Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Gött att man bara köpte pre-order / beta fördelen. Blir att avvakta och se vad som händer i framtiden.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tycker det verkar vara 50-50 gällande vad folk tycker om latencyn. Hälften säger att den inte finns, andra hälften säger att den påverkar dem såpass mycket att tanking, dpsande osv blir kraftigt lidande.
.

Det finns.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Btw. en update.
Om det nu inte är troll, men det tror jag INTE.

Jag och en hel del andra har tagit saken i egna händer och mailat/ringt PEGI.
en medlem på forumet fick då reda på detta:

-När Frogster fick 12+ så accepterade dom direkt.
-PEGI antar nu att Frogster inte visade allt då dom fått MASSVIS med klagomål om det
-Att ge spelet ny rating är lättare än vad Frogster sagt. Man kan fortfarande launcha spelet som 12+ och ändra i efterhand.
-Att få en ny rating tar inte jätte lång tid(som Frogster sagt) utan det tar ca 1månad max.

- Frogster fick en rating 12 +, vilket innebär att spelet godkändes i det tillstånd den var (före cencorship). Därför Frogster behövde inte censurera något!!

Inget av detta verkar vara troll då något har varit skumt hela tiden.
Och Frogster snackar bara massa skit.

"Raven(en moderator)
har sagt detta nyss.
We'll update you later today about the blood matter at hand.
"

Permalänk
Medlem

Rena turen man inte förboka det. Efter Open beta tröttna jag stenhårt på allt...
Fick en "Aion 2.0" varning i ögonvrån och notera för mig själv att Diablo 3 samt Guild wars 2 står för dörren.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Rena turen man inte förboka det. Efter Open beta tröttna jag stenhårt på allt...
Fick en "Aion 2.0" varning i ögonvrån och notera för mig själv att Diablo 3 samt Guild wars 2 står för dörren.

Inte för att vara fanboy men.
Har du ens sett hur dåligt GW2 verkar vara?
Dom har inte tillfört något nytt alls.
Är wow 2.0 typ.

Diablo 3 håller jag med om dock.
Gief.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Känner samma sak, samt att det känns som jag gjort allting här förrut. Striderna känns slöa och tråkiga. Warrior var en smula rolig men all miljö, alla mobs, känns inte levande. Samma sak hela tiden..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Inte för att vara fanboy men.
Har du ens sett hur dåligt GW2 verkar vara?
Dom har inte tillfört något nytt alls.
Är wow 2.0 typ.

Diablo 3 håller jag med om dock.
Gief.

Nu mena jag ju inte att GW2 var bättre på något sätt utan att det finns ett till MMORPG som man kan testa också.

Skrivet av IceDread:

Känner samma sak, samt att det känns som jag gjort allting här förrut. Striderna känns slöa och tråkiga. Warrior var en smula rolig men all miljö, alla mobs, känns inte levande. Samma sak hela tiden..

Ja tyvärr är det en hel del samma sak hela tiden. Tillförs lite för lite nytt tycker jag och många spel har redan satt ribban så högt.
Man får helt enkelt finna sig i att det kommer inga bra spel förrens ett av dom större totalt dör ut...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Gött, nu har man till och med kontakt med någon på PEGI.
Förklarade situationen och han ska maila mig senare när han har svar på vad
som kommer hända med TERA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Gött, nu har man till och med kontakt med någon på PEGI.
Förklarade situationen och han ska maila mig senare när han har svar på vad
som kommer hända med TERA.

Rätt fascinerade ändå att konsumenter själva kan ta tag i sådana saker

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att även om detta är ett PvE spel så förändrades hela min syn på spelet när jag kom med i en riktigt bra PvP guild som är 100% seriösa. Detta spel i PvP är inte likt många andra spel JAG har spelat och även lv38 kändes det faktiskt som att minsta misstag kostade en livet (vi snackar inte om dåliga spelare jag spelade med, och det va 5vs5 och inte zergs jag pratar om)

Vad folk på sweclockers säger om spelet säger mig inte mycket, bara listan seriösa guilds som kommer lira säger mig mycket mycket mer, finns redan planer som jag inte kan avslöja och min guild master verkar ha lite inside information ifrån frogster med

Jag ska inte glorifiera spelet, men om det inte händer något drastiskt i mitt liv så kommer jag lira det så mycket jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Det finns.

Jo hehe, menade inte att den inte existerar för det vore omöjligt men Rugins säger sig knappt uppleva någon latens (vilket man inte gör om man ligger runt 40-50ms).

Skrivet av Xaio:

Jag kan säga att även om detta är ett PvE spel så förändrades hela min syn på spelet när jag kom med i en riktigt bra PvP guild som är 100% seriösa. Detta spel i PvP är inte likt många andra spel JAG har spelat och även lv38 kändes det faktiskt som att minsta misstag kostade en livet (vi snackar inte om dåliga spelare jag spelade med, och det va 5vs5 och inte zergs jag pratar om)

Vad folk på sweclockers säger om spelet säger mig inte mycket, bara listan seriösa guilds som kommer lira säger mig mycket mycket mer, finns redan planer som jag inte kan avslöja och min guild master verkar ha lite inside information ifrån frogster med

Jag ska inte glorifiera spelet, men om det inte händer något drastiskt i mitt liv så kommer jag lira det så mycket jag kan.

Även om jag troligtvis inte kommer köra PvP (utom eventuellt på en warrior då de verkar roligast att köra med så som de skuttar runt som kaniner och evadear det mesta) så kommer inte en sak som blod att få mig att inte köra spelet. Sammanfattningsvis är känslan & designen i världen, avsaknaden av autotargeting & autoattack, BAMs, dungeons, möjligheterna med det politiska systemet osv nog för att ha fått mig att fastna. Även om jag kört hela CBT så var jag tvungen att köra hela OBT bara för att spelet är så jävla kul. Visst, det har sina småsaker man tycker borde vara åtgärdade och några områden jag definitivt kommer att undvika men i det stora hela känns det ändå väldigt fräscht och oändligt mycket roligare än WoW. Sen hoppas jag naturligtvis de fortsätter hålla det fräscht med content patches, fixes och fortsätter polera det för att bli av med alla störande små missar som OBT releasen dras med.

Jag hoppas fortfarande att Frogster lär sig av misstaget med CE & blodet och inte får för sig att fortsätta ta små egna beslut som varken EnMasse eller BHS gjort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen hoppas jag naturligtvis de fortsätter hålla det fräscht med content patches, fixes och fortsätter polera det för att bli av med alla störande små missar som OBT releasen dras med.

Kommer nog fortsätta så, dom ska ju få med lv60 patchen vilket inte släpptes för så länge sedan och dom har gjort om instanser på senare level för att annars skulle vi skippa dom helt. Tycker det är mycket bra gjort.

Permalänk
Medlem

http://community.tera-europe.com/home/news/article/tera-lette...

Vettefan vad man ska tro. Visst, vi fick tillbaka 90% av blodet. och dom påstår att dom INTE ska ändra zone'er/instancer.
Men vet inte om man kan tro på dom

Permalänk
Medlem

Kommer jag köra detta blir det US versionen, vill inte lägga massa cash och sedan upptäcka att nästa update blir censurerad pga Pegi 12

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Kommer jag köra detta blir det US versionen, vill inte lägga massa cash och sedan upptäcka att nästa update blir censurerad pga Pegi 12

150ms suger ju ganska hårt dock xd.
iaf om man vill döda andra spelare.

Permalänk
Medlem

Tycker brevet var både positivt och negativt men det där med censureringen av armordelar var rätt fånigt. Låter verkligen som en undanflykt och inget mer.

Jag orkar iallafall inte köra US med timezone skillnaden, latens och vem vet vad. Blir som det blir med EU och tror många som nerdragear nu säkerligen också tillsist kommer låta det vara, köra EU och ha kul i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker brevet var både positivt och negativt men det där med censureringen av armordelar var rätt fånigt. Låter verkligen som en undanflykt och inget mer.

Jag orkar iallafall inte köra US med timezone skillnaden, latens och vem vet vad. Blir som det blir med EU och tror många som nerdragear nu säkerligen också tillsist kommer låta det vara, köra EU och ha kul i spelet.

Indeed. dom kommer få ångra om dom passerar linjen igen. Så frågar är om de vågar.
Tror många kommer komma ihåg dom och thrashtalka deras nästa spel om dom gör något extremt
dumt med TERA

Permalänk
Medlem

För alla er som vill ha tillbaks orginal armor och alpha skins (korea) så finns dem och ladda hem här: http://tera-mods.blogspot.se/
Kanske redan postat det här, minns ej, hur som så är det på egen risk användningen av dessa mods sker och jag tar ej ansvar.

Och jag skulle aldrig kunna spela detta spel i US istället, det skulle inte fungera seriöst i PvP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

För alla er som vill ha tillbaks orginal armor och alpha skins (korea) så finns dem och ladda hem här: http://tera-mods.blogspot.se/
Kanske redan postat det här, minns ej, hur som så är det på egen risk användningen av dessa mods sker och jag tar ej ansvar.

Och jag skulle aldrig kunna spela detta spel i US istället, det skulle inte fungera seriöst i PvP.

Skulle vara intressant att veta hur/om de kan se att man använder mods.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skulle vara intressant att veta hur/om de kan se att man använder mods.

Det skulle inte va svårt för dom och fixa så dom kan, det finns ett uttalande om att de inte kommer bry sig om folk som ändrar i .ini-filerna utan fokus ligger på bots och exploits/hacks. Vissa har tolkat det som att dessa mods är fritt fram och använda men jag skulle avvaktat och se, om folk blir temp-bannade senare så vet man riskerna.
Finns en del i guildet jag är med i som kört mods i betan och där har inget hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Det skulle inte va svårt för dom och fixa så dom kan, det finns ett uttalande om att de inte kommer bry sig om folk som ändrar i .ini-filerna utan fokus ligger på bots och exploits/hacks. Vissa har tolkat det som att dessa mods är fritt fram och använda men jag skulle avvaktat och se, om folk blir temp-bannade senare så vet man riskerna.
Finns en del i guildet jag är med i som kört mods i betan och där har inget hänt.

Mjo, det var ingen dum idé. Då avvaktar vi och se vad som händer efter release.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ikväll kl 24:00 man kommer kunna logga in och börja skapa sin karaktär
Och roffa åt sig ett namn.
Man kommer bara kunna göra en karaktär och ta ett namn, men kommer därimot kunna ta fler/göra fler karaktärer
när headstarten börjar.

Permalänk
Medlem

problem med servrarna ser det ut som

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

problem med servrarna ser det ut som

Jupp, men allt är uppe nu. (PCC)

Permalänk
Inaktiv

fan kan bara göra 1 gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

fan kan bara göra 1 gubbe

Inte så konstigt.
Annars hade väl alla snott massa nick xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Nja fritt fram med en modifikation.
De går inte ut på ngn häxjakt efter folk med andra textur och ljudfiler (tex. KTera texturer och JTera ljud) och ändrade.ini-filer.
Men däremot står man utan support då det KAN skapaproblem.....observera... KAN skapa.....

Själv fick jag spelat att flyta mkt bättre med ändrad .ini och kommer fortsätta med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det där med blodet är tråkigt men för mig är det värre med att man som CE ägare bara kan använda sina items på EN j*vla gubbe och inte alla. Det värsta är att vissa på Tera forumet försvarar det med att "ja men då blir ditt mount ännu mer rare" visst, kanske det men för 800kr? knappast! Hade CE kostat en hundring mer än originalet hade jag eventuellt köpt det argumentet men inte för den dubbla summan.

Spelet är riktigt bra annars men det finns många småsaker man stör sig på som bara den.
1 Du kan bara enchanta en gång "i rad" dvs när du lyckats/misslyckats måste du stänga ned ench UI, öppna upp det och lägga dit alla grejjer igen.
2 När du flyger är allt låst dvs du kan inte länka items, flytta spells osv
3 Det finns fortfarande saker som har sell value men ändå inte kan säljas
4 LFG tool "Enter later" vad är poängen med den? Att man trots allt ville flyga dit manuellt?
5 Ser inte poängen med att man inte kan lägga vissa items på banken

Småsaker kanske men ändå saker man tänker på.

1: Stämmer inte.....det är bara att köra på med nästa item och bunt med alkahest.
2: Jo det är en aning irriterande.
3: Det kommer dessvärre fortfarande att finnas då det även finns i KTera vad jag läst...
4: Man kanske har något annat för sig medans man väntar? Enchantar, lämnar in en Q, GÖR en tidsbaserad Q osv osv... Dessutom ratas LFD-toolen av MÅNGA spelare vilket jag är glad för (råkade ut för grpleaders som såg till att looten var FFA och var beredda och lootade ALL gear som droppade då jag var inne via LFD)
5: Eftersom banken är delad av ALLA dina karaktärer så är det SJÄLVKLART att man INTE kan lägga in saker bundna till EN karaktär....inte sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

1: Stämmer inte.....det är bara att köra på med nästa item och bunt med alkahest.
4: Man kanske har något annat för sig medans man väntar? Enchantar, lämnar in en Q, GÖR en tidsbaserad Q osv osv... Dessutom ratas LFD-toolen av MÅNGA spelare vilket jag är glad för (råkade ut för grpleaders som såg till att looten var FFA och var beredda och lootade ALL gear som droppade då jag var inne via LFD)
5: Eftersom banken är delad av ALLA dina karaktärer så är det SJÄLVKLART att man INTE kan lägga in saker bundna till EN karaktär....inte sant?

1. Hm, får testa igen då för när jag försöker slänga in något efter att ha lyckats/misslyckats blir det bara ett "klong"
4. Förvisso men så fort man trycker på knappen blir man illa tvungen att flyga dit själv vilket bara drar ut på tiden ännu mer. Mjo, fattar inte varför den tvingar roll på Rare, class restr, non-soulbound som vanligt.
5. Förstår Soulbound items men ok...då måste Q rewards ge soulbound items? För jag menade inte att jag soulboundar massa items och undrar varför jag inte kan lägga dem på banken, det är som du säger rätt självklart. En annan lösning hade ju vart att man kan lägga in soulbound items men de kan inte röras av dina andra chars när du loggar in på dem.

Visa signatur