Klasser säsmt till super

Permalänk

Klasser säsmt till super

Ja
jag har en Jedi guardian och en sith assasin.

ni som har provat flera klasser vilken anser ni vara den bästa
är bounty hunter,trooper rebel/empire eller Jedi/Sith?

kom med era åsikter synpunkter det vore kul att få veta lite vad andra upplever med sina klasser.

Personligen tycker jag det är lite svårt med Force gubbar men vet inte om trooper eller nån annanär mycket bättre heller

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Har en guardian och en bounty hunter. personligen gillar jag bounty huntern mer.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

i questande, lätthet av dem jag prövat:

sith sorc>>>assassin>knight

Permalänk

på vilket sätt är sorc. bättre än ass.?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

på vilket sätt är sorc. bättre än ass.?

När du questar kan du soloa alla herioc 2+ quest tex, black talon och en del utomhus herioc4+. Du dör mycket mindre för du kan heala dig själv och din companion. Du kan kita mobs och göra skada samtidigt, helt enkelt mycket fler vertyg som är användbara vid levling. Assassins abilities kommer nog mer till rätt i endgame och pvp. Att den har stealth är nice men eftersom du kan heala dig själv kan du utan problem "hoppa över" mobs du inte orkar döda genom att bara springa och heala dig om du blir låg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legopappa:

på vilket sätt är sorc. bättre än ass.?

Range.
8/10wz är huttball och där är range överlägset, Samma med ilum. Voidstar, ta skydd bakom en pelare och släng lite AoE mot dörrarna så får du lätt betydligt mer skada och kills än en sin.
I PVE så gör alla hm bossar AoE dmg och den drabbar bara melee.

Vad gör sin bättre? stealth är trevligt men sen?

Jag har en lvl 50 sin med full champ gear, saknar bara kjolen. Och en lvl 44 sorc, sorcen känns betydligt mer användbara i både pvp och pve just pga att range är så viktigt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

PVP:
Jag är en Bounty Hunter (Rank 56) och jag gillade inte att dpsa med han i wz, man kändes så squishy. Min personlinga åsikt. Speccade Healing istället med nästan fullt champion gear, och lirar wz med en annan healingBH, en assasin och en bh/juggernaut roterar plats. Personligen tkr jag är melee är helt uber awesome. Får man 2 melees på sig så kan de typ chain interupta och chain stunna en till döds även om man försöker kitea. (Detta är en orsak till att vi kör 2 healers). Sedan vi började med 2 healers så vinner vi nog 80-90% av alla wzs. Även mot de premades vi möter som är battlemasters och varit det ett tag nu. Och Vår assasin är extremt bra. Toppar nästan konstant dmgn, Gör extremt mkt mål i Huttball, spelar allmänt smart.

Melee känns inte alls gimp utan jag tycker nästan de bättre än ranged i pvp iaf, kan irritera mer. (Vi ska dock inte prata om Sorc/Sage, de är i en klass för sig med alla sina utilities)

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

När du questar kan du soloa alla herioc 2+ quest tex, black talon och en del utomhus herioc4+. Du dör mycket mindre för du kan heala dig själv och din companion. Du kan kita mobs och göra skada samtidigt, helt enkelt mycket fler vertyg som är användbara vid levling. Assassins abilities kommer nog mer till rätt i endgame och pvp. Att den har stealth är nice men eftersom du kan heala dig själv kan du utan problem "hoppa över" mobs du inte orkar döda genom att bara springa och heala dig om du blir låg.

Går ju dock inte "hoppa över" mobs i instanser utan att stealtha.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jag lirar en Marauder i full champ gear och i pvp är det absolut en av de bästa klasserna. Vinner i princip alltid 1vs1 mot samtliga klasser förutom bountyhunters som spammar tracer missile ifall jag inte kan öppna med deadly saber,rupture och annihilate snabbt. Är lite squishy i Pve solo men med healer funkar det bra

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Gillar min Trooper Commando
Visst går det bra att köra DPS spec, men BH / Trooper healer är OP som satan i WZ.
+ Man gör hyffsad skada brukar alltid ligga på 10 medaljer efter varje WZ. 2 medaljer vid start ta av gear och sätt på sen crit heala 6.2k så har man 2 sen bara dps / heal resten av rundan
Är också skön att DPS med supercharge, 4 set pve heal gear ger 13 sek spam med Charged Bolts (med rätt spec då) = kostar inget att använda under tiden Supercharge är igång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jilted82:

Går ju dock inte "hoppa över" mobs i instanser utan att stealtha.

Jo du använder khem eller nån annan tank, mobsen kommer att anfalla han och du själv fortsätter springa typ 50-75 meter, då kallar du på din pet och då är avståndet för långt för mobsen så dom ger upp och jagar dig inte

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jo du använder khem eller nån annan tank, mobsen kommer att anfalla han och du själv fortsätter springa typ 50-75 meter, då kallar du på din pet och då är avståndet för långt för mobsen så dom ger upp och jagar dig inte

Nej, för mobs tappar aldrig aggro i instanser?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd

Körde assassin tankspecad hela vägen till 50. Sällan jag hade problem. Klarar 4man group quests solo och brukar få 8-11 medaljer i warzone. Har väldigt lätt i hutball. Väldigt rolig att grippa folk in i eld eller syra

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

Nej, för mobs tappar aldrig aggro i instanser?

mm sant. Pratade dock om utomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Nej, för mobs tappar aldrig aggro i instanser?

Bossar kan tappa aggro ifall man lämnar rummet lite. Gjort det flera gånger i t.ex Black Talon HM när healer failar och dör tillsammans med resten av gruppen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer