Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder X4 - Att spela in

Kan låsas

Permalänk
Hedersmedlem

Nu hänger jag inte med riktigt, varför skulle det sparas filer någonstans?
Macro record är väl just bara för att kunna spela in ett macro med och binda det till någon av de sex macro-knapparna, då bör det väl endast sparas i tangentbordets befintliga konfig?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

För att göra detta lättare. Vad är "ett macro" för dig?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nethilum:

Hejsan, har precis köpt nya datordelar som jag byggt ihop och tänkte testa spela in med mitt nya 'Microsoft SideWinder X4', via macro record knappen.
Problemet är att jag inte hittar källan eller så kallat mappen där filerna lägger sig. Har kikat runt i relaterade mappar i %appdata%, program files och program files (x86) utan lycka.
Någon som kan ge mig ett snabbt svar på detta? Har försökt googlat men hittar ingen vidare hjälp där.

Edit.
Eller är det möjligen bara en macro för att använda till andra program som i sig gör inspelningen?

Gå in i tangentbordets "kontrollpanel" så kan du därifrån både skapa nya och redigera befintliga makron.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Nu hänger jag inte med riktigt, varför skulle det sparas filer någonstans?
Macro record är väl just bara för att kunna spela in ett macro med och binda det till någon av de sex macro-knapparna, då bör det väl endast sparas i tangentbordets befintliga konfig?

han ska nog spela in när han spelar med tangentbordet om ja fattar rätt?:D