Permalänk
Medlem

Klipp blir laggiga

Hej!
När jag recordar när jag spelar är det inget lagg men sen när jag spelar upp klippen så är det jätte laggigt. jag har testat recorda med fraps och med msi afterburner men det blir precis samma lagg. jag har testat recorda i BF3 och i COD BO och det är samma lagg i de inspelade klippen. Finns det någon som har en aning om hur jag kan fixa det?
Ursäkta om jag placerade tråden fel.
Mvh Mattias

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larszon:

Hej!
När jag recordar när jag spelar är det inget lagg men sen när jag spelar upp klippen så är det jätte laggigt. jag har testat recorda med fraps och med msi afterburner men det blir precis samma lagg. jag har testat recorda i BF3 och i COD BO och det är samma lagg i de inspelade klippen. Finns det någon som har en aning om hur jag kan fixa det?
Ursäkta om jag placerade tråden fel.
Mvh Mattias

i hur många fps filmade du?? Har du låga fps (10-20) brukar vara rätt laggigt, så höj fps. När du har låg fps så laggar inte spelet men har du på 60fps så är inte inte samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

i hur många fps filmade du?? Har du låga fps (10-20) brukar vara rätt laggigt, så höj fps. När du har låg fps så laggar inte spelet men har du på 60fps så är inte inte samma sak

Jag har testat filma i både 30 fps och 60 fps men det gör ingen skillnad. jag har konstant 60 FPS och droppar max till 58 FPS(jag tror vsync är igång) i black ops och i bf3 har jag mellan 50 och 80 FPS.
Tackar för svar

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larszon:

Jag har testat filma i både 30 fps och 60 fps men det gör ingen skillnad. jag har konstant 60 FPS och droppar max till 58 FPS(jag tror vsync är igång) i black ops och i bf3 har jag mellan 50 och 80 FPS.
Tackar för svar

Har du testat att spela upp videon i olika spelare? Vlc, realplayer m.m den du kanske använder har problem. Hur långa är din filmer och hur stora är dina filmer(gb)?

Permalänk

testa rendera klippet i tex sony vegas efter så tror jag att det inte borde hacka när du kollar på klippet
brukar själv göra så!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Har du testat att spela upp videon i olika spelare? Vlc, realplayer m.m den du kanske använder har problem. Hur långa är din filmer och hur stora är dina filmer(gb)?

jag har testat med olika mediaspelare och det är samma lagg. filmerna är allt ifrån 200 MB till 1 GB. en grej som jag tyckte var skumt var att det står att upplösningen på klippen är 960x540 pixlar. någon ide på vad det kan vara som är fel?
Mvh Mattias

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

testa rendera klippet i tex sony vegas efter så tror jag att det inte borde hacka när du kollar på klippet
brukar själv göra så!

okej, jag ska testa det.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att slå av V-sync o se om de gör nån skillnad

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larszon:

jag har testat med olika mediaspelare och det är samma lagg. filmerna är allt ifrån 200 MB till 1 GB. en grej som jag tyckte var skumt var att det står att upplösningen på klippen är 960x540 pixlar. någon ide på vad det kan vara som är fel?
Mvh Mattias

det är för att du har valt "record half-size" i fraps, alltså du filmar i hälften som 1920x1080, du ska "av" checka den så får du filmen i 1920x1080 dock vet jag inget om varför det laggar när du spelar upp det..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

om du recar med fraps testa att reca i half-size det funkar för mig

Permalänk

När jag spelar in i Richard burns rally så funkar det.
Men spelar jag in i skype så laggar det som fan?
vad kan det bero på?

Mvh