Lagom Stationär dator 3-4k uppgraderingsbar

Permalänk

Lagom Stationär dator 3-4k uppgraderingsbar

Hejsan

Behöver en ny dator. Hade tänkt mig
nån med en Intel Core i3 eller motsvarande AMD processor (helst i3).
Hyffsat bra grafikkort som klarar t.ex BF3, Skyrim , Gta IV,
som sedan kan bytas ut mot ett bättre Grafikkort.
4 eller 8gb ram , gärna uppgraderingsbart till 12 eller 16gb.

Alltså är jag ute efter en hyffsad [spel]dator för ett billigt pris eftersom jag vill ha den snabbt.
Och sen skaffa mer pengar och uppgradera.
Gör hellre sen än köper en för 7-8k på en gång.

Tack på förhand!

Drf
Permalänk
Medlem

Du kan glömma att få en dator för 3-4k som klarar BF3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Dina önskemål är helt orimliga och det fungerar inte att göra så dom du verkar vilja göra.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1674429/2012-04-09 Bättre än såhär får du aldrig för det priset, och det här är utan OS och DVD läsare, man kan kanske dra ner på grafikkortet och lägga på nåt, men det blir inte billigare precis. Du kanske kan spela BF3 på lägre settings med det där grafikkortet, men är tveksam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bg1000:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1674429/2012-04-09 Bättre än såhär får du aldrig för det priset, och det här är utan OS och DVD läsare, man kan kanske dra ner på grafikkortet och lägga på nåt, men det blir inte billigare precis. Du kanske kan spela BF3 på lägre settings med det där grafikkortet, men är tveksam.

Den här datorn skulle funka bra för skyrim om du körde med en upplösning på 1280x720.

Men helt ärligt, 3-4?? lägsta pris för en dator som klarar av dagens spel på iaf medel grafik ligger på 7k+

Om du köper en dator nu så kommer du kunna surfa på den om bäst men du lär knappast vinna några pengar på att köpa dig en dator som inte ens klarar av nå spel för att sedan kasta bort de komponenterna och köpa in nya, priserna ändras inte så snabbt.....

Permalänk
Medlem

Att bara ha 1 minnessticka är inte att rekommendera, den minnesbandbredden är inte mycket att ens kasta ut med julgranen.

Skrivet av Granter:

Men helt ärligt, 3-4?? lägsta pris för en dator som klarar av dagens spel på iaf medel grafik ligger på 7k+

Nja, om man bygger ihop själv och har OS redan så tycker jag man får en klart duglig burk för 6000!
Eller, rent av riktigt trevlig dator faktiskt som duger till det mesta!