Byte av chassi, liknande Corsair 600T.

Permalänk

Byte av chassi, liknande Corsair 600T.

Hallo.

Nu har jag tröttnat på mitt Fractal Design Arc då det känns som det börjar komma fler och fler smartare lådor på marknaden.
Jag kollade upp just Corsair 600T och tyckte snabbfästen för dörrarna, god kylningsförmåga osv lät väldigt bra, men jag blev väldigt missnöjd när jag såg att dom flesta fått lov att modda ordentligt för att kunna byta ut de 200mm fläktar som medföljer.

Jag tänkte därför kolla om det finns några bra tips på en låda som helst inte är full tower, med bra kylningsförmåga och framförallt gott om plats och gärna snabbfästen för dörrarna.
Budgeten är inte sådär supertpressad utan jag tar gärna emot alla förslag.

Om tråden borde vara i köpråd så får den gärna flyttas dit.

Permalänk
Medlem

Faktiskt inget fel på de 200MM fläktarna som följer med.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Faktiskt inget fel på de 200MM fläktarna som följer med.

Är lite från person till person det där :P.
Jag tyckte själv att 200mm fläktarna jag hade i mitt 600T flyttade på tok för lite luft om man ser till ljudet.
Så blev ett litet byte till Bitfenix Spectre i fronten och 2 st 120mm@800rpm i taket. Bra mycket tystare och bättre luftflöde.

Till TS: Jag är förövrigt mycket nöjd med mitt 600T.
Gott om plats för både komponenter och kabeldragning. Och mycket bra kylning.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Är lite från person till person det där :P.
Jag tyckte själv att 200mm fläktarna jag hade i mitt 600T flyttade på tok för lite luft om man ser till ljudet.
Så blev ett litet byte till Bitfenix Spectre i fronten och 2 st 120mm@800rpm i taket. Bra mycket tystare och bättre luftflöde.

Till TS: Jag är förövrigt mycket nöjd med mitt 600T.
Gott om plats för både komponenter och kabeldragning. Och mycket bra kylning.

Fick du modda något för att byta frontfläkten?
Det är kylningen som är det absolut viktigaste.

Edit: Ah, såg att jag tittat i ditt galleri redan, vad använde du för att bygga distanserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PollyDarton:

Fick du modda något för att byta frontfläkten?
Det är kylningen som är det absolut viktigaste.

Edit: Ah, såg att jag tittat i ditt galleri redan, vad använde du för att bygga distanserna?

Distanserna är små plast "pluggar" (vet tyvärr inte vad dom kallas, hittade dom i verktygslådan) med ett hål i, så man kan dra igenom ett buntband. Sitter riktigt stabilt och bra.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Distanserna är små plast "pluggar" (vet tyvärr inte vad dom kallas, hittade dom i verktygslådan) med ett hål i, så man kan dra igenom ett buntband. Sitter riktigt stabilt och bra.

Okej, då kanske det kan vara värt att överväga chassit ändå.
Framförallt snabbfästena gjorde mig intresserad eftersom på FD Arc så är det skjutsidor och just nu buktar den bakre ganska fint p.g.a kabeldragningen

Permalänk
Medlem

Antec p280 tror jag är rätt bra. Sen om budget inte spelar nån roll så kanske ett Silver Stones fortress ft02B?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Antec p280 tror jag är rätt bra. Sen om budget inte spelar nån roll så kanske ett Silver Stones fortress ft02B?

Är dessa något att ha i form av bra kylning? tyckte den heltäckta fronten var lite dum om man ska ha ett insug i datorn.