iOS-appar kraschar oftare än androidappar enligt ny undersökning

Permalänk
Medlem

iOS-appar kraschar oftare än androidappar enligt ny undersökning

Eftersom det är många som skapar trådar för bara en specifik nyhet så tycker jag det passar bra nu.
Det här kanske får en del att tänka om lite?

Diskutera!

www.crittercism.com

iOS-appar kraschar oftare än androidappar enligt ny undersökning

Permalänk
Avstängd

Intressant. Inte direkt bilden man fått från alla Apple-fans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Intressant. Inte direkt bilden man fått från alla Apple-fans.

Precis den tanken jag fick också.

Permalänk
Medlem

Lånade tjejens iphone en kort period då mitt mobilabonnemang var.. erhm.. jag borde betalat räkningen... Funkade bra, men märkte också att det var stundtals instabilt (speciellt Skype Appen!)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det är ios 5.0.1 som är problemet..:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Det är ios 5.0.1 som är problemet..:/

Trodde man uppdaterade för att bli av med problem, men det kanske inte är så i iOS världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Trodde man uppdaterade för att bli av med problem, men det kanske inte är så i iOS världen

Jo men precis som i Android världen så är vissa uppdateringar inte bugg fria.. har haft android, vet vad jag snackar om..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Trodde man uppdaterade för att bli av med problem, men det kanske inte är så i iOS världen

"All" mjukvara har buggar, och i vissa fall följer nya buggar med i uppdateringar tyvärr. Android är inget undantag för den delen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hur mycket vill ni satsa på att denna tråd kommer att spåra ur?

Trolls inc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Lånade tjejens iphone en kort period då mitt mobilabonnemang var.. erhm.. jag borde betalat räkningen... Funkade bra, men märkte också att det var stundtals instabilt (speciellt Skype Appen!)

Det är ju inte apples fel att skype fungerar dåligt, det är ju skype som har utvecklat skiten...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Tycker själv inte det är så konstigt, suttit med ett flertal prylar från Apple med appar som krachar mer än en hårddisk i en torktumlare. Det som jag däremot tycker är intressant är hur alla Apple fan boys fortfarande matar på med smörja som skulle göra iDevices bättre än alternativen som finns på marknaden.

Visst, en iTouch är ganska outstanding när det kommer till pris/prestanda, om man redan har en vanlig telefon. Men annars så finns det ingen anledning att ignorera Android/WP7.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det är ju inte apples fel att skype fungerar dåligt, det är ju skype som har utvecklat skiten...

Då visar det sig att "Skype" Lägger mer tid att utveckla appen på Android för att göra den bra med när det kommer till Ios skiter dom i det och ger ett pris på 9 kr wow vad bra Apple har ingen chans de har inget unikt från konkurrenterna !!

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

"All" mjukvara har buggar, och i vissa fall följer nya buggar med i uppdateringar tyvärr. Android är inget undantag för den delen

Aa det som är bra är att Android är Open Source så du kan göra vad du vill med koden "Lagligt" Så är det inte för Apple där måste du vänta på ett "Företag" som vill tjäna pengar.

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veizel:

Aa det som är bra är att Android är Open Source så du kan göra vad du vill med koden "Lagligt" Så är det inte för Apple där måste du vänta på ett "Företag" som vill tjäna pengar.

Okej då vet jag vad du tycker. Men inte fungerar det mycket bättre för det. Men nu lägger vi ner detta.
Varför skrev du föresten, Företag inom "" ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veizel:

Aa det som är bra är att Android är Open Source så du kan göra vad du vill med koden "Lagligt" Så är det inte för Apple där måste du vänta på ett "Företag" som vill tjäna pengar.

Aha. Du menar som Ubuntu?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Har en vän som har ett väldigt Apple-fierat hem och han var inte alls förvånad över resultatet. Både hans Macbook och Iphone 4 buggar en hel del. Han älskar Mac ändå, men buggfritt är det definitivt inte

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är konstigt att antal crashar ökade asevärt mycket med tiden? på båda operativsystemen dessutom, konstigt. Eller är det jag som tolkar något fel?

EDIT: jag som läser som en kratta, det stod visst kvartil och inte kvartal, en viss skillnad det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Aha. Du menar som Ubuntu?

Exakt som Ubuntu!!
Apple tog "Unix" koden som Ubuntu baserades på. Men Apple tog Open Source koden och bytte det till deras och satte ett pris på den och voila de har vunnit miljarder på "Idioter"

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veizel:

Exakt som Ubuntu!!
Apple tog "Unix" koden som Ubuntu baserades på. Men Apple tog Open Source koden och bytte det till deras och satte ett pris på den och voila de har vunnit miljarder på "Idioter"

OSX har ingenting med Linux att göra.
Du kan ju ta och läsa dom miljontals forumtrådar där folk har issues med att få sitt XFree/Xorg/annat att fungera perfekt med just sin hårdvara innan du klankar ner på det Apple har lyckats med; vettigt GUI ovanpå *nix.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att kraschande appar i IOS är något problem då det sällan händer, med tanke på att reaktionstiden och tiden det tar att öppna appar i en iPhone går så pass fort så finns bara problemet om man aldrig "medvetet" stänger ned appar (i menyn).

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker de e kul att hacka på apple så tycker jag nog ändå att denna statestik är så intesägande det någonsin kan bli..

Något man snarare kan undra är hur appcrashen kan ha gått från 0.15% till 3% på ett år.. känns som helt fel utveckling

Permalänk
Medlem

Undrar just vart dom fått fram dom här siffrorna ifrån. Haft några fåtal problem med appar på ios jämfört med min android telefon som krashar mer än en dator med windows me. Den brukar på regulär basis bara spontant krasha och/eller sluta fungera på en hel mängd olika plan utan att man ens gör något med den just då. Rent av skamligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

OSX har ingenting med Linux att göra.
Du kan ju ta och läsa dom miljontals forumtrådar där folk har issues med att få sitt XFree/Xorg/annat att fungera perfekt med just sin hårdvara innan du klankar ner på det Apple har lyckats med; vettigt GUI ovanpå *nix.

Men Linux är Unix Liknande så man kan säga att det är "Unix".
Och Apple gör inget mer än designen på sina Mobiler/Datorer osv...
Vad är det då som kostar så mycket varför köpa en Apple när man kan köpa en billigare bättre och stabilare Dator/"Mobil" ?
Kom igen den här mobil fanns 2004!!: http://reviews.cnet.com/handheld-devices/hp-ipaq-pocket-pc/45...

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

OSX har ingenting med Linux att göra.
Du kan ju ta och läsa dom miljontals forumtrådar där folk har issues med att få sitt XFree/Xorg/annat att fungera perfekt med just sin hårdvara innan du klankar ner på det Apple har lyckats med; vettigt GUI ovanpå *nix.

Fel, men det gäller flera OS. Många OS har kod från BSD. Så det stämmer inte riktigt.

Dessutom så utvecklas väl Ubuntu av ett företag. Canonical.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Software_Distribution

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Let the fanboy war begin!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Funderar lite på vad som egentligen menas med en appstart, om det är att bara växla från ett annat program eller bara första gången du startar processen. Och speciellt om det är räknat på motsvarande sätt hos bägge plattformar...

Permalänk
Medlem

knappt 4% är vansinnigt lågt ändå så who cares. tycker inte jag har några problem med craschade appar. det tar en sekund eller 2 att starta om dem. sålänge man inte förlorar eller får korrupt data gör det inte så mycket att en app kraschar 1 gång av 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

knappt 4% är vansinnigt lågt ändå så who cares. tycker inte jag har några problem med craschade appar. det tar en sekund eller 2 att starta om dem. sålänge man inte förlorar eller får korrupt data gör det inte så mycket att en app kraschar 1 gång av 20

Det är inte det som är problemet, det är principen som gör detta intressant.
Att iOS är sämre på denna punkt som alla skryter om. Så många gånger man blir bemöt med överlägsen ton att iPhone fungerar bäst i hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är inte det som är problemet, det är principen som gör detta intressant.
Att iOS är sämre på denna punkt som alla skryter om. Så många gånger man blir bemöt med överlägsen ton att iPhone fungerar bäst i hela världen.

Fast ändå är det dom som äger t.ex iphones som har flest "väldigt nöjda" kunder.. Så användarupplevelsen är tydligen av större vikt. Jag tycker själv inte det är vanligt att något crashar på telefonen. Ska inte säga att det inte hänt för det har det gjort, men ytterst ovanligt här i alla fall, sen kan det ju skilja från telefon till telefon också och vad man har installerat.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Sitter med Htc sensation och iPad 2 och jag märker ingen större skillnad på antalet kraschade applikationer!

Däremot så tänker jag inte som vissa fanboys säga att Apple är Guds gåva till världen för det är väldigt mycket som är dåligt med Apple precis som med android osv

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"