Permalänk
Medlem
Skrivet av hYpN0L:

Bor också på hisingen. EXAKT samma fel här hos mig, Blir galen!!

Dom jag sett som klagat från Hisingen innan har sagt att dom har problem i bredbandskollen också. Difi verkar bara ha problem med "annat"? Swecarl som flyttade till Övik eller Östersund och skrev var och varannan dag hade problem med hastigheten oavsett protokoll... Bara torrents kan bero på mycket.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Bara torrents kan bero på mycket.

Hade bara spel funkat så kunde jag klarat mig utan torrents i någon månad, som det är nu blir ända lösningen att koppla upp sig på annat sätt för att kunna göra annat än enbart surfa.

Jag får tom lagg och förseningar i skype

*Oftopic

Testat att spela lite MMO genom uppkopplingen med telefonen och är faktiskt positivt överraskad.

Permalänk
Medlem

Själv har jag mer eller mindre bra erfarenheter av Com Hem. Iaf när det gäller själva uppkopplingen. De hade någon kampanj med TV också (som totalt sett skulle bli billigare än utan TV) så jag tog det också. Där har jag dock inte fått de kanaler som skulle ingå (bara gratiskanaler), har visserligen inte brytt mig om att felanmäla det då jag inte tittar på TV (varför göra det när man har bredband?).

Visserligen funkar väl inte deras router särskilt bra, WLAN strular lite som tidigare nämnts i tråden. Använder dock sällan WLAN och har numera inaktiverat NAT. Har inte heller kollat över WiFi-kanalerna sen jag installerade routern.

Sitter på Com Hems 100/10-lina, och hastigheten pendlar ju väldigt mycket. Ligger mellan 45-97/6-9 (oftast över lägstanivån 50Mbit/s dock). Har inte gjort några direkta jämförelser, men det verkar som hastigheten förbättrats betydligt sedan jag inaktiverade NAT. Pingtiderna ligger också lågt, 8-20 ms (mestadels under 14ms).

Kan dock tycka, som tidigare skrivits, att torrents kan gå slött men här har jag inte heller gjort några direkta jämförelser. Bor också på Hisingen.

En polare till mig har dock haft lite större problem, först funkade WLANet knappt alls. Sedan höjda han hastigheten och bytte därmed till Netgear-routern vilket löste problemet, tillfälligt. Hans hastighet var dock sällan acceptabel, detta löstes genom att inaktivera NAT. Men det fula är att Com Hem påstår att problemet är helt åtgärdat nu trots att han faktiskt har blivit lovad att router skall ingå, men när han ska nyttja den sänks hastigheten till en ej acceptabel nivå. Nu har killen visserligen en annan router som funkar galant, men Com Hem har ju inte levererat vad de sålt.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Jag har kollat bakåt i denna massiva tråd för att se om det finns något om On Demand-boxen Motorola VIP 1920 i förening med WiFi. Kan dock inte hitta något om precis detta.
Jag har mitt Netgear CG3100 en bra bit från där jag har tv mm. Funderar på en On Demand-box men det stör mig att boxen ska anslutas med nätverkskabel till modemet.
Kan man få Motorola VIP 1920 att fungera med WiFi i CG3100?
Streaming går väl via antennsladden och internet används väl bara för andra funktioner t ex EPG? Jag har Bredband 200 men via WiFi får jag 25 Mbit/s nedströms och 11 Mbit/s uppströms.
En Ethernet till WiFi adapter, trådlös brygga brukar man väl kalla dessa, skulle vara en bättre lösning för mig än en nätverkskabel tvärs över lägenheten. Att Netgear CG3100 inte kan stå i anslutning till On Demand-boxen beror på att det finns flera enheter som är anslutna med nätverkskablar där modemet/routern är placerad.
Tacksam för synpunkter/erfarenheter.

Permalänk
Medlem

En sak som jag blev besviken på är att inte svtplay fungerar med on-demandboxen. Men som tur är fick jag det gratis annars hade jag blvit förbannad.

Phunky: Nej jag har inte fått ny firmware ännu.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Jag har kollat bakåt i denna massiva tråd för att se om det finns något om On Demand-boxen Motorola VIP 1920 i förening med WiFi. Kan dock inte hitta något om precis detta.
Jag har mitt Netgear CG3100 en bra bit från där jag har tv mm. Funderar på en On Demand-box men det stör mig att boxen ska anslutas med nätverkskabel till modemet.
Kan man få Motorola VIP 1920 att fungera med WiFi i CG3100?
Streaming går väl via antennsladden och internet används väl bara för andra funktioner t ex EPG? Jag har Bredband 200 men via WiFi får jag 25 Mbit/s nedströms och 11 Mbit/s uppströms.
En Ethernet till WiFi adapter, trådlös brygga brukar man väl kalla dessa, skulle vara en bättre lösning för mig än en nätverkskabel tvärs över lägenheten. Att Netgear CG3100 inte kan stå i anslutning till On Demand-boxen beror på att det finns flera enheter som är anslutna med nätverkskablar där modemet/routern är placerad.
Tacksam för synpunkter/erfarenheter.

Med en WPSbrygga på box och modem skulle det EVENTUELLT gå att få ondemand trådlöst men vet ingen i tråden som testat. Sedan är ju WPS avslaget i netgearmodemet just nu och sålänge man inte fått v30 av mjukvaran pga säkerhetsrisker med detta.

Det enda modemet gör för ondemand är att tanka ner EPG, tankar ondemandmenyerna och förhandlar ondemandströmmarna så det kräver inte speciellt hög bandbredd alls hemma hos dig mellan modem/box. Säkert max 0,5mbit. När du beställt en film eller liknande så är det bara förhandlingen som sker via modemet och sedan letar boxen upp materialet via sin egen koaxingång och avkrypterar. Boxen säger enkelt uttryckt till comhem's utrustning via modemet att du med box X vill se film Y. comhem's utrustnings svarar tillbaka till boxen via modemet vilken frekvens det materialet startas på och troligen också någon krypteringsnyckel. Sedan förekommer det väl lite smygtrafik under sändningarna också mellan box och comhem via modemet så att man ska kunna spola och pausa osv. Boxen letar sedan upp detta via antenningången som en vanlig digital frekvens. Hade det varit "vanlig" ondemand hade alla filmer osv streamats IP via modemet till din box men då snott hastighet från tex bredbandet och varit svårt att driva tex trådlöst. Nu ligger detta sepparerat frekvensmässigt. Det sätt comhem använder kallas i teknisk benämning inte VOD utan BOD (Broadcast On Demand). Ungefär det jag snappat upp av det hela.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Tack för svar.
Ja det verkar vara relativt lågt krav på bredbandets funktion i samband med ComHems On demand-tjänst.
Kanske kan en dylik fungera - den ska enligt uppgift fungera mellan trådlöst nätverk och Ethernet RJ45 anslutna enheter:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1007920
Jag fick hem mjukvaran 3.9.21.11.mp7.V0030 till Netgear CG3100 nu i veckan så WPS ska fungera.
Får se nu om jag ordnar en Motorola VIP 1920 också. Ska fundera - beror lite på pris och om jag kan få någon form av bekräftelse från ComHems support att man kan använda WiFi till On demand-boxen så länge man har bredband från ComHem.
Men jag misstänker att man inte vill lova något i den vägen - synd att On Demand-boxen inte har WiFi inbyggt. Plus en integrerad HD PVR med 2TB hdd också naturligtvis så man slipper ha två boxar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Tack för svar.
Ja det verkar vara relativt lågt krav på bredbandets funktion i samband med ComHems On demand-tjänst.
Kanske kan en dylik fungera - den ska enligt uppgift fungera mellan trådlöst nätverk och Ethernet RJ45 anslutna enheter:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1007920
Jag fick hem mjukvaran 3.9.21.11.mp7.V0030 till Netgear CG3100 nu i veckan så WPS ska fungera.
Får se nu om jag ordnar en Motorola VIP 1920 också. Ska fundera - beror lite på pris och om jag kan få någon form av bekräftelse från ComHems support att man kan använda WiFi till On demand-boxen så länge man har bredband från ComHem.
Men jag misstänker att man inte vill lova något i den vägen - synd att On Demand-boxen inte har WiFi inbyggt. Plus en integrerad HD PVR med 2TB hdd också naturligtvis så man slipper ha två boxar!

En Ondemand HDpvr har det ryktats om ett tag, lär inte vara långt borta. Jag antar ju att comhem tittar på en egen Säljbar WPS-lösning för trådlöst mellan box och modem för som det är nu skiter man antingen i det eller får ett riktigt ormbo med kablar. Slå en kik på prisjakt's forum. Diskuteras mer tv där. Finns en sepparat tråd för olika lev och boxar. Har ingen tagit upp detta tidigare lär du få svar på dina frågor i motorolatråden...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag brukar kolla det som rör ComHem på Minhembio.com. Tyvärr verkar det inte finnas något specifikt där om Motorola On demand-box och trådlöst nät. Däremot mycket negativt om både On demand-boxen och On demand-tjänsten som gör mig fundersam.
Såg dock att det inte är något krav att man ska ha bredband från ComHem när man har On demand-box. Enda kravet är att man använder ComHems bredbandsmodem i kombination med Motorola-boxen. Den som inte har bredband från ComHem får alltså detta modem tillsammans med On demand-boxen när de beställer och den som har bredbandsmodem redan ska alltså använda detta.
Så egentligen vore det enklare att ha ett annat bredband än ComHems. Ska kolla upp om man kan använda ett ytterligare ComHem-modem enbart för Motorola-boxen. Om det inte är något krav att man ska ha bredband från ComHem för On demand-tjänsten borde man åtminstone inte komma i sämre läge bara för att man är triple play-kund.
Annars tror jag nog att en HD PVR med WiFi och On demand är det som fattas. Och gärna med en stor hdd från början så man slipper uppgradera. Jag har fått sätta in en 2TB hdd i min Humax HDPVR-1000C för att ha någon glädje av den men det är en annan historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Jag brukar kolla det som rör ComHem på Minhembio.com. Tyvärr verkar det inte finnas något specifikt där om Motorola On demand-box och trådlöst nät. Däremot mycket negativt om både On demand-boxen och On demand-tjänsten som gör mig fundersam.
Såg dock att det inte är något krav att man ska ha bredband från ComHem när man har On demand-box. Enda kravet är att man använder ComHems bredbandsmodem i kombination med Motorola-boxen. Den som inte har bredband från ComHem får alltså detta modem tillsammans med On demand-boxen när de beställer och den som har bredbandsmodem redan ska alltså använda detta.
Så egentligen vore det enklare att ha ett annat bredband än ComHems. Ska kolla upp om man kan använda ett ytterligare ComHem-modem enbart för Motorola-boxen. Om det inte är något krav att man ska ha bredband från ComHem för On demand-tjänsten borde man åtminstone inte komma i sämre läge bara för att man är triple play-kund.
Annars tror jag nog att en HD PVR med WiFi och On demand är det som fattas. Och gärna med en stor hdd från början så man slipper uppgradera. Jag har fått sätta in en 2TB hdd i min Humax HDPVR-1000C för att ha någon glädje av den men det är en annan historia.

Ondemandtjänsten i grunden som sådan ser jag egentligen inget fel på, det är den sega och buggiga boxen som förstör upplevelsen. Sällan det är något problem med själva vod'en. Jag skulle vänta på deras nästa ondemandbox och hoppas på bättring. Hårdvaran på nuvarande box verkar undermålig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag har sedan ett par månader tillbaka fått galet låg hastighet på min VPN-tjänst. Har testat med både PPTP samt OpenVPN. Har testat med olika datorer samt testat dubbletter av alla annan utrustning som används här hemma. Innan detta problem uppstod så hade jag mycket bra fart på min VPN-anslutning.

Utan VPN (det vill säga på min 100/10-lina) får jag full fräs på bredbandet men så fort VPN slås igång så får jag ut runt 40Mb nedströms. Har även testat två olika VPN-leverantörer, ingen lösning på problemet.

Så, jag har ett supportcase mot en av leverantörerna och där informerar man mig om att ComHem stryper hastigheten/trafiken för alla VPN-tjänster/klienter/protokoll. Är detta verkligen korrekt, kan det verkligen vara så jävla illa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

kan det verkligen vara så jävla illa?

Säg hej till det öppna och fria internet. Nu börjar big brother samhälles-eran.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av skrock:

Jag har sedan ett par månader tillbaka fått galet låg hastighet på min VPN-tjänst. Har testat med både PPTP samt OpenVPN. Har testat med olika datorer samt testat dubbletter av alla annan utrustning som används här hemma. Innan detta problem uppstod så hade jag mycket bra fart på min VPN-anslutning.

Utan VPN (det vill säga på min 100/10-lina) får jag full fräs på bredbandet men så fort VPN slås igång så får jag ut runt 40Mb nedströms. Har även testat två olika VPN-leverantörer, ingen lösning på problemet.

Så, jag har ett supportcase mot en av leverantörerna och där informerar man mig om att ComHem stryper hastigheten/trafiken för alla VPN-tjänster/klienter/protokoll. Är detta verkligen korrekt, kan det verkligen vara så jävla illa?

Jag har ComHem och körde precis Bredbandskollen via Anonines PPTP-VPN. Fick ok resultat tycker jag.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Jag har ComHem och körde precis Bredbandskollen via Anonines PPTP-VPN. Fick ok resultat tycker jag.

http://i42.tinypic.com/mre2w7.jpg

Tack Kabelkillen! Ungefär samma värden som jag har haft innan, innan det började strula. Men då bör vi kunna dementera påståendet att ComHem cappar hastigheten på VPN-tjänster.

Permalänk
Skrivet av skrock:

Tack Kabelkillen! Ungefär samma värden som jag har haft innan, innan det började strula. Men då bör vi kunna dementera påståendet att ComHem cappar hastigheten på VPN-tjänster.

Skulle vara att de gjorde det för enstaka användare men det har jag svårt att tro.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Heh! Visst kanske jag drar mycket trafik men som du skriver, det lär inte vara troligt att man cappar enstaka personer. Dock så finner jag det lite märkligt att supportkillen för en av de VPN-leverantörerna jag använder svarat just att ComHem cappar all VPN-trafik på kända portar till runt 40Mb.

Ja, det blir till att testa PPTP igen som nästa steg.

Tack för att du tog dig tiden att svara, uppskattas!

Skrivet av Kabelkillen:

Skulle vara att de gjorde det för enstaka användare men det har jag svårt att tro.

Permalänk
Medlem

vettefan om dom håller på och fixar nåt eller nåt annat, men har 100/10 och haft det i 2 år snart tror jag. Testade idag på bredbandskollen och speedtest och fick inte mer än 10 ner och 1 upp. Blir riktigt irriterad på om det har varit så o flera månader för de fan inte billigt heller.

Bor i Hägerstens området i Stockholm förresten om nån vet om dom har några problem i området just nu.

Permalänk
Medlem

Jag bor själv i Hägersten och har samma problem som dig, Cohmem påstår dock att det inte är något fel på vårat nät. Felanmäl och hör vad de har att säga! Ju fler som felanmäler desto bättre, skapar ju ett tydligare mönster

Skrivet av jsf:

vettefan om dom håller på och fixar nåt eller nåt annat, men har 100/10 och haft det i 2 år snart tror jag. Testade idag på bredbandskollen och speedtest och fick inte mer än 10 ner och 1 upp. Blir riktigt irriterad på om det har varit så o flera månader för de fan inte billigt heller.

Bor i Hägerstens området i Stockholm förresten om nån vet om dom har några problem i området just nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Hmm ska ta o ringa o klaga nu

//

Ringde och så säger telefonsvararen "Just nu ere många som ringer till oss, vi ber dig återkomma senare" antar att nåt har gått fel hos comhem och nu ringer alla och klagar

Permalänk
Medlem

Säker på att modemet inte uppdaterar sig bara? När modemet uppdaterar sig så får man en 8 Mbit-tjänst, och om du bor i hägersten är det väl ett gammalt UPC-hus va? Är ju dom som brukar få mjukvaran först.

Permalänk
Medlem

har problem med torrent hastigheter med, började för några dagar sen, man ser massor av users som laddar up i 0.4-0.5 bara, det är uppenbart att det är något som stryps

föresten, mitt wifi/trödlösa stänger av sig helatiden (cg3100) och jag fick nylligen en nytt modem av comhem men det blev inte bättre. jag måste VARENDA GÅNG som jag inte användt trådlösa på 1-2 timmar så måste jag klicka på knappen för att starta det igen, sjukt onödigt och lamt.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Tele2
Skrivet av jsf:

vettefan om dom håller på och fixar nåt eller nåt annat, men har 100/10 och haft det i 2 år snart tror jag. Testade idag på bredbandskollen och speedtest och fick inte mer än 10 ner och 1 upp. Blir riktigt irriterad på om det har varit så o flera månader för de fan inte billigt heller.

Bor i Hägerstens området i Stockholm förresten om nån vet om dom har några problem i området just nu.

Hej,

Vi vill återigen påminna om inlägg 8446. Vi ännu inte fått in uppgifter från fler än två kunder och behöver många fler för att kunna göra en ordentlig analys av detta och upptäcka eventuella problem som vi hittills inte kunnat se.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Permalänk

Jag har fått det senaste firmware, V0030, nu. Ska testa lite och se om det är några förbättringar.

Johan på ComHem: vad är nytt i denna firmware-version? Finns det någon changelog?

Permalänk
Tele2
Skrivet av gluttonous:

Jag har fått det senaste firmware, V0030, nu. Ska testa lite och se om det är några förbättringar.

Johan på ComHem: vad är nytt i denna firmware-version? Finns det någon changelog?

Hej,

Information om vilka förändringar som är gjorda finns på vår blogg.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,

Vi vill återigen påminna om inlägg 8446. Vi ännu inte fått in uppgifter från fler än två kunder och behöver många fler för att kunna göra en ordentlig analys av detta och upptäcka eventuella problem som vi hittills inte kunnat se.

Vänliga hälsningar
Johan Wester
Kundservice

Andra dan nu och problemet återstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viRioL:

Bredbandskollen säger bra hastighet; 93 Mbit/s och 5 ms i svarstid. Testar jag att tanka t.ex. Ubuntu via torrent får jag väldigt varierande hastigheter, ligger mest runt 100-200 kB/s, maxar runt 700 kB/s ibland. Samma fil via vanlig HTTP går i utmärkt fart. Har inte ändrat på något.

Alltså, i vilken hastighet du laddar ned en fil beror helt och håller på servern du laddar ned från. Klarar servern du laddar ifrån max 1Mbit/s så spelar det ingen roll om du sitter på en 10Mbit eller 1Gbit lina, du kommer ändå aldrig komma över 1Mbit.
Hastigheten när man laddar ned torrents beror på hur många seeders du har (personer som du laddar ned ifrån) och deras uppladdningshastighet samt hur många andra filer de simultant laddar upp.
Vill du testa lite vad din lina går för kan du försöka ladda ned något random shareware från Sunets servers då de brukar ha riktigt vass uppladdningshastighet, dock vet jag inte om du kommer upp i 93Mbit/s därifrån.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem sen i april/maj förra året och de har fortfarande inte hittat något fel. Fler i huset har börjat klaga och föreningen har börjat kolla på andra alternativ än Comhem i huset. Har varit i kontakt med Bredbandsbolaget för offertunderlag och enligt de kommer deras nya tjänst vara på plats inom 3-6 månader...

Jag har fyllt i mallen till Comhem's sociala media. Gör det du också så är jag inte den enda i hela Hägersten som klagar! Bor själv vid Hägerstensåsen och bor i ett gammalt UPC-hus som några i tråden påpekat. Hur upplever du det kvällstid, har du höga pingtider också?

Skrivet av jsf:

Andra dan nu och problemet återstår.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

vettefan om dom håller på och fixar nåt eller nåt annat, men har 100/10 och haft det i 2 år snart tror jag. Testade idag på bredbandskollen och speedtest och fick inte mer än 10 ner och 1 upp. Blir riktigt irriterad på om det har varit så o flera månader för de fan inte billigt heller.

Bor i Hägerstens området i Stockholm förresten om nån vet om dom har några problem i området just nu.

Om du får nästan exakt 10/1 istället för 100/10 så är ditt modem inloggat på fel tjänst. Ett helt individuellt fel som man löser från kundtjänst sida genom att comhem loggar ut/in ditt modem i sitt system och sedan behöver du starta om det. Alt så har modemet fastnat i upgradeloopen till ny mjukvara och behöver en factoryresett eller byte.

spuzz: Han har inte samma fel som dig. Han får konstant 10/1 dvs något som är individuella fel mellan han och comhem's system.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hastigheten blir bara lägre och lägre desto längre modemet är på..
Samtidigt som detta började började även digital tv signalen att hacka och få störningar i bild och ljud.. någon annan?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Om du får nästan exakt 10/1 istället för 100/10 så är ditt modem inloggat på fel tjänst. Ett helt individuellt fel som man löser från kundtjänst sida genom att comhem loggar ut/in ditt modem i sitt system och sedan behöver du starta om det. Alt så har modemet fastnat i upgradeloopen till ny mjukvara och behöver en factoryresett eller byte.

spuzz: Han har inte samma fel som dig. Han får konstant 10/1 dvs något som är individuella fel mellan han och comhem's system.

Har inte modemet framför mig nu men det finns väl en reset knapp ska jag pröva o trycka på den bara?
Och vart gör jag det där på comhems sida?