Permalänk
Medlem
Permalänk

Attans man kunde inte boka än :c
får bli ikväll då. Gonatt allesammans

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Vi får väl se, jag skulle dock gissa på att det är GMT-8/GMT-5 vi pratar om. 44minuter kvar så vet vi!

Hörde att det skulle öppna 1:00 vår tid. Men det ska kanske tilläggas att det var via en globalkanal i LotRO, inte världens bästa källa direkt.. Hursom en kvart kvar tills vi vet säkert.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

Hörde att det skulle öppna 1:00 vår tid. Men det ska kanske tilläggas att det var via en globalkanal i LotRO, inte världens bästa källa direkt.. Hursom en kvart kvar tills vi vet säkert.

Haha kommer aldrig få sova (;

Permalänk
Medlem

Vad jag har fattat så runt midnatt kommer man kunna köpa Guild Wars 2 från deras sida.

Klockan är nu 18:35 i Seattle.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Tjena jag måste fråga en sak. Det måste funka att förköpa gw2 från https://buy.guildwars2.com/ inte sant, även fast vi är i sverige? vill bara ha den standard versionen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tjena jag måste fråga en sak. Det måste funka att förköpa gw2 från https://buy.guildwars2.com/ inte sant, även fast vi är i sverige? vill bara ha den standard versionen

Japp, det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davaa:

Hur funkar det i GW2 med patcher och liknande? De flesta MMO tar ju in en månadskostnad dels för att tjäna pengar men också dels för att uppdatera spelet med patcher, hur gör GW2 då de inte har någon månadskostnad?

Kommer komma expansion packs, som givetvis kommer att kosta pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tjena jag måste fråga en sak. Det måste funka att förköpa gw2 från https://buy.guildwars2.com/ inte sant, även fast vi är i sverige? vill bara ha den standard versionen

Innan så har det stått i dollar, nu står det i euro om man går in på sidan. Så ja det går. Något dyrare än butik som vanligt, men iaf inte rövar priser (ie $60=€60).

Permalänk
Medlem

Klart, synd bara att man får confirm mailet på franska

En enregistrant votre compte Guild Wars 2, vous pourrez jouer avant le lancement grâce à l'accès anticipé et à la participation garantie à tous les de béta-tests.

Conservez cet e-mail pour vous y référer ultérieurement. En cas de problème avec votre commande, l'assistance clientèle vous demandera votre numéro de commande.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Avbeställde på Webhallen innan idag och köpte det på deras sida.

Thank you for pre-purchasing Guild Wars 2!

Det kostade mig 508.38 kr

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Någon som fått reda på vilka svenska butiker som fungerar till pre-purchase? dvs med tillhörande beta key etc

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nu köpte jag standard edition, kände att jag inte orkade köpa dom andra. Så nu är accountet gjort! vad nu? ge mig SPELET!!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trnqt:

Någon som fått reda på vilka svenska butiker som fungerar till pre-purchase? dvs med tillhörande beta key etc

jag köpte spelet från guild wars egna hemsida, men här är listan på vilka svenska butiker du kan köpa ifrån

CD ON - CE
GAME - CE
Discshop - CE
Webhallen - CE
Gamestop - CE

http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Stephane_Lo_Presti/GW2_p...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Hur funkar det i GW2 med patcher och liknande? De flesta MMO tar ju in en månadskostnad dels för att tjäna pengar men också dels för att uppdatera spelet med patcher, hur gör GW2 då de inte har någon månadskostnad?

Grejen är att delvis har de micro transactions men sedan är det många spel som vill tjäna sjuka pengar och inte nöjer sig med att tjäna bra pengar, säg att Guild Wars 2 nu säljer 1miljon till fullt pris (standard edition)
1 000 000 x 250kr (borträknat vinst för återförsäljare och skatt, siffran är random uppskattad inte direkt baserat på något)
ArneaNet får in 250 000 000 SEK, utvecklingen är enbart inhouse vad jag vet och därmed bara lönekostnader + datorer m.m. så säg 100 000 000 = 150 Milj vinst + all försäljning med micro transaction + att de troligen gör minst 3 expantioner som har samma eller högre vinst.

WoW och Blizzard t.ex. är en one off egentligen, de tjänar så kopiösa mängder att det nästan är svårt att fatta, ~10Milj aktiva konton x ~100kr/månaden, de drar in kanske 500Milj/mån i vinst när underhåll och servers m.m. är betalt om inte mer.

Så jämfört med WoW så kommer GW2 inte tjäna så bra, men tittar man bara rakt av ser man att GW2 kommer att tjäna bra allmänt och GW1 hade samma, ArenaNet och NCsoft räkna GW1 som en stor success, de är med andra ord bara inte lika penga hungriga som många andra, så det är bara en fråga om vilken skala man tittar på när man räknar för tjäna pengar kommer de göra.

GW1 har samma modell och är fortfarande lönsamt och har fått aktiva updates hela tiden det kan liknas vid vilket FPS som helst egentligen, om modellen inte funkade så skulle inte de heller kunna tjäna några pengar men BF3 t.ex. har tjänat ganska bra afaik?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag köpte spelet från guild wars egna hemsida, men här är listan på vilka svenska butiker du kan köpa ifrån

CD ON - CE
GAME - CE
Discshop - CE
Webhallen - CE
Gamestop - CE

http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Stephane_Lo_Presti/GW2_p...

Med CE antar jag att de menar att en key endast följer med collectors edition, det var ju trist.

edit: hittade precis denna länk: http://cdon.se/spel/guild_wars_2/

Ser ut som att det går att köpa digital verision där med beta key, inget pris än dock.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta ifrån Spelbutikens hemsida "Den här produkten kommer att finnas i vårt lager tisdagen den 31 juli 2012."

LÄNK: http://www.spelbutiken.se/catalog/product/53405-guild-wars-2-...

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trnqt:

Med CE antar jag att de menar att en key endast följer med collectors edition, det var ju trist.
edit: hittade precis denna länk: http://cdon.se/spel/guild_wars_2/
Ser ut som att det går att köpa digital verision där med beta key.

Ja, det har diskuterats tidigare. Butikerna ska sälja en vanlig version med pre-purchase också. Maila eller ring och kolla med stället du funderat på att köpa ifrån. Tror någon skrev att de köpt standard på Game och fått nyckeln.

Permalänk
Medlem

Om man beställer det från webhallen http://www.webhallen.com/spel/pc/86278-guild_wars_2-pre-purch... .
Så får man både digitalt och dvd om jag förstår det rätt, står att man får 3 dagar försprång.

Eller har jag fel?

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga. Känns om att allt mitt kommer gå åt helvete. Jag köpte standard edition från guildwars 2s sida. fick 2 mail sedan gjorde jag mitt account. allt funkar perfekt, men varför sitter alla och köper från webhallen osv osv? skickar dom även ut skivan eller? jag har ju fått cd key och allt på min mail

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag måste bara fråga. Känns om att allt mitt kommer gå åt helvete. Jag köpte standard edition från guildwars 2s sida. fick 2 mail sedan gjorde jag mitt account. allt funkar perfekt, men varför sitter alla och köper från webhallen osv osv? skickar dom även ut skivan eller? jag har ju fått cd key och allt på min mail

Stämmer det.
Onödigt med skivor & lådor när man kan få det digitalt direkt

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Jag ville ha en låda, och ingen verkade ha mellanvarianten i butik, så det fick bli standard edition från discshop för mig. Blir nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag måste bara fråga. Känns om att allt mitt kommer gå åt helvete. Jag köpte standard edition från guildwars 2s sida. fick 2 mail sedan gjorde jag mitt account. allt funkar perfekt, men varför sitter alla och köper från webhallen osv osv? skickar dom även ut skivan eller? jag har ju fått cd key och allt på min mail

Enda som skiljer är för den boxade CE. När du köper en fysisk/boxad standard "pre-purchase" får man nyckeln nu direkt och ingen extra box eller nyckel senare när spelet släpps. I princip samma grej som när man köpt digitalt, fast du får en tryckt nyckel istället. För fysiska/boxade CE så måste man sen göra lite extra för att få den, och det är en till nyckel i den boxen som man ska registera.

Står mer i FAQ under Physical Standard (Europe) och Physical CE (Europe);
http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#forty-seven

Varför man vill köpa en boxad standard? Den är lite billigare så länge man kan undvika frakt. Eftersom man inte får den digitala versionen snabbare (betan har inte börjat) så är det inga nackdelar att köpa en boxad pre-purchase.

Permalänk

Green man gaming säljer spelet för dollar pris, kan man spela på dessa nycklarna i EU?
http://www.greenmangaming.co.uk/search/?x=0&y=0&q=guild+wars+...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt fattat hur gameplayet i gw2 kommer vara. Någon som har nån bra länk som förklara skillnaden mot vanliga mmos typ wow ?

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

"Unfortunately this product is not yet available in your region." Står det när jag gick in och kikade

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av Vym:

"Unfortunately this product is not yet available in your region." Står det när jag gick in och kikade

Såg de också :/
på FAQ står de:
Why can't I buy a game in my country?
For some titles, we only have contracts to sell the game in certain countries due to our contracts. As a UK based service, we can't always sell our games in other regions, though we always try to get rights for as many countries as possible!

Borde man inte kunna koppla upp sig till en UK VPN och köpa de så?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av dookie95:

Har inte riktigt fattat hur gameplayet i gw2 kommer vara. Någon som har nån bra länk som förklara skillnaden mot vanliga mmos typ wow ?

Finns flera videos, bara kolla på lite Totalbiscuit/halibut , yogcasts har också några videos.
Kolla på TB:s youtube och kolla på GW2 klipp, du ser skillnad men om du vill ha en video som direkt är ute efter att jämföra GW vs Wow så vet jag inget

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Jag ville ha en låda, och ingen verkade ha mellanvarianten i butik, så det fick bli standard edition från discshop för mig. Blir nog bra.

A reminder for those of you asking, you will be able to upgrade from standard to Digital Deluxe, it will be linked within your account! ^DO

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Finns flera videos, bara kolla på lite Totalbiscuit/halibut , yogcasts har också några videos.
Kolla på TB:s youtube och kolla på GW2 klipp, du ser skillnad men om du vill ha en video som direkt är ute efter att jämföra GW vs Wow så vet jag inget

tack så mycket ser bra ut =D

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE