Varmt grafikkort (Zotac 570 Synergy Ed.)

Permalänk
Medlem

Varmt grafikkort (Zotac 570 Synergy Ed.)

Mitt ett par månader gamla grafikkort blir oroväckande varmt. När jag surfar brukar det ligga runt 70 grader och när jag spelar exempelvis Minecraft (mindre krävande spel) kommer det upp i 90 grader. Igår fick jag en blåskärm när jag spelade Minecraft:

On Sat 2012-02-11 15:56:34 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\021112-30420-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF800030D2AFC, 0x0, 0x0)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Vet inte om det berodde på grafikkortet, men är det som för mig känns mest logiskt rent spontant då det blir så jävla varmt. Fick även tidigare en massor av blåskärmar pga defekta minnesstickor, men de är utbytta nu så borde inte bero på minnet - hoppas jag åtminstone!

Någon annan här som har Zotac GFX 570 Synergy Edition och kan dela med sig av hur deras temperaturer är? Hur tycker ni jag ska gå till väga? Snälla hjälp - uppskattas!!

EDIT: Kortet i fråga är oklockat.