Tangentbordet fryser, pcspeakern tjuter!

Permalänk
Medlem

Tangentbordet fryser, pcspeakern tjuter!

När jag lirar Counterstrike så kan det hända (allt för ofta) att en tangent fryser och pcspeakern börjar tjuta. Det här inträffar ofta när jag använder flera tangenter samtidigt. Det är fruktansvärt störande när tex strafe-tangenten låst sig och man kan inget göra.. med andra ord, sitting duck
Det här problemet hade jag aldrig med min gamla dator.. är det ett hårdvaru relaterat problem eller..? Vad kan man göra.. nån som vet?

Visa signatur

amd (ab)user

Permalänk
Medlem

Låter som klockningsrelaterat

Permalänk
Medlem

Hmm.. nja.. det har ingen betydelse i det här fallet.

Visa signatur

amd (ab)user

Permalänk
Medlem

har du testat med ett annat tangentbord?

Permalänk
Medlem

testa med att kolla i windows -> kontrollpanelen -> tangentbord eller nåt.. och kolla repeat saken... så den inte är för låg.. eller så vare nåt annat skit man skulle ändra...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Damn, vad korkad man kan vara ibland! Att jag inte tänkte på att testa ett annat t-bord!? Sagt och gjort.. slängde bort Fujitsu-Siemens brädan och tryckte dit min gamla MS bräda.. Voila.. funkar perfekt nu!
Tack för tipsen grabbar..

Nån som vill köpa ett t-bord från Fujitsu-Siemens?

Visa signatur

amd (ab)user

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyboy
Damn, vad korkad man kan vara ibland! Att jag inte tänkte på att testa ett annat t-bord!? Sagt och gjort.. slängde bort Fujitsu-Siemens brädan och tryckte dit min gamla MS bräda.. Voila.. funkar perfekt nu!
Tack för tipsen grabbar..

Nån som vill köpa ett t-bord från Fujitsu-Siemens?

Haha jo om du lovar att det fryser lite ibland

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag vill också ha ett tjutfritt tagentbord.. hade ett en gång i tiden och jag älskade det... men när jag var full en gång slog jag sönder det :'(

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Hehe..

Visa signatur

amd (ab)user

Permalänk

Mitt MS internet tjuter också ibland när man trycker ned tre tangenter. Nåt man kan göra åt det eller ? Mycket irriterande när man skall lira FPS.