Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Har haft Internet-delning på min Optimus 7 i ett par månader. Min är olåst och köpt från Tyskland.

Edit: Min fick uppdateringen några dagar efter jag såg det där. Så i början av November någongång.

http://www.wpcentral.com/lg-optimus-7-update-brings-tethering

Jo fdet är jag medveten om att det finns olåsta som har fått det men min (köpt från netonnet) har det tyvärr inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Edit: Verkar som att jag har engelska Marketplace på mitt Zune/Windows Live ID. När jag är inne på svenska Marketplace står det följande:

Då har du registrerat ditt Live ID i England? Och mobilen tror du är en Engalsman på besök i Sverige

Vill du ha alla svenska och funktioner appar så ska du registrera om dig med ett Live ID i Sverige. Går inte att flytta ett ID från ett land till ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Då har du registrerat ditt Live ID i England? Och mobilen tror du är en Engalsman på besök i Sverige

Vill du ha alla svenska och funktioner appar så ska du registrera om dig med ett Live ID i Sverige. Går inte att flytta ett ID från ett land till ett annat.

Mitt konto har t.o.m. @hotmail.se - men jag valde nog engelska när jag registrerade kontot - då jag alltid väljer det engelska språket över svenska. Jag ska kolla in på det. Men jag måste väl göra en "factory reset" om jag vill ändra Live ID?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo fdet är jag medveten om att det finns olåsta som har fått det men min (köpt från netonnet) har det tyvärr inte.

Installerar ytterliggare en uppdatering på fars Optimus 7 nu. Får se vad det betyder

EDIT: INTERNETDELNING NU! LG Optimus 7, köpts hos Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Installerar ytterliggare en uppdatering på fars Optimus 7 nu. Får se vad det betyder

EDIT: INTERNETDELNING NU! LG Optimus 7, köpts hos Netonnet

Jo jag märkte det lite ironiskt att det kom precis nu

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tjo!

Har fixat mig en Lumia 800 för några dagar sedan. Än mycket nöjd med den då ja bytte upp mej från en iPhone 3Gs så det kanske inte e så konstigt iof
Nu till frågan...
Finns det möjlighet att göra någon form av autosync mot skydrive från mobilen, tex bilder tagna med kameran osv?
Detta hade varit otroligt trevligt då ja användet kameran en hel del och då hade det varit smidigt att få lite extra utrymme på detta viset.

Om detta skulle vara en omöjlighet finns det då en möjlighet att synca automatiskt med min dator i hemnätverket trådlöst för smidighetens skull?

Hej hopp

Visa signatur

Nej!!! Det var inte bättre förr :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamamotoshi:

Tjo!

Har fixat mig en Lumia 800 för några dagar sedan. Än mycket nöjd med den då ja bytte upp mej från en iPhone 3Gs så det kanske inte e så konstigt iof
Nu till frågan...
Finns det möjlighet att göra någon form av autosync mot skydrive från mobilen, tex bilder tagna med kameran osv?
Detta hade varit otroligt trevligt då ja användet kameran en hel del och då hade det varit smidigt att få lite extra utrymme på detta viset.

Om detta skulle vara en omöjlighet finns det då en möjlighet att synca automatiskt med min dator i hemnätverket trådlöst för smidighetens skull?

Hej hopp

Det finns en funktion någonstans i inställningar där mobilen skickar bilderna till Skydrive direkt, tror dock att det både sparas på minnet och Skydrive samtidigt.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Installerar ytterliggare en uppdatering på fars Optimus 7 nu. Får se vad det betyder

EDIT: INTERNETDELNING NU! LG Optimus 7, köpts hos Netonnet

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag märkte det lite ironiskt att det kom precis nu

Wow, det var ingen dålig väntan. Nu kom det till dotterns telefon också.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamamotoshi:

Tjo!

Har fixat mig en Lumia 800 för några dagar sedan. Än mycket nöjd med den då ja bytte upp mej från en iPhone 3Gs så det kanske inte e så konstigt iof
Nu till frågan...
Finns det möjlighet att göra någon form av autosync mot skydrive från mobilen, tex bilder tagna med kameran osv?
Detta hade varit otroligt trevligt då ja användet kameran en hel del och då hade det varit smidigt att få lite extra utrymme på detta viset.

Om detta skulle vara en omöjlighet finns det då en möjlighet att synca automatiskt med min dator i hemnätverket trådlöst för smidighetens skull?

Hej hopp

Under inställningar -> program -> bilder + kamera

så finns det!!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamamotoshi:

Tjo!

Har fixat mig en Lumia 800 för några dagar sedan. Än mycket nöjd med den då ja bytte upp mej från en iPhone 3Gs så det kanske inte e så konstigt iof
Nu till frågan...
Finns det möjlighet att göra någon form av autosync mot skydrive från mobilen, tex bilder tagna med kameran osv?
Detta hade varit otroligt trevligt då ja användet kameran en hel del och då hade det varit smidigt att få lite extra utrymme på detta viset.

Om detta skulle vara en omöjlighet finns det då en möjlighet att synca automatiskt med min dator i hemnätverket trådlöst för smidighetens skull?

Hej hopp

Det går (autosync mot skydrive)! Däremot ska man komma ihåg att bilderna förminskas när de laddas upp på SkyDrive (gissar att det beror på att det ska gå snabbt att ladda upp och inte förbruka så mycket trafik i månaden).

Går även ställa in Wifi-sync med Zune så när du kopplar in telefonen för att laddas i eluttaget så skickas bilderna till din Bilder-mapp på datorn.

Så småningom skulle jag tro att man kommer kunna ladda upp orginal-bilden direkt till SkyDrive. Det längtar jag efter, eftersom man då får 25GB "extra utrymme" på telefonen för bilder.

Permalänk
Medlem

Plötsligt: SAMSUNG uppdatering!

Permalänk
Medlem

Med tango ska det bli möjligt att göra mobiler med 256mb ram och 3mp kamera, en sak jag då funderar över är varför dom sänkte ramminnes kravet? Till och med ZTE Blade har ju 512 och kostar typ ingenting.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Med tango ska det bli möjligt att göra mobiler med 256mb ram och 3mp kamera, en sak jag då funderar över är varför dom sänkte ramminnes kravet? Till och med ZTE Blade har ju 512 och kostar typ ingenting.

Verkar som de tyvärr går samma väg som Android = kommer få billiga skittelefoner som inte ger samma upplevelse. Tycker min 1st Gen Mozart ligger lite efter jämfört med 2nd Gen och skulle verkligen inte vilja ha ännu sämre...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Verkar som de tyvärr går samma väg som Android = kommer få billiga skittelefoner som inte ger samma upplevelse. Tycker min 1st Gen Mozart ligger lite efter jämfört med 2nd Gen och skulle verkligen inte vilja ha ännu sämre...

Jo fast man kan ju hoppas att tango lurarna inte får samma funktioner så de börjar hacka osv Vad klarar inte din mozart ? Ja tycker inte jag hittat något min gen 1 är mycket efter kompisens omnia W

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo fast man kan ju hoppas att tango lurarna inte får samma funktioner så de börjar hacka osv Vad klarar inte din mozart ? Ja tycker inte jag hittat något min gen 1 är mycket efter kompisens omnia W

Jag tycker att det märks mest i GPS:n (som är verkligen skitbra) och spel. Annars flytet är som...ja...smör typ på båda generationerna.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Verkar som de tyvärr går samma väg som Android = kommer få billiga skittelefoner som inte ger samma upplevelse. Tycker min 1st Gen Mozart ligger lite efter jämfört med 2nd Gen och skulle verkligen inte vilja ha ännu sämre...

Nu är det ju inte direkt tänkt att dessa billiga skittelefoner ska säljas i Sverige, utan snarare länder som Kina, Indien osv. Alla är inte ute efter en smartphone utan är nöjda med en telefon som går att ringa på, surfa lite och lyssna på musik. Då räcker 256MB utan problem:

Permalänk
Medlem

Någon som kör den nya uppdaterade Facebook appen?

http://wmpoweruser.com/facebook-app-update-hands-on-video/

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Någon som kör den nya uppdaterade Facebook appen?

http://wmpoweruser.com/facebook-app-update-hands-on-video/

Yes! Den är helt klart bättre, men har inte testat den så mycket. Funktionerna som redan finns integrerade i OS:et duger så gott som alltid för mig och annars tycker jag att facebooks mobila hemsida funkar bra (läs medelanden).

Edit. Äntligen internetsharing här också!

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Med tango ska det bli möjligt att göra mobiler med 256mb ram och 3mp kamera, en sak jag då funderar över är varför dom sänkte ramminnes kravet? Till och med ZTE Blade har ju 512 och kostar typ ingenting.

Blir också en massa begränsningar om man har bara 256mb.

- Won't support all apps, plus third-party Live tiles won't update automatically.
- Won't be able to play videos with bitrate over 4Mbps (that applies for videos on the phone and streaming video.
- Won't let you manage podcasts on the phone (you'll need to use Zune on your PC) and photos can't be uploaded automatically to SkyDrive.

http://www.gsmarena.com/windows_phone_tango_to_have_restricti...

Permalänk
Medlem

Pluggar i usb:n och hoppas på senaste fw till omnian!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Pluggar i usb:n och hoppas på senaste fw till omnian!

Någon aning om vad uppdateringen gör?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag har hört/läst att när WP8 kommer så kan eventuellt inte WP7 mobiler uppdatera till windows phone 8. Någon som vet ifall detta stämmer? Är lite sugen på att inskaffa mig en WP7 men tycker de vore segt ifall det inte gick att uppdatera till WP8 när de väl kommer. Det sägs väl att WP8 kommer i slutet av året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Jag har hört/läst att när WP8 kommer så kan eventuellt inte WP7 mobiler uppdatera till windows phone 8. Någon som vet ifall detta stämmer? Är lite sugen på att inskaffa mig en WP7 men tycker de vore segt ifall det inte gick att uppdatera till WP8 när de väl kommer. Det sägs väl att WP8 kommer i slutet av året?

Inget är bekräftat. Man ALLT tyder på att man kommer kunna uppdatera WP7 till WP8. Jag skulle vilja säga till 99,9% men det skulle kunna bli så att Samsung mfl. måste utveckla ny firmware till sina telefoner för WP8 och att de då helt enkelt skiter i det (som de gör med Android, skiter i att uppdatera trots att de kan). Å andra sidan, alla Windows Phones har fått nya firmwares relativt nyligen så kanske ligger Microsoft på rätt hårt att tillverkarna ska fixa uppdateringen.

Rent spontant: Köper du en Nokia är du garanterad till 100% att du kommer att få WP8. De har en tradition att alltid uppdatera sina telefoner och är även den enda tillverkare som satsar 100% på Windows Phone just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon aning om vad uppdateringen gör?

Ingen aning. Men den skickar ut den senaste firmwaren iaf! Folk som fått senaste fw tidigare har rapporterat om bättre batteritid. Just omnia 7 har en del haft problem med oförklarligt dålig batteritid efter nån tidigare uppdatering.

Kan inte säga något än, men när jag kollar "battery saver" rapporterar den faktiskt ett par timmar mer än tidigare. (22h, 97%) Har legat på 18h innan.

Så förhoppningsvis har man lite mer marginal fram på kvällen

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon aning om vad uppdateringen gör?

Ingen aning, men jag tycker att det känns som att Wi-Fi fungerar mycket bättre efter uppdateringen iaf. Jag behöver inte stänga av mobildata om Wi-Fi ska fungera vettigt längre

Permalänk
Inaktiv

Har svårt att se att någon av gen2-telefonerna inte får WP8.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ingen aning, men jag tycker att det känns som att Wi-Fi fungerar mycket bättre efter uppdateringen iaf. Jag behöver inte stänga av mobildata om Wi-Fi ska fungera vettigt längre

Ojoj! Skulle underlätta väldigt mycket... har alltid 3G avstängd p.g.a. det... Hoppas jag får den till min Omnia 7 snart.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har inte märkt förrän nu men Prisjakt finns till Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/dd4f6e27-5a5d-4177-834...

Permalänk
Medlem

Nu finns även blocket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Har inte märkt förrän nu men Prisjakt finns till Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/dd4f6e27-5a5d-4177-834...

Skrivet av holmberg:

Nu finns även blocket

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är vitsen med alla "hemsidor" som kommer som appar? vore det inte mycket bättre för alla om dom satsade på bra mobilhemsidor? Bör va enklare att sköta den än 40 olika appar och alla med smartphone kan använda det oavsett os. Sen slipper vi installera det också
Dessutom har blocket redan en bra mobil sida.
Ex många gnällde ju när sweclockers kom som mobilsida istället för App vad är den stora fördelen med apparna?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb