Unreal Engine 4 släpps 2012

Permalänk
Medlem

Ser bra ut det där

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

fortfarande plastig "look"

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ser riktigt gött ut, nu är bara att hoppas på att det kommer ett nytt Carmageddon spel.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av templar72:

Det var på tiden!
Man vill ju gärna utnyttja kraften i sin GPU.

Nja, det kommer bli precis som nuvarande "generation"

Eller snarare som vid releasen av Xbox 360 och sedan PS3.
Spelen som kommer ut är lika ooptimerade som 6 år senare.

Det kommer släppas spel till konsoll som körs i 720p 60FPS och 1080p 30fps och motsvara dagens (PC) High.
PC versionerna kommer likt nuvarande få "antialiasing" "högre upplösning" och lite annat grus och folk anser då att spelet är optimerat för PC.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flopper:

fortfarande plastig "look"

Skrivet av IceDread:

Ser bra ut det där

Skrivet av martinboson:

"Jag vet, vi gör grafikmotorn ÄNNU mörkare än UE3. Alla säger att de vill har mer färg, men det är enklare när allt är skitsvart. Rulla ut produkten!"

Skrivet av smallpox:

Grafiken i den gamla demon ser riktigt bra ut! Hoppas att UE4 bjuder på lite ny grym teknik.

Ingen vet väl riktigt hur det kommer att bli med nästa generations konsoler men jag antar att UE4 är menat för dom?

Skrivet av ArakanI2:

Mirror's Edge är ett bra exempel på UE spel. Speciellt om man vill komma ifrån hur UE spel brukar se ut, med sina mörka miljöer.

Demo videon är som flera sagt från UE3.
Och du martinbosen tycker du Mirrors Edge är mörkt ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

"På senare tid har Epic Games även satsat på att ta spelmotorn till andra plattformar som Android och Ios."

Ska bli grymt med nya Angry Birds med UE4

Provat Infinity Sword på iPhone? Unreal motor med äcklig snygg grafik faktiskt.
Annars finn även Epic Citadel som är en gratis demonstration på grafikmotorn.
Jag vet inte hur det är på Android dock.... :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

mm jätte lol att jag inte vet vad det är och att jag tycket dagens spel är snygga.
Idiot

Skickades från m.sweclockers.com

ja du behöver ju inte börja grina bara för att du inte vet hur man använder google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

ja du behöver ju inte börja grina bara för att du inte vet hur man använder google.

Ja, för det är ju så dumt att fråga om något när man inte vet vad det är...
Varför ens hänga här på forumet när du ändå svarar "googla det"?

Allt som skrivs om här i trådarna på SC finns ju ändå på google, om du sitter där istället slipper du folk som ber om hjälp. Och slipper således svara "googla det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

ja du behöver ju inte börja grina bara för att du inte vet hur man använder google.

Tro mig jag grinar inte men är trött på spydiga p12:or som dig men tråkig attityd. Det är ett forum där man hjälps åt inte hånar någon för dom inte vet något.
Slut diskuterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi vet ju alla att den där filmen inte är ingame, så varför ger de oss såna videos?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Hoppas nästa CoD spel efter (Black Ops 2 ) använder den spelmotorn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Hoppas nästa CoD spel efter (Black Ops 2 ) använder den spelmotorn.

Skämtar du eller? Då skulle ju inte CTRL+C och CTRL+V vara tillräckliga.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Tre saker jag vill kommentera:
1. Fet grafik med grym ljustätning och helhet.
2. De skulle lagt mer jobb på Specularmap´s.
3. Jag skulle vilja ha sett att den nicotinberoende gubben som kastar cigaretter omkring sig blev fetgibbad av roboten i slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hjälp mig att förstå. Hur kan det bli mycket snyggare än ex. Bf3? Det måste ju finnas någon form av maxgräns på grafiken. Har svårt att föreställa mig att det kommer bli mycket bättre än idag.

Man tänkte ju likadant när Quake 2 släpptes, eller framför allt minns jag när jag körde FarCry första gången på min kompis PC med ett 6800GT i sig. "Wow, nu kan väl ändå inte grafiken bli något bättre?" tänkte jag, men, mjo, det kunde den ju tydligen.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Var är id software?

Skrivet av Rixxz:

Man tänkte ju likadant när Quake 2 släpptes, eller framför allt minns jag när jag körde FarCry första gången på min kompis PC med ett 6800GT i sig. "Wow, nu kan väl ändå inte grafiken bli något bättre?" tänkte jag, men, mjo, det kunde den ju tydligen.

Minns när Quake III kom, jag och flera andra såg det som det första spelet med helt runda former Idag vet jag bättre.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Man tänkte ju likadant när Quake 2 släpptes, eller framför allt minns jag när jag körde FarCry första gången på min kompis PC med ett 6800GT i sig. "Wow, nu kan väl ändå inte grafiken bli något bättre?" tänkte jag, men, mjo, det kunde den ju tydligen.

Jag tror spel grafiken kommer se ut ungefär som på riktigt fast med konstiga klara färger. Typ så som jag ser mig i spegeln fast utan skuggan och dystra färger. Hoppas du fattar vad jag menar

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk

Imax

Behövs spelmotorn justeras för att vidga vyn, t.ex om man skulle ha ett eget IMAX-rum hemma? Alternativt ett par VR- brillor med motiontracker placerad framför sig, med IMAX-vision i sig.

Permalänk
Avstängd

Dåligt Swec. Skriv att det inte är UE4 i videon.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom satsat mycket på någon form av destruction system!! Vill se mer Destruction Destruction Destruction Destruction Destruction Destruction!

Nåja det finns inget som knäcker denna trailer
http://www.youtube.com/watch?v=khXzREHkLmY

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Såg ni den detaljerade 2d bakgrunden på början av klippet?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Man tänkte ju likadant när Quake 2 släpptes, eller framför allt minns jag när jag körde FarCry första gången på min kompis PC med ett 6800GT i sig. "Wow, nu kan väl ändå inte grafiken bli något bättre?" tänkte jag, men, mjo, det kunde den ju tydligen.

hehe jo det är sant. Men ändå känns det som att det inte kan finnas så mycket mer att finslipa på. Men men vi får väl se

Permalänk

Ser riktigt fint ut!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Haha, I den videon krävdes 3 eller 4 GTX 580's SLIkopplade för att driva med bra fps.

Hm... Vad kommer UE4 kräva?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Äntligen !
Som jag har väntat på denna !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Då får vi hoppas att det är rejält med krut i nästa konsollgeneration.

Det är väldigt ledsamt som det är nu. Jag sitter med ett 3 år gammalt grafikkort och spelar nya spel i bra FPS.

Nvidia och AMD borde ju också ha intresse av att grafiken blir mer avancerad i nya spel, annars får de ju inte sälja något nytt.

Nya spel med bra FPS? Yeah, right...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd

id software släppte nyligen id tech 4 aka Doom 3 motorn som open source.
Kan hämtas från GitHub helt gratis.

Permalänk
Medlem

Flippad video!

Permalänk
Avstängd

Kommer det till konsolerna så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vi vet ju alla att den där filmen inte är ingame, så varför ger de oss såna videos?

Det var en real-time renderer. Har för mig de körde tre stycken GTX 580 i SLI för att rendera den i ca 30 FPS.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bara vi inte spamas av konsolportningar :(

Alltid kul med ny motor men på sistone känns det som spelen utvecklas för konsol och portas till pc. De gör om kontrollerna men tänker inte på hur ett pcspel skiljer sig från ett konsolspel.
Jag uppskattar iaf att sikta själv och sedan ska det inte gå efterblivet långsamt. Sedan ska det inte svårighetsgraden vara anpassad till en 11åring utan skill och tålamod.
Men i övrigt är jag inte så bitter

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.
Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S