Permalänk
Medlem

Köpråd: 120 mm fläktar?

Hej Sweclockers!

Jag fick idag mitt Corsair H80 och är väldigt nöjd med det än så länge. Folk har påstått att det låter mycket men jag stör mig faktiskt inte på det men jag tänkte ändå byta ut 120 mm fläktarna till ett par andra och min fråga till er är då:

Är det någon som kan rekommendera ett par 120 mm fläktar som är tystlåtna samt förflyttar luft på ett bra sätt?

Man vill ju ha det så tyst som möjligt

Tack på förhand!

/R

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk
Medlem

lågvarviga scythe gt har riktigt bra statiskt tryck vilket är det som behövs när de ska sitta på radiator/kylare. de är tysta också. ännu tystare och med helt ok luftblås är också nexus silent. noctua p12 är också ett förslag som både har bra tryck och är tysta. eller om du kör på pwm-fläktar som kan gå ner till typ 500-600rpm och vara väldigt tysta i idle för att sedan varva på när det behöver kylas, då är förslagsvis arctic cooling väldigt prisvärda och tysta, eller enermax cluster om du vill ha lite mer flashiga med hållbarare lager men som kanske låter lite mer (har inte hört dem men är nyfiken). noctua har också en ny pwm-fläkt, borde funka bra den med

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

NZXT FN 120mm!! (beror på hur känslig du är)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

lågvarviga scythe gt har riktigt bra statiskt tryck vilket är det som behövs när de ska sitta på radiator/kylare. de är tysta också. ännu tystare och med helt ok luftblås är också nexus silent. noctua p12 är också ett förslag som både har bra tryck och är tysta. eller om du kör på pwm-fläktar som kan gå ner till typ 500-600rpm och vara väldigt tysta i idle för att sedan varva på när det behöver kylas, då är förslagsvis arctic cooling väldigt prisvärda och tysta, eller enermax cluster om du vill ha lite mer flashiga med hållbarare lager men som kanske låter lite mer (har inte hört dem men är nyfiken). noctua har också en ny pwm-fläkt, borde funka bra den med

Det får nog bli två stycken http://www.inet.se/produkt/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk
Medlem

sök lite på forumet, finns säkert tio trådar om detta ...

jag rekommenderar GT igen ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razacer:

om du inte ska ha någon form av fläktstyrning, och vill ha det tyst är det snarare 800rpm som gäller... men så vet ju inte jag heller hur kräsen du är

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

om du inte ska ha någon form av fläktstyrning, och vill ha det tyst är det snarare 800rpm som gäller... men så vet ju inte jag heller hur kräsen du är

Tänkte även köpa till en fläktkontroll. Någon som har någon att rekommendera?

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razacer:

Tänkte även köpa till en fläktkontroll. Någon som har någon att rekommendera?

jag köpte mig en http://www.inet.se/produkt/6909653/nzxt-sentry-mesh-5-25-flaktkontroller härom dan och är hel nöjd:) långa kablar ock sbila reglage + den är ganska snygg(i mina ögon)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Har inte h80 inbyggd fläktkontroll med tre lägen?? Du kopplar väll bara in fläktarna i blocket... Kanske lite sent nu

Permalänk
Skrivet av fatfredd:

jag köpte mig en http://www.inet.se/produkt/6909653/nzxt-sentry-mesh-5-25-flaktkontroller härom dan och är hel nöjd:) långa kablar ock sbila reglage + den är ganska snygg(i mina ögon)

Nja. Denna är snyggare tycker jag. http://www.webhallen.com/hardvara/114514-scythe_kaze_master_p...

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate