Permalänk

Hackad

Fick ett mejl att nån bytt lösenord och att mitt konto var bannat pga att någon sålt guld för riktiga pengar eller liknande. Fixade tillbaks accountet och så, men det jag tycker är så jävla konstigt är att jag böt hårddisk igår och instalerade allt från scratch igen. Så att jag ska ha fått ett virus låter väldigt konstigt tycker jag då jag inte har laddat ner något, jag har heller inte öppnat något mystiskt mail från blizzard. Är det möjligt att bli hackad utan att ha fått något virus eller liknande? Jag är den enda som vet om lösenordet till kontot.

Permalänk
Medlem

Finns ju diverse kines och ryssar som säkert sitter o testar diverse lösenord mot olika emails. Kan vara så att du hade ett för enkelt lösenord osv.

Permalänk
Medlem

för att hacka mailen behöver det inte vara något du har fått ner på datorn eller liknande. jag använder bara en bild när jag vile få tag på min kompis mail.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk

.

Permalänk

fast det är ju inte min mail utan bara själva battle.net kontot som var hackat

Permalänk
Medlem

säkert någon 10årig ryss som sitter och brute force:ar

och man behöver inte ladda ner något för att få virus (Fast inte så vanligt)

Permalänk

den är ny ur förpackning

Permalänk

Det är inte så att du ev. är reggad på någon sida som haft intrång där databasen blivit dragen?

Låt säga såhär, du registrerade dig på diverse porrsidor en sen kväll
Du använde din mail och tog samma lösen som du har på denna mail?
-Kan ju isf vara att denna någon (som fått en dump av databasen) på måfå suttit och testat olika mail/lösen på gmail/hotmail/etc för att sen kommit in på din, testat battle.net alt sett att du fått mail från blizzard, gått in och begärt nytt lösen sen tagit bort mailen från blizzar från din email?

Byt mail-lösen

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem

Det första du ska göra är att sätta ett lösen på Battle.net-kontot som du BARA har DÄR. Då kan ingen "hacka" det utan att du "ger bort" det.

Permalänk
Medlem

Du har absolut inte installerat några små äckliga addons eller?
Väldigt mycket av keylogging och annan skit ligger ju bland addons, bara så att du vet.

Edit: måste dra ett exempel.

En god vän till mig är rätt så insluten i wow-träsket. Han installerar diverse hjälpredor till addons då och då för att förbättra sin spelstil och sätt och även auctioneer, titan bar etc etc.
Han tror som så många andra att addons är fläckfria, det är dom inte.
Han fick ett tips om Spybot Search & Destroy, den hittade skitmycket som var relaterat till Wow-mappar. Den fick dock bort alltihop.
Han skötte sig i några veckor och drog inte ner några skumma små vedervärdiga skit addons på två veckor men se, sen var han där igen och skulle ha mer addons. Ja han fick sitt konto hackat en andra gång.
Efter det så valde jag hans addons, beställde en authenticator till honom, bad honom skriva in ett lösenord som t.ex. Ha/7!!?eRrPoO0=UA i en textfil, spara den på skrivbordet och alltid gå in och köra ctrl+c på lösenordet och sen paste i Wow-loginet.

Han har inte haft en endaste keylogger sen dess.

Fördelen med copy och paste är att det enda en keylogger kan se är vilka knappar du trycker in, i detta fallet ctrl+c och ctrl+v

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Säker på att det var ett mail från riktiga blizzard?
Vanligt med sådana mail och sedan länkar dom till sidor som är identiska sen när du ska logga in tar dom ditt namn o lösen

Permalänk

jo för innan jag tryckte på någon länk så provade jag logga in på battle.net och det gick inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Googla FUD

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Googla FUD

Vet redan vad det är, ge mig istället konkret fakta på varför du tror att det är vad blizzard sysslar med, tack.
Och hur kommer det sig att mitt F-secure OCH Spybot Search&Destroy hittar skit i WoW-addons?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

jo för innan jag tryckte på någon länk så provade jag logga in på battle.net och det gick inte

Svara på inlägg #10, tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Vet redan vad det är, ge mig istället konkret fakta på varför du tror att det är vad blizzard sysslar med, tack.
Och hur kommer det sig att mitt F-secure OCH Spybot Search&Destroy hittar skit i WoW-addons?

allting behöver ju inte vada FUD?
du kan ju inte veta ifall du har nån keylogger just nu ifall den är FUD
du kanske har hittat 10 key loggers eller whatever men det kan vara 100stycken kvar också

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

allting behöver ju inte vada FUD?
du kan ju inte veta ifall du har nån keylogger just nu ifall den är FUD
du kanske har hittat 10 key loggers eller whatever men det kan vara 100stycken kvar också

Förlåt, ja du menade så. Jo visst kan det vara så absolut, säger inte emot det, men säger att de metoderna jag gick igenom i inlägg #10 funkade för min inbitne WoW-spelande vän.
Authenticator hjälper långt med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Fördelen med copy och paste är att det enda en keylogger kan se är vilka knappar du trycker in, i detta fallet ctrl+c och ctrl+v

Om det inte är VÄLDIGT simpla keyloggers så ser de även ditt clipboard, dvs vad du copy/pastar.
Det som antagligen hjälp din kompis mest är hans authenticator.
Hade personligen när jag spelade WoW massor av addons och hittade aldrig något skräp i dem (dock så hade jag koll på vad jag tog ner), däremot har många WoW relaterade sidor under åren haft problem med keyloggers som installeras bara man får upp fel reklambanner (adblock och no-script fixar detta) och innan detta hinner rättas till så har många tusen blivit drabbade.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag har virus scannat datorn och det enda som hittades var ett par tracking cookies, dem kan väl inte ha orsakat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Jag har virus scannat datorn och det enda som hittades var ett par tracking cookies, dem kan väl inte ha orsakat detta?

kan fortfarande finnas 10000000 keyloggers i datorn

Permalänk

jo, men jag tycker att chansen ska vara väääldigt liten då jag instalerade windows på en ny hdd igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om det inte är VÄLDIGT simpla keyloggers så ser de även ditt clipboard, dvs vad du copy/pastar.
Det som antagligen hjälp din kompis mest är hans authenticator.
Hade personligen när jag spelade WoW massor av addons och hittade aldrig något skräp i dem (dock så hade jag koll på vad jag tog ner), däremot har många WoW relaterade sidor under åren haft problem med keyloggers som installeras bara man får upp fel reklambanner (adblock och no-script fixar detta) och innan detta hinner rättas till så har många tusen blivit drabbade.

Precis, jag skrev ju det innan att han tog ju ner alla möjliga konstiga addons. Jag själv hade också addons men fick aldrig heller något skit i datorn vad jag märkte av, visst hade själv en authenticator också ska tilläggas, men ja vad hade man? DBM, TitanBar, Auctioneer, HealBot, AtlasLoot och en den dära NOD-addonet alla har. Hade faktiskt inte mycket mer, kände att det inte behövdes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom kan skicka mail som säger att du blivit hackad, att ditt konto är till salu, att man använder ditt konto för spam eller att man försökt logga in typ 400 gånger på kort tid, alla är falska mail som försöker lura dej att klicka på länkar som löser problemen. Gör en IP koll var dom skickats från och du hamnar i Ryssland eller i flesta fall Kina.

Om det ej finns länkar och endast uppmaning om att logga in på kontot för att lösa eventuella problem så kan det vara skickat från Blizzard, allt annat ska man vara väldigt skeptisk till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

Så vad tycker folket? Ska jag formatera om disken eller bara köra på? Hittar inga virus i varken avg eller panda active scan

Permalänk
Medlem

Seriöst om det är ett så stort problem för dig och WoW-accountet så himla viktigt skaffar du dig en authenticator så är alla problem borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Antingen är de programmen paranoida, eller så är du själv ansvarig för skitens förekommande i dina addon-mappar. Addons är helt säkra så länge du installerar dem manuellt, och inte får för dig att köra några spännande exe-filer som följde med. (vilket så vitt jag vet inte är tillåtet för addons som laddas upp till Curse och WoWInterface) Sen om du använder opålitliga "addon-hanteringsprogram" så är det en annan sak, men som sagt, addons i sig är helt ofarliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Antingen är de programmen paranoida, eller så är du själv ansvarig för skitens förekommande i dina addon-mappar. Addons är helt säkra så länge du installerar dem manuellt, och inte får för dig att köra några spännande exe-filer som följde med. (vilket så vitt jag vet inte är tillåtet för addons som laddas upp till Curse och WoWInterface) Sen om du använder opålitliga "addon-hanteringsprogram" så är det en annan sak, men som sagt, addons i sig är helt ofarliga.

Det kan ju stämma säkert, men jag installerar dom manuellt. Och att jag skulle vara ansvarig för skitens förekommande, vad fick du det ifrån? Ge dig inte in i diskussioner som du uppenbarligen inte kan hantera utan att gå till personangrepp.
Du vet uppenbarligen ingenting om addons. Men visst gå du runt och tro att Curse.com har samma grundliga kontroller som t.ex. Microsoft har med sina gadgets.
Hemmasnickrare av addons kan vara rätt duktiga på att gömma saker och ting i sina addons, ungefär lika duktiga som du är på att snacka skit.

Edit: http://tobolds.blogspot.se/2006/09/world-of-warcraft-keylogge... förvisso från 2006

http://www.wowhead.com/forums&topic=41998/virus-warning-at-cu...

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Authenticator? Problem solved?

Permalänk
Medlem

Vet inte var du hittade ett personangrepp i mitt inlägg, men jag konstaterade bara att finns det "skit" i din addon-mapp så är det bara ditt fel, förutsatt att du har laddat ner från pålitliga källor. Curse kräver att man tillhandahåller källkoden till körbara filer om man vill inkludera sådana i sin addon, och virusscannar dem även. Läs här för mer info. WoWInterface has i princip samma policy. Om du med att de "gömmer" saker syftar på sånt som de eventuellt har "gömt" i de vanliga addon-filerna (Lua, XML), så kan det i värsta fall sabotera WoW för dig. Det har ingen som helst kontroll över din dator utöver det. Och en sådan gömma är inget ett antivirusprogram (el likn) skulle reagera på.

Edit: Ja okej, om någon av addon-sidorna har blivit hackade, så kanske det inte är ditt fel om det har hamnat där, det kan jag gå med på. Faktum kvarstår dock att de är helt ofarliga så länge du inte kör dessa filer. Addons kan bara använda sig av mediafiler, Lua- och XML-filer, inget annat. Dvs de kan inte köra exe-filer el likn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag blev hackad en gång, fick tillbaka lösen med 3 nya mounts som va ganska rare, 6k guld (hade typ 300g när jag slutade spela) massor med nytt gear, run 30 dagar speltid, så jag vann lite på det

Men nuförtiden så får jag hela tiden mail om att mitt acc är bannat för goldselling men det är phising sidor som försöker sno mitt acc, så om du får mail om bannat acc, klicka inte på några länkar utan gå till www.battle.net testa logga in, om inget är bannat eller fel så är det falskt email.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.