Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med överklockning.

Permalänk
Medlem

Problem med överklockning.

Tjenare, har sett det här problemet förut men kommer inte ihåg hur man fixar det.

När jag spelar ligger mina klocks på 1240/1750 och allt fungerar bra men om jag tabbar ur och kollar på lite youtube videos eller liknande (flash program?) så går mina klocks ner till 500/1375 och stannar sen där när jag går tillbaka i spel. Jag behöver starta om datorn för att de ska resettas.

Så vad ska jag göra för att lösa det här jobbiga problemet.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Jag har lösningen men sweclockers community vill inte att jag ska beblanda mig i saker som har med flash att göra. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Stäng av hårdvaruacceleration om du högerclickar på youtube videon och går in på inställningar. Bör lösa problemet.
Misstänker att du har ett AMD kort, samma problem med alla AMD's kort på alla clocks.

Du ska dessutom bara behöva stänga av allt flash baserat för att clocken ska gå upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Stäng av hårdvaruacceleration om du högerclickar på youtube videon och går in på inställningar. Bör lösa problemet.
Misstänker att du har ett AMD kort, samma problem med alla AMD's kort på alla clocks.

Du ska dessutom bara behöva stänga av allt flash baserat för att clocken ska gå upp igen.

Testar det här, tack.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Testar det här, tack.

Ingen fara, massor som har problemet och även jag själv hade det

Skriv gärna om hur det gick