Ännu en fråga om grafikkort (Zotac vs Gainward)

Permalänk
Medlem

Ännu en fråga om grafikkort (Zotac vs Gainward)

Jag hade tänkt köpa Asus 448 egentligen men det blir för tight i min dator så det får bli ett kort med 2 slots istället.
Så min fråga är:
Vilken av dessa kort är att rekommendera?
http://www.dustinhome.se/zotac-geforce-gtx-560-ti-448-1280mb-...

http://cdon.se/hemelektronik/gainward_gtx_560_ti_448_cores_12...

Hur ligger Asus i jämförelse med Gainward?

Permalänk
Medlem

Har ett gigabyte 560 ti 448, skitbra kylning, 2 slot, klockar fint och är tyst. Inhandlades för 1804 kr på cdon med sweclockersrabatten.
Zotac kortet har sämre kylning, skulle ha tagit gainward kortet av de två du länkar. Asus kylning är ju erkänt bra, men den tar ju som sagt rätt mycket plats i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Har ett gigabyte 560 ti 448, skitbra kylning, 2 slot, klockar fint och är tyst. Inhandlades för 1804 kr på cdon med sweclockersrabatten.
Zotac kortet har sämre kylning, skulle ha tagit gainward kortet av de två du länkar. Asus kylning är ju erkänt bra, men den tar ju som sagt rätt mycket plats i lådan

Hur stor skillnad är det på Gigabyte och Gainward, det skiljer ju bara 100 kr mellan dem. Vet du om man får något spel när man köper korten?
Tack för svar

Permalänk
Medlem

Tror inte det är så stor skillnad på korten, är iallafall helnöjd med mitt gigabyte. Kör det överklockad och hör inte fläkten, blir inte mer än 60 grader vid fullt blås. Enda nackdelen är att det är ganska långt om man har ett trångt chassi. Inget spel med gigabyte iallafall. Du blir nog nöjd vilket du än väljer, bra och prisvärda kort. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Tror inte det är så stor skillnad på korten, är iallafall helnöjd med mitt gigabyte. Kör det överklockad och hör inte fläkten, blir inte mer än 60 grader vid fullt blås. Enda nackdelen är att det är ganska långt om man har ett trångt chassi. Inget spel med gigabyte iallafall. Du blir nog nöjd vilket du än väljer, bra och prisvärda kort. Lycka till!

Det blev Gainward
Tack!