Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Problemet är ju att de inte blivit "nerfade". Det är helt enkelt tråkigare nu att flyga helikopter, men man får fortfarande lika många kills. Alltså bara en försämring.

jag tycker inte alls att helikopter är OP heller. Visa mig gärna en ny spelare som kan få en positiv KD i en helikopter. Det är endast de som är bra på att flyga som faktiskt får 50+kills.

Hur skulle du vilja lösa det? Visst du får inte 50 kills första gången du kör helikopter. Men ändå är det ganska enkelt om du förstår spelet bra. Har 40 kills med en helikopter. Time used: 44 minuter. Du behöver inte vara super bra på flyga. Har kanske totalt 3 timmar i helikopter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Problemet är ju att de inte blivit "nerfade". Det är helt enkelt tråkigare nu att flyga helikopter, men man får fortfarande lika många kills. Alltså bara en försämring.

jag tycker inte alls att helikopter är OP heller. Visa mig gärna en ny spelare som kan få en positiv KD i en helikopter. Det är endast de som är bra på att flyga som faktiskt får 50+kills.

Äntligen en vettig människa som fattar.. tackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det är att någon annan (eller du i chopper om du har target painter equippad på choppern) har laserpekat ett mål, så att javelins, guided missiles från tanks och gunner-positionen i attackhelikopter kan låsa och skjuta utan att se målet. Även scout helikoptern kan låsa upp guided missile tror jag.

Andra sätt att targetpainta är med tre-positionen man kan låsa upp till tanks samt soflams.

Nej nej, jag vet vad laser target är. Menar rutan som kommer upp, ljusbrun och stor, nästan direkt i starten är den i övre delen till vänster och hovrar lite.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Avstängd

ah den.. jag har ingen aning

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

lol, de kanske inte tyckte att du skulle ha 40 kills?

Edit: Och nej, jag har aldrig köpt spelet. Jag borde få iväg en beställning på en ny dator och köpa det dock.

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Nej nej, jag vet vad laser target är. Menar rutan som kommer upp, ljusbrun och stor, nästan direkt i starten är den i övre delen till vänster och hovrar lite.

Är det någon del av just själva helikopter-interfacet du menar? Rent spontant har jag ingen aning om vad du menar på. Är det något i den rutan?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Det är lite som WoW parodierna som var jätte populära spec runt vanilla gällande när rogues kunde, helt utan gear, äga några av världens bästa spelare, men folk gnällde ändå på att dom var underpowerade. Nått sånt? xD

Permalänk
Medlem

Alla har ju samma begränsningar och möjligheter....förstår inte problemet. Det var för enkelt att få bra K/D i helli tidigare. Förstörde ballansen.

Att du personligen drabbas för att du campar helli är väl ditt problem. Take it or leave it!

Pengarna tillbaka.....jo men tjena...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Nej, du behövde skill för att göra det, två stingers och du var gone innan patchen...
edit: du måste även ha bra koll på den andra helin och skjuta ner den så fort den spawnande... Alternativt skjuta piloten och ta andra lagets heli så man slapp fiende heli på kartan

2 stingers, visst, men räknar man med flare så blir det ju 3, och säg den jävla helipilot som inte kan lyckas ta sig ur skotthåll på den tiden.

Det är bara att inse, helis var alldeles för op innan, själv tycker jag det är bra nu, man krossar inte längre allt motstånd, och tycker det är skönt att stingers har kortare range

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det är lite som WoW parodierna som var jätte populära spec runt vanilla gällande när rogues kunde, helt utan gear, äga några av världens bästa spelare, men folk gnällde ändå på att dom var underpowerade. Nått sånt? xD

Tack för det sämsta jämförelsen jag läst på länge, sämre än bil-jämförelserna tom. Bra att du tillför saker till ämnet.

Jag tycker som alla andra, bra ändringar så inte vilken rookie kan komma in och äga, nu krävs det lite mer hjärna. Och varför klaga? Fler nubs som inte kampar helis på bra servrar för att dom vet att dom bara dör och förlorar sin viktiga K/D ratio. Mer heli åt folk som kan spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Har inte spelat på ett tag men det enda som störde mig när man satt i helikopter var att pansarvagnar kunde skjuta ner helis. Så var man två personer i en tank så kunde en sitta i tredje sätet och bara locka på helikopters så var det bara att skjuta sen...
Eftersom det redan finns mycket annat som kan skjuta ner helis så tycker jag det var störande. Pansarvagnar ska skjuta andra fordon på marken och infantry.

Går det fortfarande eller har dom ändrat det?

Tanks skjuter mot och på helikoptrar på riktigt.

Permalänk
Medlem

Så du (TS) kallar sitta i en helikopter vara totalt överlägsen mot marktrupper med en K/D på vad 40/4 ett roligt och bra spel ?.
Får väl du tycka om du vill men vi andra som inte kan flyga så jäkla bra eller kanske helt enkelt inte vill flyga så är denna patch en guda gåva nästan.
Nu har man iallafall en chans att överleva och inte bli nermejad på fem röda bara för att det tar så förbannat lång tid att låsa med en Igla / Stinger.
Med det sagt så reagerade jag lite grann som du dom första 2/3 rundorna efter patchen då jag sitter mest i en tanks eller AA och var ungefär lika överlägsen med K/D, men sedan kom jag på bättre tankar och började tänka efter lite. Nu får man faktiskt använda lite taktik om man vill överleva i luften och i en tanks vilket man inte behövde förut vilket gör spelet bättre
jag tycker dom gjort spelet bättre förutom jets som har blivit det nya OP fordonet enligt min mening

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Hur många Stingers tror du det behövs för att dra ner en Heli irl? Plus att Stinger lockar på ett mål i verkligheten också

det krävs definitivt flera för att träffa med tanke på alla olika skyddssystem som kostar miljoner på bara en enstaka helikopter, men en träff när man väll gör det så lyckas man definitivt. sen så ska bf3 inte nödvändigtvis vara verkligt, det ska vara så skoj som möjligt.
Tycker faktiskt förra patchen var bättre, hardcore är doc. bättre efter patchen.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Så du (TS) kallar sitta i en helikopter vara totalt överlägsen mot marktrupper med en K/D på vad 40/4 ett roligt och bra spel ?.
Får väl du tycka om du vill men vi andra som inte kan flyga så jäkla bra eller kanske helt enkelt inte vill flyga så är denna patch en guda gåva nästan.
Nu har man iallafall en chans att överleva och inte bli nermejad på fem röda bara för att det tar så förbannat lång tid att låsa med en Igla / Stinger.
Med det sagt så reagerade jag lite grann som du dom första 2/3 rundorna efter patchen då jag sitter mest i en tanks eller AA och var ungefär lika överlägsen med K/D, men sedan kom jag på bättre tankar och började tänka efter lite. Nu får man faktiskt använda lite taktik om man vill överleva i luften och i en tanks vilket man inte behövde förut vilket gör spelet bättre
jag tycker dom gjort spelet bättre förutom jets som har blivit det nya OP fordonet enligt min mening

Jets är löjliga nu, dom nerfar helis men Jets får vara precis lika bra + att alla helis som sköt ner Jets innan nu dör direkt av Iglas.
Man hinner ju inte ens locka på flyget innan man har 300 kulor i sig.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

troll

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Mupp.

Ni har fortfarande inte riktigt förstått grejen, man kan äga lika hårt som innan, mer nu nästan eftersom guided missile flyger snabbare och slår ut tanks på en träff.. Vad jag irreterar mig på är att gameplayen blir segare för oss i heli, och ni på marken blir lika eller mer rapade än förr. Dock har Xaio en poäng, det kommer vara mycket mindre noobs som tar helikoptern nu, dock kommer noobsen fortsätta sno min heli för att använda den som transport från A till B, nackskott på dessa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag spelar till 99% enbart helikopter, känner mig lurad av Dice, de har gjort BF3 ospelbart med nya patchen. Om man ska ha en chans att överleva så får man åka in snabbt hinna skjuta kanske en gubbe, dra sin ECM-jammer och sedan sticka innnan de hinner få lock. helt sämst.. Innan patchen fick jag i snitt 40 kills, igår var jag nere på en 10-12 tack vare att man måste lira mer defensivt.. Hur fan kan de ändra spelet så grovt, jag betalade för en annan produkt.. Vill ha pengarna tillbaka!

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Det är såna som TS som får mig att hålla mig undan ifrån BF3, tyvärr. Communityn är inte alls lika trevlig som jag trodde den skulle bli (Naivt, jag vet, förstår det nu ). Tror ni mig inte? Bara titta i BF3 forumen!

Peace

Permalänk
Skrivet av blekfet:

Tanks skjuter mot och på helikoptrar på riktigt.

Kanske det men jag tycker tanken blir alldeles för bra när man kan sitta och locka helis och sen bara lägga en guided rocket, väldigt lätt att göra på lite smalare kartor som Caspian Border.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

beror ju på från server till server ibland bara snipers och ibland bara flyg osv

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Entusiast

Jag tycker det var bra innan, kanske att flygplan plockade helisarna lite väl lätt, hade ett lag en bra pilot sköt han ju ner helin direkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är inte så lätt som du tror längre, Iglas oneshottar ju fan helis nu.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av Orio:

Det är inte så lätt som du tror längre, Iglas oneshottar ju fan helis nu.

Då ska du kanske göra något annat än att ta upp platsen i helin

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk

Jag förstår vad du menar TS, jag håller med, tycker också gameplayen har blivit segare. Sen verkar kulsprutor som är monterade på bilar tanks osv göra mer skada på helin, nästan som det vore nå aa-gun eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Ingen som har tänkt på att BF3 är ett spel där man kanske inte ska spela endast helikopter? Eller endast Jet?
Variera lite sluta gråta så fort ni inte kan vara bäst på något.

Visst ni ska spela det ni tycker är roligt men om man endast tycker det är kul att flyga helikopter så spelar man fel spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Visst ni ska spela det ni tycker är roligt men om man endast tycker det är kul att flyga helikopter så spelar man fel spel.

Varför är Battlefield fel spel för detta? Jag älskar att flyga helikoptrar i BF3, men inte i något annat spel jag provat mer inriktat mot flygning.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Varför är Battlefield fel spel för detta? Jag älskar att flyga helikoptrar i BF3, men inte i något annat spel jag provat mer inriktat mot flygning.

Helikopter simulator..?

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem

Börja spela quake live med oss riktiga män istället?! ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Stackars dig som inte att spawnrejpa i little bird längre, buhuuu...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Stackars dig som inte att spawnrejpa i little bird längre, buhuuu...

Man kan döda precis lika mycket nu som förut.