 , S4 som bak och någon Proson som jag inte minns namnet på som center till en VSX-421. Nu har jag inte alltför mycket att jämföra med, men tycker F-6orna låter riktigt jäkla bra. De tappar dock en hel del i basdepartementet, har länge funderat på att komplettera med någon sub. Annars spelar de klart och högt, fyller min 27 kvm-lägenhet med lätthet.

Angående förstärkaren är den väl ganska bra, dock är det förbaskat onödigt med HD-ljudavkodning, och menyerna är lite småkrångliga och jobbiga att vänja sig vid. Skulle nog köra på Yamahan där faktiskt.

Låter ju rätt bra ändå, jag som tänkt bygga på med en sub tids nog. Men när du säger att de tappar mkt i basen, gäller det clubmusik på högvolym eller överlag?

Ursäkta frågan men vad innebär HD-ljudavkodning?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Låter ju rätt bra ändå, jag som tänkt bygga på med en sub tids nog. Men när du säger att de tappar mkt i basen, gäller det clubmusik på högvolym eller överlag?

Ursäkta frågan men vad innebär HD-ljudavkodning?

Skulle säga att så länge man har någorlunda bra musiksmak så hänger basen med Det är alltså mycket vid klubbdunk, speciellt när det går väldigt långt ner och blir väldigt djupa toner som de helt enkelt inte hänger med. "Dunket" klarar de dock av ganska bra. Det är rätt svårt att förklara, men basnoterna som sätter igång vid 0:55 på denna låt blir väldigt ojämna i volym och det är sådant som de har svårt med: http://open.spotify.com/track/5OJ8hNTKYU2dCvdgnOarLU (spelar upp med spotify premium och 320 kbps, så bitrate bör inte vara problemet här).

Övrig musik kan jag inte säga att jag direkt tänker på det, fast det kanske är att jag blivit van vid det. Man blir ändå såpass uppslukad av det fylliga mellanregistret på typ all annan musik, och av någon anledning har de lättare med bastoner från en "riktig" elbas är min uppfattning.

HD-ljudavkodning innebär att förstärkaren pallar koda av HD-ljud från t.ex. blu-rayfilmer, men vet inte riktigt vad för fördelar man får jämfört med t.ex. vanlig Dolby-avkodning. Har ingen blu-rayspelare eller någon vettig film att testa med heller. Någon annan som är haj på detta kanske vet bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på hur Dynavoice Challenger M-63 http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=4390
står sig mot deras F-6 EX, eller andra golvare för <2000kr för den delen.

Undrar mest eftersom M-63: orna har kostat mer än F-6 EX och nu kostar mindre.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacocat:

Någon som kan svara på hur Dynavoice Challenger M-63 http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=4390
står sig mot deras F-6 EX, eller andra golvare för <2000kr för den delen.

Undrar mest eftersom M-63: orna har kostat mer än F-6 EX och nu kostar mindre.

Nog enklast om man själv lyssnar,så får man sin egen uppfattning.

Permalänk
Medlem

själv sitter jag med ett par Dynavoice s-4 dom små stativarna och en opi t amp. Måste säga att jag tycker ljudbilden är rätt trevlig för priset. Själv föredrar jag snabb och rapp bas i stället för lite slöare men tyngre och det är åt det lite rappare hålllet dynavoice är. Det hela är en smaksak oftast brukar folk föredra lite överdriven bas där av alla logitech fantaster.
Jag har en betydligt dyrare anläggning i vardagsrummet som jämförelse med ett par golvare ifrån audiovector, bksub och en marantz förstärkare dom kommer inte upp dit så klart men det är helt ok ljud i min mening.

Nåt som jag skulle rekommendera är att provlyssna om testar ett par olika så märker man ganska fort hur högtalare färgar ljudet utan att låta dåligt bara annorlunda.

ps jag vet att jag inte har de högtalarna du funderar på men företag inom högtalare branschen brukar försöka hålla samma ljudbild inom hela sitt produkt sortiment

Permalänk
Medlem

Om du bor litet och dessutom har planer på att ändå skaffa sub så kan det, av ett par anledningar, vara värt att överväga ett par stativare. Dels är de, ibland, lättare att placera bara pga den mindre storleken, men framför allt är de normalt något mer avrullade i basen, vilket gör att det inte är lika "känsligt" att placera dem nära en vägg. Av samma anledning bör du välja högtalare som har basreflexporten framåt och inte bakåt som på F6:orna och M-63:orna, tex. Med basreflexporten bakåt får man nog räkna med att man bör ha MINST en halvmeter luft bakom högtalaren, även om det varierar lite från högtalare till högtalare, såklart.
Till min "datorstereo" har jag ett par Dynavoice S-5 (inte den nya EX-varianten). Jag har såklart testat dem i vardagsrummet åxå och jag tycker inte alls att de skäms för sig utan spelar på bra med mycket bra ljud (stort och öppet och luftigt) för den pengen. De ger såklart inte riktigt lika fylligt ljud som mina golvare, som ju går djupare, men lyssnar man inte övervägande på elektronisk musik eller annan abnormt basintensiv musik så funkar de väldigt bra, IMO. Jag lyssnar själv på väldigt blandad musik med allt från klassiskt till hårdrock och föredrar snabb och rapp bas framför varianten där basmembranet fladdrar som en flagga i vinden (som i logitechs system, tex).
Nu vet jag inte hur den nya versionen av S-5:an är, men den någorlunda lik den "gamla" så skulle jag definitivt överväga dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Om du bor litet och dessutom har planer på att ändå skaffa sub så kan det, av ett par anledningar, vara värt att överväga ett par stativare. Dels är de, ibland, lättare att placera bara pga den mindre storleken, men framför allt är de normalt något mer avrullade i basen, vilket gör att det inte är lika "känsligt" att placera dem nära en vägg. Av samma anledning bör du välja högtalare som har basreflexporten framåt och inte bakåt som på F6:orna och M-63:orna, tex. Med basreflexporten bakåt får man nog räkna med att man bör ha MINST en halvmeter luft bakom högtalaren, även om det varierar lite från högtalare till högtalare, såklart.
Till min "datorstereo" har jag ett par Dynavoice S-5 (inte den nya EX-varianten). Jag har såklart testat dem i vardagsrummet åxå och jag tycker inte alls att de skäms för sig utan spelar på bra med mycket bra ljud (stort och öppet och luftigt) för den pengen. De ger såklart inte riktigt lika fylligt ljud som mina golvare, som ju går djupare, men lyssnar man inte övervägande på elektronisk musik eller annan abnormt basintensiv musik så funkar de väldigt bra, IMO. Jag lyssnar själv på väldigt blandad musik med allt från klassiskt till hårdrock och föredrar snabb och rapp bas framför varianten där basmembranet fladdrar som en flagga i vinden (som i logitechs system, tex).
Nu vet jag inte hur den nya versionen av S-5:an är, men den någorlunda lik den "gamla" så skulle jag definitivt överväga dem.

Okej ska ta mig en funderar på ett par stativare... Är det att jag är lite rädd för att de ska saknas tryck i ett par sånna tills man skaffat en sub, men som sagt har jag inte haft några "riktiga" högtalare förut
Inte tänk på att det krävs utrymme bakom förut faktiskt, för de kommer stå med ryggen mot en vägg, har inte plats för någon halvmeter bakom i min lilla lya ^^
Hittade dock dessa med basreflexen framåt. Kan dessa vara ett alternativ? Någon som har erfarenhet av XTZ? Det lilla jag har läst så har det talats ganska bra om XTZ när dom nämnts.
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/XT...

Ska försöka hitta någonstans att lyssna, men tror det är ganska dåligt med möjligheter här i trollhättan tyvärr.
Kan väl säga att de inte ska spelas nån dubstep ur dom så länge jag får bestämma, här är det country/rock som gäller

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Okej ska ta mig en funderar på ett par stativare... Är det att jag är lite rädd för att de ska saknas tryck i ett par sånna tills man skaffat en sub, men som sagt har jag inte haft några "riktiga" högtalare förut
Inte tänk på att det krävs utrymme bakom förut faktiskt, för de kommer stå med ryggen mot en vägg, har inte plats för någon halvmeter bakom i min lilla lya ^^
Hittade dock dessa med basreflexen framåt. Kan dessa vara ett alternativ? Någon som har erfarenhet av XTZ? Det lilla jag har läst så har det talats ganska bra om XTZ när dom nämnts.
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/XT...

Ska försöka hitta någonstans att lyssna, men tror det är ganska dåligt med möjligheter här i trollhättan tyvärr.
Kan väl säga att de inte ska spelas nån dubstep ur dom så länge jag får bestämma, här är det cpuntry/rock som gäller

Jag som sitter i samma situation som dig : Vill ha golvare i en liten 1:a
De XTZ högtalarna ser väldigt trevliga ut för priset, undrar också om någon har erfarenhet av dem.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Okej ska ta mig en funderar på ett par stativare... Är det att jag är lite rädd för att de ska saknas tryck i ett par sånna tills man skaffat en sub, men som sagt har jag inte haft några "riktiga" högtalare förut

Ska försöka hitta någonstans att lyssna, men tror det är ganska dåligt med möjligheter här i trollhättan tyvärr.
Kan väl säga att de inte ska spelas nån dubstep ur dom så länge jag får bestämma, här är det country/rock som gäller

Det beror väl lite på vad du menar med tryck... Det är inga problem att fylla ett normalstort vardagsrum (typ 20kvm) med musik i "bekväm" lyssningsnivå, men har du tänkt driva disco (som iofs oftast har alldeles för hög ljudnivå) eller spela så att tapeterna trillar av väggarna kommer du att behöva större och kraftigare grejer.
Vad gäller provlyssning för att jämföra stativare vs golvare så kan du ju göra det på hifipunkten. De har ju bara lite dyrare grejer, men du borde, som sagt, kunna få en känsla av vad stativare resp. golvare kan erbjuda, även om det, såklart, varierar väldigt mycket inom resp. kategori.
Sedan är det ju inte förtvivlat långt från Trollhättan till Gbg heller. Fast ska du provlyssna på just Dynavoice får du nog, tror jag, fortsätta ända till falkenberg och det är kanske lite i längsta laget...

Om du mestadels lyssnar på rock/country så ser inte JAG att stativare skulle vara något problem. Dessa två typer av musik är sällan sådär väldigt basintensiva och går inte så djupt ner i frekvens. Jag tycker att mina S-5:or hänger med rätt bra även i musik som tex "Suntoucher" med Groove Armada som går betydligt djupare än den genomsnittsliga rock-/countrylåten. De hänger, såklart, inte med alls bra i rena subbastester och såntdär som man brukar dema bilstereo med (fast där hänger oftast inte golvhögtalare med så jättebra heller).
Sedan är det ju detdär med vad man har för preferenser och det är det som gör det så svårt att be om råd på nätet ang. såntär. Är man van vid en genomsnittslig logitech-anläggning som har alldeles för överdriven bas som mer eller mindre dränker allt annat så kommer ett par stativare att låta lite "fattigt", åtminstone till en början och/eller tills man lärt sig att uppskatta de andra kvaliteterna med ljudet. Det kommer troligen de flesta golvhögtalare åxå att göra.

Permalänk
Medlem

@Bjurzz
Om du saknar det så kallade mega dunket i basen så är det bara att införskaffa en stor sub. Annars fungerar det utmärkt till musik. Stativare kräver ibland lite luft fån vägg för att låta bra ca 20-50cm. Om det är musik som Queen/Deep Purple/Eagles/Sheryl Crow eller annan liknande musik så kommer du inte bli besviken på ett par stativare. Eftersom sådana artister kör med riktiga instrument i sina låtar.

Permalänk
Medlem

Varför tittar på du på surround-recievers när du bara ska köra 2.0 ev 2.1? Onödigt att betala för 3 slutsteg till om du aldrig ska nyttja dessa. Det borde finnas 2-kanalare som har ingångarna du är ute efter, samt med ett mycket bättre tryck i ljudet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Skrivet av dala56:

Varför tittar på du på surround-recievers när du bara ska köra 2.0 ev 2.1? Onödigt att betala för 3 slutsteg till om du aldrig ska nyttja dessa. Det borde finnas 2-kanalare som har ingångarna du är ute efter, samt med ett mycket bättre tryck i ljudet.

Säg aldrig aldrig!

Han kanske ångrar sig i framtiden och vill utöka sitt system till surround för att få bättre effekt i filmer?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av dala56:

Varför tittar på du på surround-recievers när du bara ska köra 2.0 ev 2.1? Onödigt att betala för 3 slutsteg till om du aldrig ska nyttja dessa. Det borde finnas 2-kanalare som har ingångarna du är ute efter, samt med ett mycket bättre tryck i ljudet.

Vad gäller det så har jag inte hittat någon "icke surround" som har de ingångar jag vill ha i min prisklass, och även som Simon säger
Men har du något förslag så är jag öppen

Surfade runt lite och letade på golvare med basreflexorerna framåt, hittade dessa:
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/XT...
http://www.ljudverkstan.nu/product/Nicama-N33F

Men sen så hittade jag något som verkade lite konstigt...
http://www.ljudverkstan.nu/produkt/Nicama-Hemmabiopaket
Hur går det ihop? Någon som har erfarenhet av något av dessa?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Bjurzz:

Vad gäller det så har jag inte hittat någon "icke surround" som har de ingångar jag vill ha i min prisklass, och även som Simon säger
Men har du något förslag så är jag öppen

Surfade runt lite och letade på golvare med basreflexorerna framåt, hittade dessa:
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/XT...
http://www.ljudverkstan.nu/product/Nicama-N33F

Men sen så hittade jag något som verkade lite konstigt...
http://www.ljudverkstan.nu/produkt/Nicama-Hemmabiopaket
Hur går det ihop? Någon som har erfarenhet av något av dessa?

Fattar inte heller hur det går ihop. Förmodligen har dom bara skrivit fel, måste kosta betydligt mer!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Fattar inte heller hur det går ihop. Förmodligen har dom bara skrivit fel, måste kosta betydligt mer!

kanske bäst att passa på då;)

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Bjurzz:

kanske bäst att passa på då;)

Haha ja! Dem kan ju inte tvinga dig att betala mer än de skrivit

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurzz:

Tjena!
Fattig student som är sugen på att bygga sig ett 2.0, ett 2.1 så småningom. Det högtalare jag tittat på är Dynavoice F-6 EX eller Challenger M-63, har hört att F-6orna ska vara svårslagna i sin prisklass, någon som har några erfarenheter?

Måste säga att F-6 ex är väldigt prisvärda högtalare som spelar mycket bra.(imo) Men djupbas har dom inte, så en sub är att rekomendera.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk

Han har 3500 kr som budget. Tror inte han är så sugen på att köpa skit!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Argon 74A modell. Så får du inbyggd DAC via USB om du skulle vilja koppla dem till dator och några hyfsade kablar. Sedan kan du spara till sub högtalaren inom samma serie. Dem aktiva från Argon är bra till student och låter högre än vad man kan tro. Kostar inte så himla mycket och låter bättre än alla "LOGITECH" som bara förstör upplevelsen.

Eller Argon:s lilla digitala förstärkare ihop med ett par billiga stativ högtalare och kablar. Med här lär du åtminstone vara framtidssäker i några år framöver. Sedan spara ihop till en sub. Sedan har du bra ljud för film med. Bättre än "Sony system" som finns hos diverse elgigantos med flera. (Det här kan kanske bli lite över din budget)

Finns säkert fler alternativ.

Permalänk
Medlem

Dynavoice Challenger M-63

om du vill köra från datorljudkort Yamaha R-S300 annars onkyo nr579 kanske

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=865868,838398,863810,600...

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Sitter på onkyo 609 och Dynavoic F-6 EX, jättenöjd med dom för det priset.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem

Tänkte ta mig till brl och lyssna på nicamapaketet imorn, låter det bra bli ett det nog en beställning.
Men då är ju frågan vilken stärkare som gäller, tänkte mig 1800-2300, något förslag?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit