Permalänk
Medlem

Först ut

Mitt första lite seriösare bygge!

Detta bygge har i princip gått ut på att bygga en schysst stilren dator där jag har testat på lite för mig nya saker, som t.ex sleeving och vattenkylning(dock slutet system men kändes som en bra början ).

Vore sjukt kul om ni säger vad ni tycker! Planerar ett htpc bygge som jag ska dra igång nu under våren som ska innehålla saker som UV, akryl och egenkopplad vattenkylning(enbart för att jag vill försöka göra nått snyggt av de!) Låter inte det lite spännande? ;D

Men denna dator består iaf av:

Corsair Obsidian 650D
Corsair Dominator 16GB 2133Mhz
Corsair H100
Intel i7 3930K
Asus Radeon 7950 OC

Först ut

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Skulle dock vilja ha mer helhets bilder på datorn. 4p!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Entusiast

Sen najs ut, bra kildkvalite :D, fast lite mörkt kanske, fast det gillar jag.

Dock blir man lite orolig när du har komponenter liggandes bart mot ett plåtchassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Ser riktigt bra ut! Skulle dock vilja ha mer helhets bilder på datorn. 4p!

Tackar! det kommer! orkade bara lägga in lite bilder nu

Skrivet av Blargmode:

Sen najs ut, bra kildkvalite :D, fast lite mörkt kanske, fast det gillar jag.

Dock blir man lite orolig när du har komponenter liggandes bart mot ett plåtchassi

Thanks! ja de mörka bilderna blev rätt häftiga tycker ja! Tog dem i ett helt nersläckt rum o lekte lite med en led

Ah jo de kanske inte va det smartaste jag gjort nu när man tänker efter haha

men ni kan se alla bilder ja la upp iaf då? för mig synns de bara ett gäng vita rutor xD

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

nice bygge men dom röda minnerna sabbar lite av helheten

men overallt fint

lycka till

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GBG:

nice bygge men dom röda minnerna sabbar lite av helheten

men overallt fint

lycka till

thx!

ah ja vet! tyvärr fanns ju inte minnena i nån annan färg där ja köpte allt :/ och vill inte direkt sätta mig o måla dem! haha

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Ser bra ut^^ btw hur känns musen? Vilket grepp har du på den?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Snyggt. Har en fråga, tejpa du sladdarna innan du slängde på dom vita sleven?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Spille:

Tackar! det kommer! orkade bara lägga in lite bilder nu

Thanks! ja de mörka bilderna blev rätt häftiga tycker ja! Tog dem i ett helt nersläckt rum o lekte lite med en led

Ah jo de kanske inte va det smartaste jag gjort nu när man tänker efter haha

men ni kan se alla bilder ja la upp iaf då? för mig synns de bara ett gäng vita rutor xD

Jag ser iaf bara bilder, inga vita rutor

Permalänk
Medlem

Tyckte själv att de röda minnena förstörde hela bygget. Men snyggt i övrigt!

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Ser bra ut^^ btw hur känns musen? Vilket grepp har du på den?:)

Thx! Den är asskön! men väldigt ovan vid den för den är väldigt mycket tyngre än andra möss ja användt innan.. Vad menar du med "vilket grepp"?

Skrivet av Grasp247:

Snyggt. Har en fråga, tejpa du sladdarna innan du slängde på dom vita sleven?

Jajjemen det gjorde jag med alla vita sladdar som synns! Vit eltejp använde ja.

Skrivet av Blargmode:

Jag ser iaf bara bilder, inga vita rutor

gött då ;D

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av swanden:

Tyckte själv att de röda minnena förstörde hela bygget. Men snyggt i övrigt!

Ja de förstörde helt klart helhetskänslan innuti lådan.. men tycker ändå det blev rätt nice med en touch av rött som ger än en käftsmäll bland allt blått ;D

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Thx! Den är asskön! men väldigt ovan vid den för den är väldigt mycket tyngre än andra möss ja användt innan.. Vad menar du med "vilket grepp"?

haha hittade den här videon om det..(att det fanns en video...:P) http://www.youtube.com/watch?v=njYWfcnq3pQ

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

haha hittade den här videon om det..(att det fanns en video...:P) http://www.youtube.com/watch?v=njYWfcnq3pQ

haha xD

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

snyggt. men måla om kylflänsarna och ta bort klisterlapparna på minnena så blir det mer enhetligt därinne fler bilder skulle uppskattas, nu ser man inte hela datorn i färdigt tillstånd

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ok. Har ytterligare en fråga, hur tejpade du dom? Sitter själv just nu och sleevar och det är ett helvete att tejpa dock så ska jag ha helt vitt så blir mycket tejpande. Har testat att tejpa på olika sätt men inget sätt är särskilt effektivt.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Haha hurrö, du får ju inte glömma att svara på frågan heller:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

snyggt. men måla om kylflänsarna och ta bort klisterlapparna på minnena så blir det mer enhetligt därinne fler bilder skulle uppskattas, nu ser man inte hela datorn i färdigt tillstånd

ah får se om ja kan hitta nån snygg färg kanske! Antingen svart elr mörkblå, eller va tror du? Tyvärr har polarn tagit tillbaka sin systemkamera så ni får nöja er med mobilbilder isf men de kan ja fixa i veckan!

Skrivet av Grasp247:

Ok. Har ytterligare en fråga, hur tejpade du dom? Sitter själv just nu och sleevar och det är ett helvete att tejpa dock så ska jag ha helt vitt så blir mycket tejpande. Har testat att tejpa på olika sätt men inget sätt är särskilt effektivt.

haha ja de är ett rent helvete o tejpa! De smidigaste ja kom fram till är o försöka spänna sladden så mycket som möjligt för att då kunna snurra runt tejpen med så mycket vinkel som möjligt! men de va fortfarande sjukt jobbigt undrar om man kan testa o ha vit krympslang över hela sladden o sen sleev över? hmm de kan gå! lite stelt o böja sen bara kanske xD

Skrivet av Curemylife:

Haha hurrö, du får ju inte glömma att svara på frågan heller:P

ajuste! Ja kör nog lite blandat tror ja, men mest åt typ claw.. gillar o ha hög sense så då gör man inte så mycket stora rörelse förutom vid typ flygning i BF3 elr nått ;D

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

skulle blivit mycket snyggare om du hade ett typ 2 färgigt tema, minnena tycker jag förstör allting, plus den vita sleeven tyckte jag heller inte var så snygg

Visa signatur

350D - i5 3570k - 8gb Vengence - 2x Gtx 580 - 120gb Samsung ssd - 500gb Lagring - 1000w Fractal design - Antec 620

Permalänk
Medlem

åh! en m90, skulle du kunna göra lite av en snabb review på den? Är sjukt sugen på att köpa den, men har hört att mjukvaran gör så att man inte kan använda alla knappar. Snyggt bygge förresten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broris:

åh! en m90, skulle du kunna göra lite av en snabb review på den? Är sjukt sugen på att köpa den, men har hört att mjukvaran gör så att man inte kan använda alla knappar. Snyggt bygge förresten!

den är schysst! lite tyngre än "vanliga" möss, så va lite o vänja sig med för mig iaf. Tycker den är väldigt härlig o använda förutom att bakåt/framåt knapparna är omvända jämfört med vad ja är van vid.. Har inte heller kommit så långt att jag kollat in hur mycket jag kan använda resten av knapparna än, men vet att ja antagligen måste ladda ner en programvara från corsairs hemsida, fick en lapp med musen som de stod nått sånt i iaf! ett plus är också smidiga knappar för att ändra sensen samt 2 knappar som är kopplade till 5 små leds som man antagligen kan programmera så att man kan ställa in olika steg av något slag t.ex volym

Tack så mycket!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

5P för pizzan!:D och dom sexiga ramminnena:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

5P för pizzan!:D och dom sexiga ramminnena:D

Tackar! Ah men erkänn kebabpizza borde va standard när man bygger datorer Ah visst är dem!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Tackar! Ah men erkänn kebabpizza borde va standard när man bygger datorer Ah visst är dem!

Kebab pizza är ett måste när man bygger:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Hallå Kristofer!!! Viggan här!

Nice bygge!
Nice att du valde minnen som matchar Conmore Du får ha me dom som sponsor, haha

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av boylen:

Hallå Kristofer!!! Viggan här!

Nice bygge!
Nice att du valde minnen som matchar Conmore Du får ha me dom som sponsor, haha

Tackar! ;D hahahah ah borde nästan de får göra en egen dator till dem med deras egna färger! haha

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb