Behöver hjälp gällande driver cleaner!

Permalänk

Behöver hjälp gällande driver cleaner!

Skulle behöva tips lite snabbt om en bra funkande driver cleaner, litar inte riktigt på google o installera program som ska greja med mina DLLer
Så vänder mej till er för ett bra exemplar

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det du ska ta bort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

grafik drivrutiner, glömde inkludera det O_O

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är till nVidia så finns det redan i installationsprogrammet, AMD skall det räcka att i kontrollpanelen och program och funktioner ta bort det du vill där. Så något "cleanerprogg" ska du inte behöva använda.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Om det är till nVidia så finns det redan i installationsprogrammet, AMD skall det räcka att i kontrollpanelen och program och funktioner ta bort det du vill där. Så något "cleanerprogg" ska du inte behöva använda.

Har behövd göra det förut när jag bytt from AMD till nVIDIA o vice versa, vi testar o ser vad som händer

Permalänk
Hedersmedlem

Bytte precis från ett AMD till nVidia och det enda jag gjorde var att avinstallera så som jag beskrev, där efter stänga av burken och byta graffe, sedan starta om burken med det nya i och installera med nya drivisar, voilá!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Som jag trodde så tog nVIDIAs program inte bort nått från AMDs drivrutiner, får göra en manuell avinstallation o hoppas på att de inte biter mej i arslet endå

Permalänk

Oftast e de så, men ibland blir gammla glömda DLLer kvar från förra installationen (spec när du byter från AMD te nvidia eller vice versa) som kan störa varandra, testade precis lite AC2 o märkte smärre grafiska buggar o screentearing, misstänker att jag känner till boven xD

Många rekommenderar ju tillomed att du helt och hållet installerar om datorn när/om du byter GPU tillverkare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dark_Widget:

Som jag trodde så tog nVIDIAs program inte bort nått från AMDs drivrutiner, får göra en manuell avinstallation o hoppas på att de inte biter mej i arslet endå

Jaha, så du tror att nVidia har avinstallation för mer än sina egna drivisar? Tja inte så troligt
Nä vad jag menade var att du MÅSTE ta bort AMD:s egna först, därefter byta hårdvaran, och därefter installera de nya nVidia:s. Jag trodde det var införstått i det jag skrev?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Jaha, så du tror att nVidia har avinstallation för mer än sina egna drivisar? Tja inte så troligt
Nä vad jag menade var att du MÅSTE ta bort AMD:s egna först, därefter byta hårdvaran, och därefter installera de nya nVidia:s. Jag trodde det var införstått i det jag skrev?

"Om det är till nVidia så finns det redan i installationsprogrammet"

Vilket i en längre mening står "Om det är till ett nVIDIA grafikkort så finns funktionen du söker redan inbyggd i installations programmet du får med dej på skivan"

Borde väl iof förstått bättre men eftersom det var ett tag sen jag hade nVIDIA litade jag blint ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dark_Widget:

"Om det är till nVidia så finns det redan i installationsprogrammet"

Vilket i en längre mening står "Om det är till ett nVIDIA grafikkort så finns funktionen du söker redan inbyggd i installations programmet du får med dej på skivan"

Borde väl iof förstått bättre men eftersom det var ett tag sen jag hade nVIDIA litade jag blint ^^

Ja det är svårt med skriven förståelse
Men om du bara skall byta drivis och inte kort så finns där en inbyggd i nVidias drivrutin. Som tar bort den gamla och helt ersätter med den nya (omstart krävs). I AMD:s fall är det i deras installations guide/program som du gör detta, och det hittas ju i kontrollpanelen under program och ...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)