Permalänk
Medlem

Ti 4200 klockgräns?

Hur vet man om man har klockat så mycket att kortet inte pallar mer? Brinner det upp?

Permalänk
Medlem

du kommer att få artefakter lr vad det kallas.
det kommer att se konstigt ut iaf . du kommer inte att bränna det

Visa signatur

"Det är inte lätt när det är svårt"

Permalänk
Medlem

Grafiken buggar sig, hänger sig, eller så brinner det upp, men då har du nog tagit liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite för stora steg i taget i din överklockning
Överklocka 5 mhz i taget tills det börjar bugga, då klockar du ner nån mhz också nöjer du dig med det, så gjorde jag iaf.

Permalänk
Medlem

det blir bara marginellt varmare om du inte höjer spänningen.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Laahn, ser ut som du hade lite otur med valet av 4200-kort... mitt gör 320/600 problemfritt.... och albatron-kortet gör 330/700 (Om man ska tro på Arne Anka)

orginalkylning dessutom.. ska sätta några flänsar på minnena och se om det blir nån skillnad... för dom blir rätt varma..

Visa signatur

| PIII 450 MHz | 256 Mbpc133 | 20+80 GB IBM GXP |
| GeForce4 Ti4200 128MB | 3dMark2001 | Chieftec DX-01BL-D 300w |

Permalänk
Medlem

min dator hänger sig när jag clockar förmycket.........fattar inte varför
alla andra här kan klocka mycket mer en mig.....tycker det är skumnt :/

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

jag har hört att om man volt moddar graffet så kan man klocka mer. Men hur gör man. Och avrför blir det varmare av det??

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
jag har hört att om man volt moddar graffet så kan man klocka mer. Men hur gör man. Och avrför blir det varmare av det??

För att det får mer spänning kanske?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Hur volt moddar man ett graffe kort då?

Visa signatur

[font="courier"] Handla hos itbutikken.dk och få sakerna gratis!! [/font]

Permalänk
Medlem

Jag tycker mitt GF4 TI4600 klockar dåligt. Det blir så varmt. Men har beställt 5 st 80mm fläktar och Artic Silver nu så då får vi se..

Visa signatur

[font="courier"] Handla hos itbutikken.dk och få sakerna gratis!! [/font]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
jag har hört att om man volt moddar graffet så kan man klocka mer. Men hur gör man. Och avrför blir det varmare av det??

Det säger ju för fan sig självt... höjer man spänningen som skickas till minnena/gpu:n så är det ju självklart att det blir varmare...

Permalänk
Medlem

jajaj sry att jag finns
Men hur voltmoddar man graffet då da (garaffet står där nere)

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06

Det säger ju för fan sig självt... höjer man spänningen som skickas till minnena/gpu:n så är det ju självklart att det blir varmare...

Lite trevligare attityd skadar inte..o du som verkar kunan detta så bra kanske kan förklara lite närmare varför mer spänning ger mer värme?

Visa signatur

Epox 8RDA+ Athlon xp 1700+ @ 2500mhz (JIUHB 0203), 256ddr PC3200, Gainward GeForce 4 Ti4200 128mb @ 320, 650, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro, 120GB Barracuda V, Hemmabyggt Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Spänning=energi=värme

Inte självklart, skärp dig Orion!

Visa signatur

Oh my god! That sucks and blows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nelio
Spänning=energi=värme

Inte självklart, skärp dig Orion!

Hmm. Jag som trodde förhållandet var P=U*I, dumma mig.

Orion, anledningen till att mer värme alstras är att strömmen (I) är konstant medan strömmen (U) ökar, vilket ger att Effekten (P) ökar.

MVH / Jesper

Visa signatur

ASCII stupid question, get a stupid ANSI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe_nukem

Hmm. Jag som trodde förhållandet var P=U*I, dumma mig.

Orion, anledningen till att mer värme alstras är att strömmen (I) är konstant medan strömmen (U) ökar, vilket ger att Effekten (P) ökar.

MVH / Jesper

Magistern säger:

I = ström
U = spänning
P = effekt

2 ström Jesper?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nelio
Spänning=energi=värme

Inte självklart, skärp dig Orion!

Sen när fanns det bara en sorts energi?

Visa signatur

lagar burken

Permalänk

hur mycket kan jag klocka mitt HP Gforce 4 ti4200 i powerstrip typ jag har klockat det lite men jag vet inte hur långt jag kan gå! kan man bränna upp det eller e det inga stora risker!?

Visa signatur

Abit Nf7 2.0, Barton 2500+ 1.8 @ 2.2 ghz, Ati radeon 9600 Pro 128, 80gb, 512 ddr-winbound.

Permalänk
Medlem

Aså i mitt bios har jag för mig att man kan höja späningen på agp porten eller nåt sådant. Men har oxå förmig att man måste modd om graffet för att kunna höja späningen?!? Jag får graffik fel vid 720 ungefär om jag höjer späningen lite tror ni då jag kan ha det på 720 utan graffik fel?

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Czar

Sen när fanns det bara en sorts energi?

Sen alltid... dock så kom vi människor inte underfund med detta föränn Faraday exprimenterade fram att energin hos en magnet gick att överföra till elektriska strömmar och den stora breda fysikermassan började utveckla nya teorier och anamma begreppet energi.

Idag pratar man om värme-engergi, rörelse-energi, läges-energi mm men det är alltid samma enhet, alltid samma energi.

Till alla mr.jag-vill-voltmodda-men-jag-vet-inte-vad-jag-gör: LÄS PÅ! Det krävs en del förståelse i grundläggande elektronik, lödteknik mm för att voltmodda (samt förståelse för värmeutveckling i ic-krets).

Men här är en länk iaf:
http://www.vr-zone.com/guides/NVIDIA/MX440VMod/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

För att det får mer spänning kanske?

Men är det inte resistansen i lödningarna som gör att det blir varmt?? lr är jag helt ute och cycklar.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500