Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Tror det är ganska minimalt att dem får reda på vem den användaren är. Tror ingen här på sweclockers vet vem jag är tex.

Jo en göteborgare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Jo en göteborgare!

Ja, dock mer före detta faktiskt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Om någon nu fått en får inte denna person säga detta eftersom man då bryter mot NDA:n. Men jag har inte sett att någon fått någon än.

Det är ju inte fight club... Press betan hade uppenbarligen inte någon sådan begränsning eftersom massvis sa att dom skulle göra reportage om det innan helgen. För en public beta med tiotusentals pers, ännu mindre chans att man inte får säga ett knyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det är ju inte fight club... Press betan hade uppenbarligen inte någon sådan begränsning eftersom massvis sa att dom skulle göra reportage om det innan helgen. För en public beta med tiotusentals pers, ännu mindre chans att man inte får säga ett knyst.

Pressbetan var bara upp till lvl 30. Och det var bara utvalda personer som fick lägga ut matrial. Denna betan ska tydligen vara obegränsad.

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Pressen hade inte samma NDA som vi kommer behöva acceptera nu. Att många av de tiotusentals beta testarna kommer bryta mot den i alla fall spelar ingen roll. Det är inget de får göra bara för att många andra gör det. Allt detta står på deras FAQ så om du inte tror mig är det bara gå in där och läsa.

Permalänk
Medlem

Tror inte vem som är med faller under NDA iom att du informeras om detta innan du skriver på en NDA däremot är de olika betorna som kommer troligen större än press och mer husch husch tills mot slutet iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Eftersom tråden är lite små seg så tänkte jag små liva upp den igenom att fråga er vilka klasser och raser ni tänker köra?

Vet att folk har redan svarat, men tänkte dem som är nya i tråden och kanske vissa som har helt enkelt ändrat sig.

Själv tror jag kommer köra dessa typer av kombinationer.

Asura - Thief
Sylvari - Ranger, Necro
Charr - Warrior
Human, Norn - Engineer, Guardian (vet inte hur jag gör med dem två raserna och klasserna)

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Till skillnad från många andra MMO är jag inte helt säker för det är flera intressanta men start char kommer bli
Charr - Engineer 45%
Asura - Necro || Engineer 25%
Sylvari - Necro || Mesmer 15%
Human - Necro || Thief 10%

Sedan 5% random om Guardian är skoj, inte så intresserad av Elementalist, Warrior eller Ranger faktiskt men det är mer för att de inte matchar min smak ^^
Och kommer man med i BETA test så lär jag bli mer säker på vad jag ska köra, lutar soms agt mest år Charr - Engineer men vill testa rent game play med den iom att Engineer skiljer sig helt från de andra så kan vara något man inte gillar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt än, men lutar åt necro, mesmer eller elementalist då det är dom jag spelat minst av i GW1. Har inte bestämt ras ännu men känns som att norn och charr är uteslutet för dom känns för stora och klumpiga för att vara spellcasters

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Det är så svårt, jag hoppas jag kommer med i betan så jag får testa de olika först. Har lite av en tvångstanke att jag måste skapa min main det första jag gör i MMO-spel. Det är ju inte helt lätt när man inte vet vad man vill spela som main

Heta kandidater är nog ändå (utan inbördes ordning):
Human - Ranger, Mesmer
Charr - Warrior
Sylvari - Necromancer, Thief

Guardian, Elementalist och Engineer känns minst intressanta, Norn och Asura är inte heller mina favoriter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Det är så svårt, jag hoppas jag kommer med i betan så jag får testa de olika först. Har lite av en tvångstanke att jag måste skapa min main det första jag gör i MMO-spel. Det är ju inte helt lätt när man inte vet vad man vill spela som main

Heta kandidater är nog ändå (utan inbördes ordning):
Human - Ranger, Mesmer
Charr - Warrior
Sylvari - Necromancer, Thief

Guardian, Elementalist och Engineer känns minst intressanta, Norn och Asura är inte heller mina favoriter

Haha jag har lite samma med att skapa MAIN först ^^
Därav viktigt att få testa innan spelet släpps annars blir det sjukt jobbigt =D

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Asura - Warrior skall jag bli!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Haha jag har lite samma med att skapa MAIN först ^^
Därav viktigt att få testa innan spelet släpps annars blir det sjukt jobbigt =D

Speciellt i Guild Wars där man får födelsedagspresenter

Permalänk
Avstängd

Human - Elementalist
Charr - Warrior

Eller tvärtom

Permalänk
Medlem

Azura Necro , animationer>utseende!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Beta slutet av mars.
https://twitter.com/#!/GuildWars2/status/174163356029157376

Fan va segt att vänta tills dess.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Beta slutet av mars.

Dock troligen dragit ut på det lite för att kunna ta med fler direkt iom att de blev så många sign ups, iaf det man får hoppas med så långt mellan sign up och BETA samt så många sökande.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Beta slutet av mars.

:*( Får hoppas att det är relativt bra justerat innan beta så att det inte tar allt för lång tid innan det släpps

Permalänk
Medlem

Några första bilder samt diskussion på vad som kan vara auction house:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/trading-posted/
(vanliga disclaimern att det är beta, kan ändra sig, vara felaktigt osv)

Permalänk
Medlem

Okej såg just detta =D
Transmuting items!!

underbart!

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Okej såg just detta =D
Transmuting items!!

underbart!

Inga nyheter, men kul att få se hur det kommer se ut också

Permalänk

Spelet ser ut att bli underbart! Längtar och hoppas!! Gillar nära stora profiler som spelat swtor,wow,everquest etc säger w'wkiller

Dock blir class valet svårt , allt verkar skoj att spela

Men funderar på warrior eller mesmer just nu

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Eftersom tråden är lite små seg så tänkte jag små liva upp den igenom att fråga er vilka klasser och raser ni tänker köra?

Vet att folk har redan svarat, men tänkte dem som är nya i tråden och kanske vissa som har helt enkelt ändrat sig.

Själv tror jag kommer köra dessa typer av kombinationer.

Asura - Thief
Sylvari - Ranger, Necro
Charr - Warrior
Human, Norn - Engineer, Guardian (vet inte hur jag gör med dem två raserna och klasserna)

Har väntat på det här spelet bra länge. Blir nog human thief för min del, är 90% säker. Har kört human dagger i alla andra mmos (Lineage II, human treasure hunter, aion elyos assassin, etc). Måste dock säga att valet var alltid givet för min del, GW2 är första gången då det är svårt. Warrior och guardian ser också jävligt balla ut. Human är dock bombsäkert, men tänker inte bestämma klass förrän efter man testat 2-3 stycken i pvp i 1-3 veckor, eftersom man kan gå till structured pvp direkt i detta underbara spel

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att det nog blir en kvinnlig sylvari elementalist som main.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Jag måste lägga till Norn Guardian till listan av potentiella kombos

Permalänk
Medlem

Kommer det vara lika låst som 1an var? alltså att allt var typ instancat förutom städer? Eller kommer GW2 vara mer öppet?

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Kommer det vara lika låst som 1an var? alltså att allt var typ instancat förutom städer? Eller kommer GW2 vara mer öppet?

Det är absolut en friare värld och det är dessutom mer öppet i avseendet att man både kan hoppa och simma denna gång!

Citerat från deras FAQ: "Yes. Guild Wars 2 provides a massive, online persistent world."

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwertan:

Enkelt svar: Nej, nej och ja.

Lite mer ingående svar: Guild Wars 2 kommer ha en öppen så kallad "persistent world", vilket innebär att vad du gör kommer påverka hur andra ser den. Däremot så är det inte som man först tänker med bossar och fiender som vandrar runt i små cirklar och respawnar varje minut. Mer detaljer finns här.

Kul att det dyker upp nya intresserade fortfarande

Permalänk
Medlem

Charr engineer FTW!!

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"