Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Do it! Haha Nivå22 av alla ställen dessutom

Folk var fan inte gamla på den tiden.. och det var inte (fullt) lika jävla horribelt där då.. dock urartade det totalt när det gicks vidare till viper room av alla hemska ställen stan har att erbjuda

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag trodde verkligen att jag hade tillgång till alla bilderna på någon server någonstans. Om den här tråden fortfarande lever om fyra månader så ska jag försöka hitta hit men som det är nu så blir det bara en bild.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, underbart!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Folk var fan inte gamla på den tiden.. och det var inte (fullt) lika jävla horribelt där då.. dock urartade det totalt när det gicks vidare till viper room av alla hemska ställen stan har att erbjuda

Fy fan har hört så mycket skit om dom där ställena, har personligen aldrig satt min fot där främst för att jag inte är någon krogmänniska men går jag ut så blir det rockklubb eller en liten bar där man kan sitta å snacka skit.

Skrivet av illern:

Jag trodde verkligen att jag hade tillgång till alla bilderna på någon server någonstans. Om den här tråden fortfarande lever om fyra månader så ska jag försöka hitta hit men som det är nu så blir det bara en bild.

http://dump.z8.se/P1010002.JPG

När man får röka inomhus då vet man att det är gamla bilder, den lagen trädde i kraft runt 04-05 har jag för mig.
Sen såg gänget på bilden inte speciellt muntra ut eller är det fotografens fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JenzA:

Det är precis som nidas säger, Rich's mamma tröttnade på elräkningarna..

Skrivet av nidas:

Filarkivet försvann nog när Richs mamma inte ville stå för el och BBB linan längre.

Skrivet av C4B12:

Har nu suttit och läst igenom tråden och de är otroligt roligt att se alla oldies. Räknar mig verkligen inte som gammal här på SweC. Läst här sedan 02-03 men reggade mig inte förrän långt senare. Kom ihåg att jag kopierade en mapp från en äldre kompis och där hade han sparat ner sidor från SweC. Om hur man gjorde egna fläktkontroller och kopplade in LCD. Fractronics och Elfa.

Kommer också ihåg tiden med T-Bird. Blyertspenna och egna voltmodds med trimpottar. Var man inte över 2V så var man en noob. Tycker dock forumet blivit väldigt "ungt" som alla andra forum blir.

Men props till er gamla som fortfarande är kvar. Har fått mycket hjälp här!

Edit:
Förlåt om jag går offtopic, men är de någon som vet ungefär när dom tog bort filarkivet här på SweC?

Ja fan vilket liv det va från henne.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Fy fan har hört så mycket skit om dom där ställena, har personligen aldrig satt min fot där främst för att jag inte är någon krogmänniska men går jag ut så blir det rockklubb eller en liten bar där man kan sitta å snacka skit.

När man får röka inomhus då vet man att det är gamla bilder, den lagen trädde i kraft runt 04-05 har jag för mig.
Sen såg gänget på bilden inte speciellt muntra ut eller är det fotografens fel?

haha mjo,, lever på anchor nu för tiden så.

Tror bilden är tagen medans folk fortfarande var relativt nyktra... Raz brukar sällan se sådär bitter ut när han är packad,, kommer mest ihåg att jag hade 4 snarkande manskadaver sovande på golvet i min etta efter den där vändan.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Får väll klassa mig som en veteran, har varit med i gemet sedan 2003. Var runt 14 år när jag först registrerade mig. Synd bara att mina gallerier inte är kvar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av k2:

Får väll klassa mig som en veteran, har varit med i gemet sedan 2003. Var runt 14 år när jag först registrerade mig. Synd bara att mina gallerier inte är kvar..

Saknar också mina gamla galleri.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Helt missat denna tråd.
Inte så ofta man besöker övrigt kategorin!
Kul initiativ.

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Ja fan vilket liv det va från henne.

Kommer dock inte riktigt ihåg den riktiga anledningen till att det försvann.. var väl typ tids och orkbrist att hålla skiten uppdaterad eller hur var det?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidas:

Kommer dock inte riktigt ihåg den riktiga anledningen till att det försvann.. var väl typ tids och orkbrist att hålla skiten uppdaterad eller hur var det?

Inte tillräckligt med resurser, brist på tid, byte av plattform etc etc
Fanns en massa anledningar. Men kul att den uppskattades av folk iaf.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Inte tillräckligt med resurser, brist på tid, byte av plattform etc etc
Fanns en massa anledningar. Men kul att den uppskattades av folk iaf.

Jo jag saknar Filarkivet.

Fanns ju en del smått och gott där,om inte annat fanns det några egna program som SweC'are själva hade knoppat ihop.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av P-NILZ:

För att inte prata om när man gjorde core crush på sin AMD Duron med roliga fel som följd.

Hehe, morsans krossade Duron som jag byggde för längesedan firade också 10 år i drift innan den gick i pension med flaggan i topp.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

10 år har det också gått för mig. Lurkade på den blå tiden också. Kommer på besök hit mer sällan nu, men det händer fortfarande.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

När man får röka inomhus då vet man att det är gamla bilder, den lagen trädde i kraft runt 04-05 har jag för mig.
Sen såg gänget på bilden inte speciellt muntra ut eller är det fotografens fel?

Fast de där ser ju ut att vara nivå 22, där övervåningen räknas som uteservering (är ju bara markiser som tak över hela).

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Sicken trevlig tråd. Fan vad tiden har sprungit iväg

Permalänk
Medlem

Ja verkligen, ett filarkiv med senaste proggen skulle SWEC ha precis som Guru3d har det...

En bra fråga skicka in till frågepanelen i veckan.

Permalänk
Medlem

10-årsjubileum för mig i år. 10 år utan en avatar, slå det.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

10-årsjubileum här också. Har haft samma bild sen dag 1 om jag minns rätt ;).

Det är nog inte många som känner igen detta nickname eftersom jag inte skriver så ofta längre - jag föredrar att läsa i forumet!

Jag minns däremot i början av min forumtid att jag under ett eller två år hade bankat upp 2500 inlägg på forumet, men sen försvann forumkategorierna som jag tyckte var roliga och därtill mina inlägg så då avtog antalet nya inlägg :).

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

10-årsjubileum för mig i år. 10 år utan en avatar, slå det.

11 år för mig i år utan avatar.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

+1 på filarkiv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Firar 6år som medlem idag, har dock kikat in här då och då i ca 10 års tid.
Får återkomma om 4 år och jonia klubben

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Veteran kan jag nog inte kalla mig men har ju varit med sen '03 iaf. Swec-träffarna här i gbg, laserdome och öl i slottskogen med fotobullen som släpade med sig en bergsprängare med chipmusik på kasett minns jag, good times

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thunderinternet:

http://www.sweclockers.com/profil/fook

Aldrig hörtalas om Verkar dock titta in lite då och då?

Tittar in, men allt för sällan ja

Var med redan innan det gamla forumbytet, även om jag aldrig varit så jätte-aktiv. Jag designade även den blå versionen en gång i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fook:

Tittar in, men allt för sällan ja

Var med redan innan det gamla forumbytet, även om jag aldrig varit så jätte-aktiv. Jag designade även den blå versionen en gång i tiden.

A true legend! Har för mig att det stod "Design by Fook" längst ner i footern på hemsidan, right?

EDIT: Just det, minnet svek inte helt:
"Copyright © SweClockers.com 2000 | Design: Fook"

Och en länk till fook.legonet.org

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Registrerade mig på Julafton, mitt under självaste Kalle Anka! Det måste slå det mesta

Min polare var en av orginal forum modsen här, så det genom honom man hittade hit

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fook:

Tittar in, men allt för sällan ja

Var med redan innan det gamla forumbytet, även om jag aldrig varit så jätte-aktiv. Jag designade även den blå versionen en gång i tiden.

Lennart, vafan gör du i Oslo? O_O

Selo: Vad hade din kompis för nick?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Lennart, vafan gör du i Oslo? O_O

Selo: Vad hade din kompis för nick?

theo@sweclockers.com var hans mail

kanske inte en av de första dock

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Selo:

theo@sweclockers.com var hans mail

kanske inte en av de första dock

Ah, Quizor.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rich:

Lennart, vafan gör du i Oslo? O_O

Skalar inte banan om det är det du tror Hittade ett intressant jobb på Tandberg, numera Cisco.