Du får min Iphone 4 om du löser mitt problem - Förlorade bilder

Permalänk
Medlem

Har du vid något tillfälle synkat telefonen mot iTunes? Då borde den väl säkerhetskopiera alla bilder och du borde väl kunna återställa bilderna genom iTunes?

Provat att ansluta telefon till datorn, högerklicka på telefonen i iTunes och valt: Återställ från Säkerhetskopia?

Permalänk
Medlem

Det var nåt snack om att du kunde återfå dom med JB och för det behövdes tidigare iOS. Testa detta kanske? http://www.redmondpie.com/downgrade-5.0.1-to-4.3.3-4.3.5-5.0-...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Kan vara så att detta programmet kan få tillbaka dina bilder: http://www.wondershare.com/data-recovery/photo-recovery.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du tillgång till en mac kanske detta kan fungera:
http://picturescueapp.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Hej!
Börjar med att säja att jag uppgraderat från Iphone 4 till 4s och min gamla 4 får du om du lyckas lösa mitt problem! 100% ärligt och inte snack!!

Min fru hade problem med sin mobil. Den hängde sig tyvärr och ingen backup via iTunes finns! Ända sättet va att köra återställning via Itunes vilket då automatiskt uppdaterade till senaste IOS och återställde som en ny iphone.
Ingen av oss tänkte på alla bilder.. vi snackar 1000 bilder på våra barn =/

Finns det nåt sätt att återskapa dessa raderade filer?? Det går ju på hårddiskar som formaterats.. måste ju gå men jag hittar inget =/

http://www.iphonephotorecovery.com/ kanske?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkligen försökt aaaaallt =/
Fått den att mounta iphone som hårddisk och scannat med Minitool, Stellar, Woundershare, Recovermyfiles osv.
Noll filer hittas =/

Ska jailbreaka och prova guiden http://www.redmondpie.com/downgrade-5.0.1-to-4.3.3-4.3.5-5.0-ios-on-iphone-4-3gs-ipad-2-ipad-1-ipod-touch-guide/
Får se men jag tycker det jäkligt krångligt ut och inte helt hundra hur det ska gå till?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Jag fortsätter gå igenom alla förslag här en efter en =D

Har du testat Recuva? Det är visserligen bara ännu ett "filåterställningsprogram", men jag har goda erfarenheter av det åtminstone. Jag har dock aldrig varit med om något exakt sådant här scenario som du är i.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har återställt telefonen så har du HELT rekonstruerat filsystemet, och du kommer troligtvis inte kunna återskapa någonting alls. (iallfall som inte är korrupt)

Jag skulle istället kolla i iTunes om du har någon backup på bilderna.

Arkiv-Inställningar-Enheter, ser du din telefon där? Med ett datum som är före "olyckan"?

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Verkligen försökt aaaaallt =/
Fått den att mounta iphone som hårddisk och scannat med Minitool, Stellar, Woundershare, Recovermyfiles osv.
Noll filer hittas =/

Ska jailbreaka och prova guiden http://www.redmondpie.com/downgrade-5.0.1-to-4.3.3-4.3.5-5.0-ios-on-iphone-4-3gs-ipad-2-ipad-1-ipod-touch-guide/
Får se men jag tycker det jäkligt krångligt ut och inte helt hundra hur det ska gå till?

hittar dem absolut noll filer skulle jag gissa på att den restore du gjorde har skrivit över filerna. Ligger det några bilder på den borde det vara i /private/var/mobile/Media/DCIM/100APPLE/ eller foldern ovanför som du ska söka i.

Kan du navigera dit med iExplorer och se om du hittar ngt?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Testa programmet GetDataBack! Fungerar iaf på vanliga hårddiskar och borde fungera på din Iphone.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det skulle kunna fungera är inte direkt insatt i iphone. Men att använda dd för att kopiera hela filsystemet till en fil kan vara rekommenderat för att minska risken att dina olika tester förstör data som fanns kvar. Och då kan du göra fler försök utan att riskera att skriva över data

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Verkligen försökt aaaaallt =/
Fått den att mounta iphone som hårddisk och scannat med Minitool, Stellar, Woundershare, Recovermyfiles osv.
Noll filer hittas =/

Ska jailbreaka och prova guiden http://www.redmondpie.com/downgrade-5.0.1-to-4.3.3-4.3.5-5.0-ios-on-iphone-4-3gs-ipad-2-ipad-1-ipod-touch-guide/
Får se men jag tycker det jäkligt krångligt ut och inte helt hundra hur det ska gå till?

Du behöver inte försöka downgrada för att det ska fungera, se mitt tidigare inlägg! Det går att jailbreaka 5.1!

Permalänk
Medlem

Hej, är på gång att ge upp.
Jag har provat att jailbreaka (untethered 5.1) men kom ingen vart med den metoden heller.
Det märkliga är att jag kunnat få disken att synas för program som återskapar dokument i formaterade diskar men de har inte hittat några filer tyvärr.

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Hej, är på gång att ge upp.
Jag har provat att jailbreaka (untethered 5.1) men kom ingen vart med den metoden heller.
Det märkliga är att jag kunnat få disken att synas för program som återskapar dokument i formaterade diskar men de har inte hittat några filer tyvärr.

Som tidigare nämnts så är nog filerna passé på telefonen. Däremot kan du ju ha en backup liggandes på datorn om du rotar ordentligt.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Hej, är på gång att ge upp.
Jag har provat att jailbreaka (untethered 5.1) men kom ingen vart med den metoden heller.
Det märkliga är att jag kunnat få disken att synas för program som återskapar dokument i formaterade diskar men de har inte hittat några filer tyvärr.

Tagit en titt i iTunes? shift+restore i iTunes ger dig mappen med alla backups
http://youtu.be/35RrGzxKSbI?t=2m29s

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Tyvärr, den har aldrig synkats mot datorn :/

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Tyvärr, den har aldrig synkats mot datorn :/

Om du har jailbreakat så kanske det finns mappar i systemet någonstans, där dem ligger. Har du kollar runt i dem regionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har tittat runt ordentligt men hittar inte något. Man kommer in i root mapparna när det är jailbreakat och man kör Iexplorer. Men man hittar inga gamla filer varken så eller när man kör recovery program.

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

om du lyckas montera den som ett usb-minne kan det gå med vilket program som helst, men annars är det bara apple-specifika produkter som kan hjälpa tyvärr.
Risken är att os-uppdateringen kan ha tvångsformaterat hela enheten "för att vara på den säkra sidan"...

Edit:
Detta program kan tydligen göra det och det är en gratis försöksperiod på 7 dagar (med tydligen full funktionalitet)
http://www.ecamm.com/mac/phoneview/

Edit2:
efter den är monterad som usb-minne kan du köra vilket av de andra programmen folk nämnt som helst (t.ex. Recuva) jag har alltid varit nöjd med Easus recovery dock...

Permalänk
Medlem

När man återställer med itunes så brukar det ta en säkerhetskopia först. (Inte för att man kan lita på det skitprogrammet...)
Har du kollat så att det inte finns en säkerhetskopia att återställa ifrån när du kopplar in din iphone?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Eftersom du är desperat så skulle jag prova kontakta IBAS. Kostar några tusenlappar men det är ju inte möe jämfört med vad du får. Om de inte lyckas så finns det ingen som kan...Tråkigt när sånt där händer, synd bara folk ska behöva råka ut för något dylikt innan de lär sig: BACKUP!

Som Kberg ovan här skrev, har du flyt så kanske det finns en backup i samband med återställningen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla vidare på dessa förslag imorgon. suck..
IBAS blir nog det jag vänder mig till om jag inte lyckas imorgon =/

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Tack, ska kolla vidare på dessa förslag imorgon. suck..
IBAS blir nog det jag vänder mig till om jag inte lyckas imorgon =/

Det kostar inget att ringa till ibas support ju. De borde ha koll på om det går att få tillbaka info från iphone efter uppgradering av ios. Du borde ju inte vara den första och i annat fall har de säkert forskat på problemet själva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cynic:

Tack, ska kolla vidare på dessa förslag imorgon. suck..
IBAS blir nog det jag vänder mig till om jag inte lyckas imorgon =/

Sluta labba själv, desto mer du testar och gör, desto större risk är det att du pajar så inget kan räddas. läs på IBAS hemsida och ring dem och hör om prisuppgift och om dem kan rädda filerna, beskriv även vad du gjort.

IBAS är helt klart dem bästa, men dem är dyra. Men dataräddning kostar, man får väga kostnaden mot vad resultatet / vad man tycker informationen som man förlorat är värd.
http://www.ibas.se/ontrack-datarecovery/privat/

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen iphone expert och aldrig ägt en. Men testa med denna sida http://modmyi.com/forums/file-mods/237321-how-iphone-data-recovery.html
Den första sidan, förklarar hur man dumpar hela imgae filen från iphone till datorn och sen använder recovery program för återskapa borttagna filer. Detta är för man inte skall göra mer skada på redan borttagna filer och kan jobba med försök att återskapa borttagna filer.

Har du testat med att dumpa iphone 4 img filen till datorn först och använd recovery program sen för återskapa borttagna filerna? iphone img filen är krypterad och kanske det är därför alla recovery program inte hittar borttagna filerna? Vet inte om det gör nån skillnad mellan dumpa img filen till datorn först och ha den mountad via USB kabeln.

Steg jag skulel gjort:
1. Inne i Mapp alternativ - visa alla gömda filer.
2. Kolla igen när ovan är gjort, inne i Itunes "gömda" backup mappen om nån backup har gjorts vid återställnings processen och uppdateringen.
3. Dumpa iphone 4 imagen till datorn.
4. Jobba med den dumpade img filen med olika recovery program som rekommenderats av andra, typ photorec och inte via iphone 4 kopplad till datorn med USB kabeln.

Av vad jag läst, så är iphone image filen krypterad och måste dekryptera den först för kunna skanna igenom hela raw img filen och tyvärr så finns dessa hack verktyg inte för allmänheten. Men enligt denna video: http://www.youtube.com/watch?v=kHdNoKIZUCw&feature=player_embedded så skall det finnas liknade simpla verktyg för ändamålet.

Sök på decrypting iphone 4 dumped image file så dyker det upp lite guider hur man går tillväga.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Har du säkerhetskopierat innan du tog bort bilderna ? Isånna fall är det bara att återställa så får du tillbaka bilderna! Fungerade för mej!

MVH

Permalänk
Medlem

Tack allihopa, ni är grymma!
Jag klarade inte av det och har lämnat ifrån mig telefonen nu till en polare som känner några som jobbar med att rädda trasiga diskar.
De tror de kan hjälpa mig så nu vilar hoppet i deras händer :I

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W