Nvidias "stora" Kepler innehåller 7 miljarder transistorer – dubbelt upp från GK104

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Patan77:

lär ju vara ca 12gånger mer prestanda per krona än en cpu / cpu:er för samma pris, men om det kostar 50k+ så är det ganska mkt pengar x)

Ett grafikkort är väl i runda slängar 10 gånger mer prestanda än en CPU. Fast det bygger på att problemen som ska beräknas går att köra på grafikkort. Långt ifrån allt är lämpligt att köras på GPU. Så rent ekonomiskt är det fördelaktigt att köra GPU om det går, trots att korten kostar 25000 kr styck. Vad som är mer relevant för stora beräkningskluster är prestanda/watt eftersom elräkningen för tusentals processorer inte är att leka med. Där vinner ju grafikkorten stort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det finns än så länge bara ett kort lanserat i 600-serien.
Och det är 680. Och eftersom det är det enda kortet som lanserats, så ja, det är snabbast.

Inget mer att säga eller bry sig om så länge man inte är intresserad av att veta mer och det verkar du inte vara så då är mitt råd att inte bry dig.

Men för att svara på din fråga, GK104 är namnet på själva grafikprocessorn som sitter i GTX 680 som är namnet på hela kortet.

Och, är du full?

Ja jag vet att det är namnet på skitet men vad innebär det och varför klagar alla på att de vill ha gk110 istället för 104 wtf är saken om? Jag e inte full och jag är inte en geek heller

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej de låste korten efter 8800 för att det inte skulle gå. Av någon konstig anledning ville Nvidia inte dela ut prestanda helt gratis

Den stora skillnaden mellan Quadro och Geforce är annars i princip bara mjukvara. Quadro har högre flyttalsprestanda eftersom de låst den i Geforce. I övrigt är drivrutinerna mer optimerade på olika saker så exakt samma hårdvara kommer prestera olika. Ett Quadro presterar sämre i spel än ett identiskt Geforce men i gengäld presterar Quadro bättre i allmänna beräkningar.

Tesla är lite annorlunda för alla har inte ens utgång för en skärm

Fungerade det ett tag igen? Jag löde om mitt Geforce 2 gts 64mb till quadro och bytte firmware. Trode att all hacks sedan dess bara gav namnet men ingen annan bonus. (inte för att jag behövde hardware antialised lines och fler overlayes.)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För någonting som KANSKE kommer till hösten?
Med den typen av planering kommer du aldrig någonsin kunna köpa datorhårdvara igen...

Tyvär är det nog sant. 8800 GTS 640MB står det i hans sign. Och om han inte behövt baka det så har det inte använts så mycket heller. USB gf kort kankse vore en bra uppdatering. Men vänta, skaffa tunderbolt fiber istället. Då behöver du inte upgradera på ettag. (Fär då finns det nyare saker att vänta på.)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Motsvarar inte dagens 680 de äldre 580 modellerna men bättre prestanda?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd

detta kommer lagom till nästa datorbygge. mitt nuvande hd5850 får hänga med ett tag till, frågan är om 4GB vram räcker, kommer säkert med 8 GB annars. skärmupplösningen kommer vara åtminstone 2560*1400, gärna 3840*2400. jag får hoppas att nvidia fixar stöd för "4k" som borde kallas 2k och bättre gpgpu prestanda. i så fall blir det nog sli och vattenkylning.

i och med microstutter och bägränsningen på 4 GPU:er så anser jag att prestanda per gpu är viktigt och inte prestanda per kort förutsatt att man har plats för iallafall 3 grafikkort, med vattenkylning så tar korten bara upp en lina vilket är trevligt.

Permalänk
Medlem

Alltid lika spännande med nya grafikkort o allt som har med dem o göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Motsvarar inte dagens 680 de äldre 580 modellerna men bättre prestanda?

Nej dagens 680 motsvarar 560ti och skulle ha döpts till 660. Men prestandan blev så bra att den slog HD7970 så de döpte om den till 680.

Permalänk
Medlem

Alltid spännande med ny hårdvara, men för egen del blir det inte riktigt intressant förrän en av de nya skärmarna med extremupplösning hamnat på skrivbordet, hoppas de kommer ut i handeln så fort som möjligt(SHARP verkar vara först ut).

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Är det där kortet jag väntar på :> Ja, alltså om det blir en icke-tesla/quadro variant.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Nej dagens 680 motsvarar 560ti och skulle ha döpts till 660. Men prestandan blev så bra att den slog HD7970 så de döpte om den till 680.

Men då det ändå är deras bästa kort så kan man ändå säga att den motsvarar 580.
Att den från början skulle motsvara 560ti är en annan sak då de sedan ändrade så detta är toppkortet.
Sedan kanske det kommer ett till toppkort men det är ju ändå rätt långt kvar. Så just nu motsvarar 580 - 680.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Nej dagens 680 motsvarar 560ti och skulle ha döpts till 660. Men prestandan blev så bra att den slog HD7970 så de döpte om den till 680.

Det är antagligen inte riktigt sant.
Exakt hur det gick till när GK104 till slut blev 680 kan vi inte säga då vi inte vet.
Jag tror det är betydligt fler skäl till att det blev som det blev.
Nvidia var nog trötta på att ha mindre effektiva kretsar än AMD och det märks av i hur GTX 680 fungerar, det är mycket sämre på GPGPU men är samtidigt mycket mycket effektivare i spel.
Det känns som ett väldigt planerat designval.
Hur stora problem dom haft med sina stora kretsar på ny tillverkningsprocess spelar nog också roll i varför dom valt att göra så här.
Och kanske mycket annat också, vi vet inte.

Att bara säga att GTX 680 egentligen är 660 är en förenkling av vad som antagligen lett till beslutet som jag inte tror på alls och som jag tycker man behöver vara Nvidia fanboy för att köpa rätt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För någonting som KANSKE kommer till hösten?
Med den typen av planering kommer du aldrig någonsin kunna köpa datorhårdvara igen...

Det är ju iofs ingen som vet när det kommer. Men tror att prestandavinsten kontra GTX 680 är så pass stor(ren gissning), så det är värt att vänta på. Kepler verkar ju onekligen ha en lyckad arkítektur.

Skrivet av hACmAn:

Tyvär är det nog sant. 8800 GTS 640MB står det i hans sign. Och om han inte behövt baka det så har det inte använts så mycket heller. USB gf kort kankse vore en bra uppdatering. Men vänta, skaffa tunderbolt fiber istället. Då behöver du inte upgradera på ettag. (Fär då finns det nyare saker att vänta på.)

Sålde mitt ASUS GTX 570 Directcu II(som jag saknar något enormt) för en månad sedan för 2k just för att kunna köra på GTX 680, men nu kan jag lika gärna vänta. Det är sommar på gång och spelar mycket mindre då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Det dom menar är specifikationerna gånger två i samma krets.

Detta kort har jag väntat på ända sen jag hörde ordet kepler. Och eftersom denna generation blev så jävla lyckad ser jag inte hur det kan gå illa. EVGA 780 HC ev. Classified. Synd att man inte kan förhandsboka.

jaha men varför ska dom då ha en dubbelgpu också om big kepler blir typ samma fast på en kärna?

aa jag vet, jag sålde 480n förra året och har väntat sen dess. olidligt....

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dentoid:

alltså om man måst ha wafers med 7 miljarder hela transistorer i en enda krets måste det bli otroligt dåliga yields?

Hur funkar det med transistortillverkning, är en sönder är hela kretsen defekt?

Varför tror du man inte redan släppt GK110 ?

Största anledningen, tror jag iallafall, är att 28nm inte är en tillräckligt mogen teknik än.
Tänk dig GF100, alla var ju sönder, sen med GF110 hade man fått ordning på 40nm, och kunde pumpa ut fullt fungerande kretsar, men tror inte Nvidia vill göra om samma misstag igen.

Skrivet av str8forthakill:

så istället för två GPUer på ett kort, en dubbelt så stor GPU, melike.

Undrar hur mycket AMD skulle kunna pressa in i en GPU av samma storlek dock.

AMD skulle antagligen inte kunna pressa in lika mycket, Nvidia har ju bäst prestanda/mm2 kretsyta för tillfället.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Det är ju iofs ingen som vet när det kommer.

Det kanske kommer i modeller för spel först till vårhalvåret 2013, eller ännu senare, det har du rätt i.

Skrivet av BiffenL:

Sålde mitt ASUS GTX 570 Directcu II(som jag saknar något enormt) för en månad sedan för 2k just för att kunna köra på GTX 680, men nu kan jag lika gärna vänta. Det är sommar på gång och spelar mycket mindre då.

Ja, om du ändå inte tänkt spela prestandaintensiva spel de närmaste månaderna kan man ju alltid vänta, om inte annat så lär priset ha gått ner tills dess att du behöver det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ett grafikkort är väl i runda slängar 10 gånger mer prestanda än en CPU. Fast det bygger på att problemen som ska beräknas går att köra på grafikkort. Långt ifrån allt är lämpligt att köras på GPU. Så rent ekonomiskt är det fördelaktigt att köra GPU om det går, trots att korten kostar 25000 kr styck. Vad som är mer relevant för stora beräkningskluster är prestanda/watt eftersom elräkningen för tusentals processorer inte är att leka med. Där vinner ju grafikkorten stort.

Nöjdheten som infann sig när jag fick 20x snabbare beräkningar för mitt nuvarande projekt, var värd mer än 25000 kr För att inte tala om de 3000 kr jag la ut på mitt 570!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför tror du man inte redan släppt GK110 ?

Största anledningen, tror jag iallafall, är att 28nm inte är en tillräckligt mogen teknik än.
Tänk dig GF100, alla var ju sönder, sen med GF110 hade man fått ordning på 40nm, och kunde pumpa ut fullt fungerande kretsar, men tror inte Nvidia vill göra om samma misstag igen.

AMD skulle antagligen inte kunna pressa in lika mycket, Nvidia har ju bäst prestanda/mm2 kretsyta för tillfället.

nu har du fått något helt galet i modermodemet, AMD har bäst prestanda/mm2 yta

Permalänk
Entusiast
Skrivet av str8forthakill:

nu har du fått något helt galet i modermodemet, AMD har bäst prestanda/mm2 yta

Vad snackar du om ?

GTX 680 har mindre kretsyta än ett HD 7970, säg inte saker du inte har en aning om.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad snackar du om ?

GTX 680 har mindre kretsyta än ett HD 7970, säg inte saker du inte har en aning om.

Det jag syftar på är posta källor/siffror om du ska slänga ur dig sådana kommentarer.
60~mm skillnad om jag kommer ihåg rätt

Permalänk
Antielefant
Skrivet av str8forthakill:

Det jag syftar på är posta källor/siffror om du ska slänga ur dig sådana kommentarer.
60~mm skillnad om jag kommer ihåg rätt

Det var inte vad du skrev:

Skrivet av str8forthakill:

nu har du fått något helt galet i modermodemet, AMD har bäst prestanda/mm2 yta

GTX 680: 294 mm2
HD 7970: 352 mm2

GTX 680 presterar ~10% bättre överlag, och har alltså ~30% bättre prestanda per mm2.
Måste jag slänga ur mig siffror eller accepterar du att det gröna laget också leder i prestanda per watt idag?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Vad snackar du om ?

GTX 680 har mindre kretsyta än ett HD 7970, säg inte saker du inte har en aning om.

GTX 680 är det enda undantaget, AMD har de senaste åren alltid haft mindre kretsar jämfört med motsvarande Nvidia-krets.

Tahitis alla shaders tar troligen upp rätt mycket plats, likt Nvidias tidigare korts shaders också gjort. GTX 680 har hämtat inspiration från AMD's HD5800-serie designmässigt, eller bör åtminstone ha influerats av denna. AMD har gått mot Nvidias typiska designval, Nvidia mot AMDs. Ganska intressant faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det var inte vad du skrev:

GTX 680: 294 mm2
HD 7970: 352 mm2

GTX 680 presterar ~10% bättre överlag, och har alltså ~30% bättre prestanda per mm2.
Måste jag slänga ur mig siffror eller accepterar du att det gröna laget också leder i prestanda per watt idag?

syftar på att skriver han inga siffror går det inte att lita på honom för fem öre, ser ut som total fanboy/p12a om han inte är en känd profil på swec.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anders190:

GTX 680 är det enda undantaget, AMD har de senaste åren alltid haft mindre kretsar jämfört med motsvarande Nvidia-krets.

Tahitis alla shaders tar troligen upp rätt mycket plats, likt Nvidias tidigare korts shaders också gjort. GTX 680 har hämtat inspiration från AMD's HD5800-serie designmässigt, eller bör åtminstone ha influerats av denna. AMD har gått mot Nvidias typiska designval, Nvidia mot AMDs. Ganska intressant faktiskt.

Ja jag har också noterat att Nvidia och AMD till viss del verkar ha bytt designfilosofi med varandra. Undrar om vi är på väg mot en konvergerande design där båda sidorna kommer se ungefär likadana ut?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Detta kan bli bra. Undrar vad AMD gör för att kontra detta. Hoppas kretsen kommer att vara i princip GK104*2, och att de inte har slösat transistorer på GPGPU-skit.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon89918:

Detta kan bli bra. Undrar vad AMD gör för att kontra detta. Hoppas kretsen kommer att vara i princip GK104*2, och att de inte har slösat transistorer på GPGPU-skit.

Du kanske missade att nyheten referar till just Nvidia och GPGPU. Om Nvidia dumpar GPGPU helt kommer de försvinna om några år i takt med att deras inkomster blir uppätna av integrerade kretsar från Intel och AMD. Deras lösning är att satsa på ARM, vilket har gått sådär, och GPGPU. Utan GPGPU-delen i verksamheten kommer de gå under för det går inte att leva på att bara sälja högpresterande spelkort. Det är för liten marknad och för små vinstmarginaler i förhållande till storleken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Visste att detta kort fanns i bakgrunden men detta är faktiskt inte så bra.... om nvidia släpper detta kort:

1. Så kommer dom totalt köra över AMD som inte har något svar, AMD kommer få sänka sina priser, inte tjäna några pengar och Nvidia kommer bli för domineranade.

2. Det finns inga spel som kräver ett kort som detta, tro det eller ej men detta börjar faktiskt bli farligt för nvidia, om alla till slut har för bra kort så behöver ingen uppgradera. Finns ingen anledning att köpa senaste och dyraste generationen. Behövs nog en ny konsolgeneration för att sätta press på korten igen.

Så ja - tror faktiskt att det bästa för nvidia, AMD och oss är att dom håller lite på detta kort och släpper det nästa år först.

GTX680 är snabb nog att vara top-of-the-line och har det priset också, släppet dom något snabbare snart så har AMD inget svar och det är faktiskt dåligt för oss på lång sikt.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Visste att detta kort fanns i bakgrunden men detta är faktiskt inte så bra.... om nvidia släpper detta kort:

1. Så kommer dom totalt köra över AMD som inte har något svar, AMD kommer få sänka sina priser, inte tjäna några pengar och Nvidia kommer bli för domineranade.

2. Det finns inga spel som kräver ett kort som detta, tro det eller ej men detta börjar faktiskt bli farligt för nvidia, om alla till slut har för bra kort så behöver ingen uppgradera. Finns ingen anledning att köpa senaste och dyraste generationen. Behövs nog en ny konsolgeneration för att sätta press på korten igen.

Så ja - tror faktiskt att det bästa för nvidia, AMD och oss är att dom håller lite på detta kort och släpper det nästa år först.

GTX680 är snabb nog att vara top-of-the-line och har det priset också, släppet dom något snabbare snart så har AMD inget svar och det är faktiskt dåligt för oss på lång sikt.

Självklart är det bättre för AMD om Nvidia inte släpper bättre kort än vad de själva gör

För oss konsumenter däremot kan jag inte förstå hur det skulle vara dåligt med bättre kort. Det är väl jätteskönt att slippa uppgradera sitt grafikkort vartenda år. Sitter själv med ett 4870x2 som tuggar på såpass bra fortfarande att jag nog kommer vänta på nästa generation konsoler innan jag köper nytt, ser gärna att nästa inköp håller lika länge.
Desto bättre kort som släpps desto mer prestanda för pengarna. AMD klarar av att Nvidia tar prestandakronan med tanke på att pengarna finns i mellansegmentet, o där lär AMD fortsätta vara konkurrenskraftiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Visste att detta kort fanns i bakgrunden men detta är faktiskt inte så bra.... om nvidia släpper detta kort:

1. Så kommer dom totalt köra över AMD som inte har något svar, AMD kommer få sänka sina priser, inte tjäna några pengar och Nvidia kommer bli för domineranade.

2. Det finns inga spel som kräver ett kort som detta, tro det eller ej men detta börjar faktiskt bli farligt för nvidia, om alla till slut har för bra kort så behöver ingen uppgradera. Finns ingen anledning att köpa senaste och dyraste generationen. Behövs nog en ny konsolgeneration för att sätta press på korten igen.

Så ja - tror faktiskt att det bästa för nvidia, AMD och oss är att dom håller lite på detta kort och släpper det nästa år först.

GTX680 är snabb nog att vara top-of-the-line och har det priset också, släppet dom något snabbare snart så har AMD inget svar och det är faktiskt dåligt för oss på lång sikt.

Dom ska tala om en krets till tesla, inte lansera.. Som sagts tidigare så är det nog inte så att dom väntar med lansering, utan snarare att produkten inte är färdig och inte kan massproduceras än. Du tror inte att AMD filar på vassare GPUer också? Det ar ju ändå lite det deras affärsverksamhet går ut på:)

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Finns det någon anledning att skaffa 2st 680 efter detta ?
Kan verkligen ett kort av detta prestera lika bra som 2st 680 ?
Eller till och med bättre ??

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.