Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan man formatera OS hårddisken man använder?

Permalänk

Kan man formatera OS hårddisken man använder?

Hej ska överföra min hårddisk till min nya dator och vill formatera den INNAN jag installerar windows 7 (eftersom jag ska göra en partition och vill fortfarande formatera hela hårddisken). Är det så enkelt som att gå till dator och sedan välja hårddisken och formatera den. Kommer detta verkligen funka eftersom jag har mitt OS på disken jag ska formatera?

Tacksam för svar

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slipknot882222:

Hej ska överföra min hårddisk till min nya dator och vill formatera den INNAN jag installerar windows 7 (eftersom jag ska göra en partition och vill fortfarande formatera hela hårddisken). Är det så enkelt som att gå till dator och sedan välja hårddisken och formatera den. Kommer detta verkligen funka eftersom jag har mitt OS på disken jag ska formatera?

Tacksam för svar

Du kan både formatera hårddisken och skapa partitioner i installationsprogrammet för Windows 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur formaterar jag hela hårdisken medan jag gör en ny partition för windows 7 installationen?

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Hur formaterar jag hela hårdisken medan jag gör en ny partition för windows 7 installationen?

Du formaterar den först (I installationsprogrammet), sedan när du har xxx GB oallokerat utrymme skapar du den partitionen du vill och installerar W7 där.

För övrigt tycker jag din ursprungliga fråga va lite klurigt ställd, hoppas detta gav dig något svar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Ok tack så mycket för svaret

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Glöm inte att datorn måste startas från Windows CD/DVD/USB minnet när du gör det.

Permalänk

Kommer allt ihåg det

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger