Sverige skrev under ACTA-avtalet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrSvamp:

Av liknande företag.
Som Samsung, Microsoft, och så vidare.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Dom som skriver under detta är de personer som fortfarande enbart läser ur lexikon och skriver brev, helvete alltså... Lämna oss andra på internet i fred för i helvete

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Ska vara en demonstration 4 februari på Sergels torg, och antagligen mer den 2 februari, för er som inte vill ha ett censurerat Internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Om jag är misstänkt för något så får en myndighet (i det här fallet Polisen) gå igenom mina väskor. Det tycker jag är helt okay, "If you have nothing to hide, you have nothing to fear"

Jag kan inte ta dig på allvar när du skriver sådär. Vore det så enkelt så skulle det ju inte finnas några gränser för övervakning öht.

Beroende på hur man utformar det hela så är alla misstänkta för en massa saker. Det är en del av problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag kan inte ta dig på allvar när du skriver sådär. Vore det så enkelt så skulle det ju inte finnas några gränser för övervakning öht.

Beroende på hur man utformar det hela så är alla misstänkta för en massa saker. Det är en del av problemet.

Vad tycker du om exempelvis kameraövervakningen i tunnelbanan då?

Permalänk
Medlem

fan också...

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det där är ren skrämselpropaganda från piratlobbyn, du tror inte det finns makter som lever på kriminalitet som absolut inte vill ha det här? Det är dom som ligger bakom många av uppropen och försöker samla ungdomar till sig "Hjälp oss att stoppa det här nu så kan du fortsätta att gratis ladda ner film och spel". Precis som det finns en lobby på motsatt sida med filmbolag etc, alla mynt har två sidor och det farliga är när man blundar för den ena sidan.

På vilket sätt har FRA påverkat ditt vardagsliv?

Men i det här forumet skiter ju de flesta i piratkopieringen vad jag fattat, utan det är censuren på internet vi är oroliga över.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Du vill slåss för friheten men kallar andras åsikter fucking retarded?

Inte för att vara den som är den, men en motdemonstration "bara" för att de som demonstrerar är "gnällande ungar"... Vuxenpoäng! Men varför inte utnyttja sin rätt till att demonstrera, finns ju inget som hindrar (och jag skulle aldrig vilja göra det heller) dessa som tydliga inte har något bättre för sig än att klaga på dagens ungdomar och deras ideal.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Varför ens dra ett konkret exempel om du tycker att all övervakning är bra i.o.m. "If you have nothing to hide, you have nothing to fear"?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Jag vill ha ett nytt EU val, tycker Sverige ska gå ur EU ASAP!!!

EU var en bra ide men det slutar bara med att de större länderna(Tyskland, Frankrike, Storbritanien etc) får makt över de mindre (Sverige, Finland, Lettland, Litauen etc). Mer och mer lagar blir påtvingade länder som Sverige trots att det svenska folket är emot dem. Hur kan man kalla det demokrati?

Det är fejk demokrati från början !
NER MED EU !!!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Varför ens dra ett konkret exempel om du tycker att all övervakning är bra i.o.m. "If you have nothing to hide, you have nothing to fear"?

Jag frågade vad du tyckte om det, inte min åsikt i frågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Varför jobba i mot människor istället för människor?

....och regeringen är skit.

Permalänk
Medlem

Men vem i helvete kommer på de här idiotiska förslag fan kom igen vet någon vem det var som kom med förslagen??

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Av liknande företag.
Som Samsung, Microsoft, och så vidare.

Men Samsung tillverkar också minst 1000ggr fler olika produkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Men i det här forumet skiter ju de flesta i piratkopieringen vad jag fattat, utan det är censuren på internet vi är oroliga över.

Nej det är ju tydligt att helt plötsligt så är det ingen här som har piratkopierat, ingen har något emot storföretagen utan det är någon upphaussad rädsla av en oklar censur man är rädd över? Det är väldigt få som har något konktret att komma med när man ställs mot väggen, överdriven rädsla och masshysteri tycker jag verkar farligare än ACTA.

Permalänk
Medlem

Läste att det va nintendo,Sony.Microsoft (Xbox) som är några av dom drivande krafterna bakom detta..Ännu ett steg att ta bort persondatorerna ur hemmen och enbart ha consoler,internet TV osv för att ta bort friheten som du ännu har med en PC..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Skulle vara skönt om det fanns media som faktiskt upplyste om detta istället för att dra upp Juholts privatliv. Svensk media stinker dynga och tyvärr verkar det bara bli sämre och sämre med tiden. Folk har blivit insnöade på trams.

Sant som tusan.
Det enda jag såg i svensk press angående usa's medie och internet politik kring sopa samt pipa var små notiser i kulturdelar. vad tusan är det för stil!?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Nej det är ju tydligt att helt plötsligt så är det ingen här som har piratkopierat, ingen har något emot storföretagen utan det är någon upphaussad rädsla av en oklar censur man är rädd över? Det är väldigt få som har något konktret att komma med när man ställs mot väggen, överdriven rädsla och masshysteri tycker jag verkar farligare än ACTA.

Det är sånna som du som är det farliga i det hela..vakna istället upp.Skulle vilja se hur du reagerade om brevbäraren va tvungen att läsa din post innan han lämnar ner den i brevlådan och ta bort vissa brev som innehåller konstigheter..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Men va fan nu då! Hmm tror det är dags för plan #432B

GUL LAMPA HOPPAR INTE GURKA
Okej på golvet vid erat bord ser ni en lucka, där inne finns det en AK-47, magasin, och en tårta, vi träffas vid mötes punkt 34C och glöm inte tårtan! Do do dodi dodi do do do do....

Permalänk
Medlem

Varför har antalet inbjudna börjat sjunka? http://www.facebook.com/events/332489143440319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

"If you have nothing to hide, you have nothing to fear"

Det mest idiotiska och fullständigt felaktiga påstående som någonsin har kläckts i en debatt om integritet och rättigheter! Har man ingenting att dölja har man ALLT att frukta när du skall behöva bevisa din oskuld genom att offra de friheter som det är tänkt skall beskyddas.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Det är sånna som du som är det farliga i det hela..vakna istället upp.Skulle vilja se hur du reagerade om brevbäraren va tvungen att läsa din post innan han lämnar ner den i brevlådan och ta bort vissa brev som innehåller konstigheter..

Tycker snarare att du och andra blåser upp det hela och hetsar varandra "jordens ungerång, demokratins fall, tredje världskrig" och dylikt nämns, likaså "ingen frihet", vet du vad det innebär att inte ha någon frihet? Vad frihetsberövad egentligen innebär? När jag var i Sydkorea fick vi träffa människor som flytt Nordkorea, det ställer saker och ting i perspektiv och sen sitter det ungar och skriker över att friheten försvinner när dom inte får ladda ner spel och filmer olagligt från Pirate Bay och dylika ställen, tycker det hela är ganska makabart ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Det mest idiotiska och fullständigt felaktiga påstående som någonsin har kläckts i en debatt om integritet och rättigheter! Har man ingenting att dölja har man ALLT att frukta när du skall behöva bevisa din oskuld genom att offra de friheter som det är tänkt skall beskyddas.

Mitt liv har inte påverkats av FRA, har ditt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Tycker snarare att du och andra blåser upp det hela och hetsar varandra "jordens ungerång, demokratins fall, tredje världskrig" och dylikt nämns, likaså "ingen frihet", vet du vad det innebär att inte ha någon frihet? Vad frihetsberövad egentligen innebär? När jag var i Sydkorea fick vi träffa människor som flytt Nordkorea, det ställer saker och ting i perspektiv och sen sitter det ungar och skriker över att friheten försvinner när dom inte får ladda ner spel och filmer olagligt från Pirate Bay och dylika ställen, tycker det hela är ganska makabart ja.

Så Nordkoreanernas tips till dig var att när dina friheter tas ifrån dig en efter en så ska du ta't lugnt, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Så Nordkoreanernas tips till dig var att när dina friheter tas ifrån dig en efter en så ska du ta't lugnt, eller?

Att du ens ids jämföra situationerna är beklämmande och visar att du lever i en skyddad bubbla.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur pass många som laddar ner uppehovsskyddat material i sverige så har man inget att vara rädd för eftersom det inte finns några resurser alls för varken polis eller liknande att gör något åt saken. Det är en omöjlighet att försöka kontrollera hela internet (läs alla människor).

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Mitt liv har inte påverkats av FRA, har ditt?

snacka om att självcentrerad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kass_best:

Seriöst, vad trodde folk när de röstade fram Moderaterna? Vad tänkte folk på...

åååh såssarna är så dååååliga.... så vi röstar på några som pratar om frihet, för att därefter göra allt för minska individers frihet på bekostnad av företags frihet att göra vad sjutton de vill... lex sarah är ett exempel. Lysande....

ps jag ogillar också sossarna men det är i alla fall inte lika mutbara pengakåta hycklare som moderaterna är...

Ehehe ha ha - ja just... Hur var det nu med mutskandalerna i Göteborg (sossarnas högborg)? Får politiker sitta i flera decennium så är risken stor för sånt där.

Förresten så verkar ingen här veta hur liberalerna igentligen tycker? Man får gör vad man vill så länge det inte inkräktar på någon annans arbete. Dvs se på film - Om du har betalat för den! Använd bilden - Om du har fått tillstånd!

Förresten anser jag att allmänheten överlag inte bör bestämma vad poltikerna ska göra allt för mycket. Gemene man tänker bara på sig egen sfär, politikernas jobb är att se framåt och göra beslut som kanske inte har effekt nu men om 5 år. Måste dock erkänna att det inte alltid gör det utan ger efter för populistiskt tryck på gott och ont.

Once more the sith will rule the galaxy...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Att du ens ids jämföra situationerna är beklämmande och visar att du lever i en skyddad bubbla.

Tvärtom, jag inser att Sverige inte är en magisk plats där dåliga saker aldrig händer.

Permalänk
Medlem

Men ja, sluta bara kommentera på Zyriaks kommentarer, det är uppenbart troll, finns viktigare grejer att diskutera