Permalänk
Medlem

GTX465 trasigt?

Obs, denna tråd kommer få mig att låta som en idiot, och det var inte det smartaste jag gjort nej.

Så, skulle försöka modda på en twin accelero kylare på mitt GTX465, och hade inte skruvarna, men hittade några som var lagom tjocka, tyvärr var dom lite för korta. Det resulterade i att grafikkortet böjdes över kylaren, men det varken knakade eller blev synliga skador. Hade då ingen aning om hur känsliga de var. Men hur som helst fick jag nog och lag på originalkylaren igen, och koppla i det, men när jag skulle starta datorn så är det vita 'segment' på skärmen under bootningen där man t.ex. väljer OS och om man i starta i felsäkert läge, etc. Varje 'segment' är ca 20x6mm, och bildar ett mönster med lika stora svarta, men det är hål där texten är, så man ser vad det står, och när jag valt OS, och det står 'Starting Windows' (eller vad det nu står, iaf medan windows-logon visas). Efter det blir allt svart, men lampan på skärmen förblir grön (den är orange när den inte har nån kontakt med grafikkortet).
Men moderskortets splashscreen ser helt normalt ut, så det måste vara grafikkortet. Så kör med en 8800GS tillsvidare, vilket man klarar sig någorlunda

Nu är min fråga; är det nån som kan tänkas veta vad felet är, eller nån del av det? (kan ladda upp bilder ifall det behövs)
Och, måste jag köpa ett helt nytt kort, eftersom de är rätt dyra försöker jag helst fixa det före jag köper ett nytt.

Väldigt tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Du skulle kunna tänkas få igång det med bakning? Finns trådar om detta i övrigt delen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hmm, kan testa det jo, skulle vara logiskt ifall nån lödning brustit när kortet böjdes, återkommer med resultat