Permalänk
Medlem

Om jag förstått ditt inlägg rätt så kommer du nu bli glatt överraskad

I GW2 så har man möjligheten att bara köra targetlock OM MAN VILL.
Sen kan man bara slasha lös som i ett vanligt action/rpg

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Om jag förstått ditt inlägg rätt så kommer du nu bli glatt överraskad

I GW2 så har man möjligheten att bara köra targetlock OM MAN VILL.
Sen kan man bara slasha lös som i ett vanligt action/rpg

Det låter positivt! Hoppas det finns någon video ute som kan fokusera på det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Det låter positivt! Hoppas det finns någon video ute som kan fokusera på det

Jag tror att i någon utav Yogacast videos så tar dom upp det lite snabbt. Men jag kommer inte ihåg vilken :/
+ att dom spelar ju samtidigt som dom kommenterar, så det var ingen prioritet, dom bara sa att det var trevligt att man kunde göra så.

Och btw, när du använder area-attacker måste du tom sikta vart på marken den ska hamna.

Men det är ju bara att kolla på någon combat-video så ser man ju vad dom gör

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Men tycker ni inte att det är dags för ett nytt system? Har inte det gamla targeting systemet kanske blivit för tråkigt?

Och kan ni kanske också motivera varför ni tycker GW2 är bra? Förutom att det inte behövs någon subscription +1+1+1+1:)

Permalänk

När man har sikrivt in infon för GW2 Betan och skall trycka "Submit", så kommer man till en ny sida, men det är bara vitt.
Antar att det är bara för att det är belastat på servern?
Inte fått något bekräftelse mail iheller, då jag har försökt typ 5 gånger.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Själv så gillar jag att ha någon typ av target lock, annars börjar det bli för mycket som fightingspel och jag gillar inte fightingspel lika mycket som jag gör RPG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Men tycker ni inte att det är dags för ett nytt system? Har inte det gamla targeting systemet kanske blivit för tråkigt?

Och kan ni kanske också motivera varför ni tycker GW2 är bra? Förutom att det inte behövs någon subscription +1+1+1+1:)

Jag vet inte riktigt hur dom ska kunna göra om combat-systemet mera utan att det blir konstigt. :/
Har du några ideér? För man måste ju som caster kunna locka på 1 target. Och har man ett greatsword kanske man bara vill kunna svinga sej less imot allt.

Och sen då? Varför göra saker och ting mer komplicerat? Vad annat KAN man ens göra? Ta bort attackerna helt?
"Här, gå och klappa 5 vargar" xD

Jag gillar Guildwars2 pga
-Dynamic events först och främst (och alla delar som hör till)
-Ingen fast trinity
-Möjligheten att spela med vem jag vill oavsett vad eller vart jag är.
-Att man inte har 1miljon olika skills på sin UI
-Anet försöker verkligen göra det bästa för spelarna.

Sen en massa småsaker ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

You have been selected to participate in the upcoming Beta Test Weekend for Guild Wars 2. Be sure to keep an eye open for more info from us in the coming weeks as the weekend is drawing closer. We look forward to meeting you in Tyria!

Sincerely,

The Guild Wars 2 Team

Dom som fått ett sånt mail är med i betan.

Är du med i betan?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

haha nä, trollade bara

Står till och med på GW2 twittern att ingen får invite förens beta signupen är stängd och dom har dragit alla.

Du skrämde mig där, vill att det ska stängas så man får se om man kommer in eller inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnet:

Haha, vad fjantig man känner sig som kollar mailen ganska ofta för detta
Men det vore ju inte fel någonstans att få läsa "You have been selected to participate in the upcoming Beta Test Weekend for Guild Wars 2. Be sure to keep an eye open for more info from us in the coming weeks as the weekend is drawing closer. We look forward to meeting you in Tyria!

Sincerely,

The Guild Wars 2 Team"

Haha mm bästa är ju att de inte sagt när de är, kan ju vara om en månad haha

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Så ja, äntligen så kom mailet!!!!! Nu är det bara att hoppas!!!

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Är betan denna helg?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Är betan denna helg?

Som tidigast men skulle inte tro det, mer troligt är helgen efter eller så, de måste välja ut folk, skicka ut info, NDAs m.m. och vad de vill man ska kolla på osv men iom att de inte sagt något är det bara spekulationer.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Som tidigast men skulle inte tro det, mer troligt är helgen efter eller så, de måste välja ut folk, skicka ut info, NDAs m.m. och vad de vill man ska kolla på osv men iom att de inte sagt något är det bara spekulationer.

Blev lite nervös, ska ju till gbg så har ingen dagor i helgen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Jag kan börja med att komplimentera Guild Wars tankesätt om deras World PVP. Det såg otroligt innovativt och positivt ut.

Men en person som har spelat Lineage 2 - World of Warcraft och nu i slutet Star Wars: The Old Republic har insett att detta TARGET LOCK - Combat abilites trenden har kanske blivit lite för tråkigt och utdraget?

Är det inte dags att renovera om framtida MMORPGs?

Jag hade såna high hopes för att SWTOR skulle vara den ledande MMORPGn pga just Star Wars och combaten såg kul ut. Men efter tre månader med samma MMORPG trinity och combat system så blev man såååå uttråkad efter ett tag.

Jag hörde att i Guild Wars 2 så kan man "dodga" attacks och att det gamla trinity systemet är borta. Men att det tyvärr fortfarande finns det gamla targeting systemet. Personligen vill man ju ha något nytt.

Man måste ju ta och fokusera på det allra viktigaste i alla MMORPGs och det är just combat. Det är ju nästan det enda man gör i ett modernt MMORPG? Slåss slåss och slåss. Oavsett questing, PVE eller PVP.

Man blir dock fascinerad av de nya systemen som har utvecklats som jag först nämnde.

Ett spel som just är lite "innovativt" även om dom inte är dom första med spelsystemets combat är ju TERA. Där känns det ju lite mer att man tar del av spelet då man inte bara står stilla och klickar på 1 1 1 2 1 1 µ_µ.

Det kan vara så att TERA inte heller är perfekt men jag tycker ändå att designers borde sitta ner och tänka på att kanske skrota den hederliga target systemet? Detta är bara min personliga åsikt efter flera års MMORPG spelanden.

Jag är inte här för att göra reklam för TERA eller smutskasta Guild Wars 2. Utan jag är här för att hitta ett MMORPG där jag kan känna mig som hemma. Och få samma känsla som jag hade när jag spelade WoW TBC.

Dock har jag inte samma känsla inför GW2 som jag hade för SWTOR eller TERA. Kanske så ändras det? Vem vet.

Observera att detta är bara vad jag har för erfarenheter av andra spel och sedan sett hur GW2 combat är.

Okej många press filmer m.m. visar det väldigt dåligt men GW2 funkar på detta viset:

Target är bara "hjälp" för att indiktera mot vem du slår/vart du slår, vapen med AoE effekt (de flesta två handade) och t.ex. Range är inte låsta till target, ingen attack är låst till target det är bara för att underlätta ditt eget fokus, bara för att du har någon markerad betyder inte att du träffar, varför du inte träffar kan bero på ett antal saker;

Out of Range - du kan fortfarande anfalla fast den är out of range och det är travel time på t.ex. projektiler så om den andra springer in i range träffar du

Dodge - Dodge är en aktiv mechanic som alla spelare kan göra, du är delvis begränsad av endurance men när du dodgear är du temporärt oträffbar och du kan dodgea en projektil som redan är i luften och ett slag och AoE och istortsett alla typer av attacker som finns.

Line of Sight - Saker stoppar saker, inkl andra mobs eller motspelare (firendly fire är inte aktivt ) kommer t.ex. ta kulan om de står mellan dig och den du skjuter på (detta funkar även mot NPC attacker så det går att body block tanka).

Sedan står många still i filmerna, detta är inte nödvändigt, casting avbryts inte av rörelse, det är 1-2 channeling skills som inte du kan röra dig samtidigt (de finns de som du kan det med oxå), tanken med GW2 är att det ska vara rörelse i striderna, Thief yrket t.ex. är uppbyggd helt runt just denna mobility och många av dess skills bygger på snabbt in, snabbt ut med snabb dmg.

Du kan även köra helt utan att välja target, de hitboxes du träffar tar skada oavsett target eller inte, för Warrior melee med mycket fiender runt kan detta vara mer effektivt än att ens försöka använda target, anledningen till att du ser väldigt lite av detta i de olika filmerna är att pressen till viss del inte helt fattat det och till viss del är det helt nytt för MMOs så de är inte vana vid det.

Edit:
En sak till, GW2 är designat medvetet att vara mindre healing mer undvika dmg och förhindra den (som t.ex. med Guardian) och därav har man oxå minskat behovet av en dedikerad healer och även om många i Dungeons på pressbetan verkade ha en halft dedikerad healer så gjorde den ofta annat samt tanken är att man typ inte ska behöva det utan det är bättre att satsa på något som hindrar skada, möjligheterna att även växla vapen och skills när som helst typ gör att du kan ändra din build oändligt många ggr genom en dungeon och även mitt i strid växla mellan två helt olika spelstilar och i många fall uppmuntras även sådana byten och växlingar.

T.ex. Elementalist healar runt sig när den byter till water magic när den har stav, gör skada runt sig när den byter till fire magic, strider i dungeons är ofta oxå anpassade till att kräva både Range och Melee och tanken är att alla ska kunna mitt i striden växla mellan de två rollerna.

Healer är typ borta, något som är oxå typ borta är Tank, tank har inte alls samma effekt längre för AIn bryr sig inte om dmg eller någon Aggro på det sättet direkt utan tar mer hänsyn till närhet, hp och liknande och ger sig tydligen gärna på svaga spelare så hela teamet ska helst växla regelbundet mellan melee och range så gruppen "andas" i och ut.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Från GuildWars2 officiella twitter:

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Dodge - Dodge är en aktiv mechanic som alla spelare kan göra, du är delvis begränsad av endurance men när du dodgear är du temporärt oträffbar och du kan dodgea en projektil som redan är i luften och ett slag och AoE och istortsett alla typer av attacker som finns.

Är detta en ability som gör så att spelaren hoppar till vänster eller något sånt. Eller är det med hjälp av spelarens kontroller som man måste springa och undvika attackerna?

Skrivet av Ferrat:

Line of Sight - Saker stoppar saker, inkl andra mobs eller motspelare (firendly fire är inte aktivt ) kommer t.ex. ta kulan om de står mellan dig och den du skjuter på (detta funkar även mot NPC attacker så det går att body block tanka).

Detta låter ju skitbra! Mer sånt här i MMORPGs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Är detta en ability som gör så att spelaren hoppar till vänster eller något sånt. Eller är det med hjälp av spelarens kontroller som man måste springa och undvika attackerna?

I hate to be that guy, men har du kollat något på GW2 överhuvudtaget?
(Spelaren måste trycka på en tangentkombination för att dodga (knapp x + det håll man vill hoppa åt))

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Det finns en ability dodge, som vad jag förstått gör dig osårbar under tiden, men som även gör att du rör dig snabbt i en riktning. Men många abilities går så klart också att röra sig ifrån med kontrollern. Men jag är mycket osäker på om detta gäller target abilites som t.ex. pilar och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Du måste trycka på "E" (har för mig de sagt att "E" är standard bind för dodge) för att dogdea därav de är få ggr de syns i press demo inspelningarna, vissa nämner det men inte så många som faktiskt gör det regelbundet i dem fast hela systemet är inriktat mot det typ du måste ju timea det helt själv och så det är inget som sker automatiskt.
När du dodgear sjunker din endurance lite, endurance = 0 = ingen dodge men den laddar ganska snabbt det är bara för att undvika spamming och det finns skills och gear som ökar regen av endurance lite temporärt.
Pga mechanics i GW2 så två personer som kan stridsystemet och sina yrken väl kommer kunna ha en väldigt utdragen strid, även 2 vs 1 mot någon som vet vad den gör kommer det inte bara vara insta gib och WIN! därav kommer mer strategi in, vilka vapen m.m. för till viss del så är vissa vapen lite sten, sax, påse, ödla, Spock =D så om du märker att en kille i PvP är omöjlig up close i melee med PvP byt till Range och se hur han hanterar det m.m. byt till stuns osv.

Skrivet av Sammyc51:

Detta låter ju skitbra! Mer sånt här i MMORPGs!

Mjo älskade DDO för att de hade detta.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Här är någon som använder det flitigt och är en riktigt effektiv spelare!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Det finns en ability dodge, som vad jag förstått gör dig osårbar under tiden, men som även gör att du rör dig snabbt i en riktning. Men många abilities går så klart också att röra sig ifrån med kontrollern. Men jag är mycket osäker på om detta gäller target abilites som t.ex. pilar och liknande.

Det gäller alla, självklart kan du röra dig ifrån, pilar, skott och allt sånt har "flight time" det är bara svårt att hinna undan skott om du inte redan är i rörelse och även då kan det vara svårt, men även de faller under dessa regler efter vad de sagt
Movement = Life

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RR0-S9...

Här är någon som använder det flitigt och är en riktigt effektiv spelare!

Ah nice, där ser man även hans/hennes endurance över höger sida på skillbaren, hur den laddar och så

EDIT:
Nej det är inte alls så att jag refreshar alla sidor med GW2 grejer hela tiden och kollar typ allt och la in Twitter i telefonen m.m. enbart för updates

EDIT2:
Skall tillägga att många yrken har även special grejer för just dodge, t.ex. kan mesmer ha så att de dodgear och det blir en illusion som står kvar, elementalist kan t.ex. dodgea och är de fire blir det en "eldmatta" efter dem när de rullar bakåt osv.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ah nice, där ser man även hans/hennes endurance över höger sida på skillbaren, hur den laddar och så

EDIT:
Nej det är inte alls så att jag refreshar alla sidor med GW2 grejer hela tiden och kollar typ allt och la in Twitter i telefonen m.m. enbart för updates

Jag var tom tvungen att skapa en twitter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag var tom tvungen att skapa en twitter

Haha jag hade en gammal som låg, exet som jag lirar GW med tyckte av någon anledning att skaffa twitter enbart för detta var "over kill", iofs för hon är lat och vet att jag ringer när det kommer updates men iaf ^^

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Haha jag hade en gammal som låg, exet som jag lirar GW med tyckte av någon anledning att skaffa twitter enbart för detta var "over kill", iofs för hon är lat och vet att jag ringer när det kommer updates men iaf ^^

Min tjej gör samma sak!
Bara frågar mej varje dag om dom släppt något intressant info

Kanske är ngn tjej-grejj dårå? xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Min tjej gör samma sak!
Bara frågar mej varje dag om dom släppt något intressant info

Kanske är ngn tjej-grejj dårå? xD

Haha något sådant ja ^^

BTW, intressant info, verkar som att GW2 äe serverbaserat och sliceat per serverbasis, man kan besöka alla servers men alltid bunden till sin hemserver i PvP, går att byta hemserver men då förlorar man bonusar från ens gamla server m.m.

Citat:

Server Transfers

Some of our more astute fans asked about the complications involved with switching servers and how it would interact with world bonuses. Every account has a home server where your characters are created. You can only fight for your home world in WvW. You can visit other servers, and while you are visiting, you still get the world bonus from your home world instead of the bonus for the world you are visiting. If you switch your home server, you lose the bonus from your previous home world and are not eligible for the bonus for your new server at least until the beginning of the next battle for the Mists. We may extend this disqualification into the next match or possibly even longer to discourage people from switching servers right before a battle ends in order to get an awesome bonus. You will have to pay a fee to change your home server (price undetermined), and that will also discourage people from server hopping to chase world bonuses.

Det är heller inte något kösystem på vanliga världen utan de kör med "overflow"-servers som låter dig spela som vanligt på en annan server om din är full sedan när det finns plats erbjuder dig att hoppa till din hemserver, endast WvWvW riskerar köer iom att de är server baserade dock ska de försöka maxa antalet spelare, tror siffran jag hörde någon dev snacka om var 2000 pers per server eller totalt, minns inte exakt men är det per server som är målet är det sinnessjukt mycket folk iom 2000x3 utspritt på de 4 kartorna.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Okej något jag stör mig på när jag läst/sett en del nu, seriöst de snackar om PvE och att Guild Wars inte har mycket PvE och då är min fråga WTF? har de ens spelat det? GW är sjukt mycket PvE och massa olika saker att göra, jag har kört 90% PvE i GW1 och inte ens gjort allt än, finns områden utanför main questlines som jag knappt vet om att de finns?
Och sedan använder de det som argument för risken att de inte finns något att göra i GW2 senare i spelet och glömmer helt bort side-kick systemet som kickar ner en till rätt level och replayability på dungeons osv GW1 PvE är (IMO) mycket mer än WoWs men inte på samma sätt men i WoW efter du klarat ett område, hur många lvl85 går tbax till startområdena?
Så säger de att GW är PvP baserat med lite PvE och jag blir bara irriterad >_< GW är 4 bra storys och massa saker runt om, trist när de säger sånt baserat på felaktigheter :/

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Okej något jag stör mig på när jag läst/sett en del nu, seriöst de snackar om PvE och att Guild Wars inte har mycket PvE och då är min fråga WTF? har de ens spelat det? GW är sjukt mycket PvE och massa olika saker att göra, jag har kört 90% PvE i GW1 och inte ens gjort allt än, finns områden utanför main questlines som jag knappt vet om att de finns?
/

alltid en massa noobs som tycker.
spelet om det håller värde har ofta en massa saker man kan göra, tex prata med vänner.
10miljoner WoW spelare måste ju ha rätt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)