Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Inaktiv

fan att man ser det här nu, har redan köpt det, kanske skulle ha väntat ett tag så man ser vart det är på väg. aa ja får väll köra det i en månad och se vad dom ändrar.

Permalänk
Medlem

Nja är mitt intryck hittils.

Jag älskade Lineage och Lineage II, så stilen har jag inga problem med, kan även köpa den svaga storyn och repetiva quests men det finns inget i spelet som griper tag i mig.

När man flyger in till Velika första gången så får man den här "Wow!" känslan, det ären oerhört mäktig syn, sen när man går genom staden så blir man fruktansvärd besviken, så oerhört stelt och tråligt.

Samma sak gäller zonerna (kanske blir mer öppen senare?) men det är utstakade labyrinter. Stridsmekanismen är okay, siktesgrejen är bra men trots det saknas det dynamik.

Grafiken är snygg och ger en bra känsla dock, men tyvärr lämna spelet mig oberörd, det är inget dåligt spel, tvärtom klart godkänt men det finns heller ingenting som gör att det sticker ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Ursäkta mig men för i h*lv*t*.....
Om det stör er så mkt......använd texturerna från KTera.......de finns ute.......även blodet.
Bara att byta ut i kienten.
Så........slutgnällt.
SÅ svårt var det.
Ni sitter för bövelen på SweC och en SÅDAN enkel operation borde ni väl för f*n klara av.........

Och att det gnälls över att instanserna inte funkade när NA inte kunde logga in ens........jo tjena.
Ta reda på lite fakta innan ni snackar.
Både EU och NA drabbades av buggar i denna stora patchen.......vilket slog ut NA mer än EU som bara klarade sig med instanserna.
Detta är nu ordnat..... BHS hade fuckat upp ngt i serverpatchen de skickat till Enmasse och Frogster....

Och om det är det saknade blodet som får framedropsen att försvinna för oss så välkomnar jag borttagandet av det för jag var på väg att avboka just pga att fpsen sjönk så man hade bildspel på 3-5fps......

Du verkar inte förstå.

Det handlar inte om att man själv kan dra in kor/jap filer i eu clienten, det handlar om frogsters attityd och vägen dom tar spelet.

Så ja folk har all rätt att klaga då ett företag gör så med ett spel, för det är ofta början av tråkigheter som sedan fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mokou:

Kommer inte påverka TERA särskilt mycket. Domstolen beslutade att det inte är själva BHS som är skyldiga, utan de personer som inte längre jobbar för dem.

http://www.inven.co.kr/webzine/news/?news=43641

Sorry GW2 fanboys

Kommer inte påverkar GW2 heller ;O

Permalänk

Borde inte jag kunna spela Tera på medium? Enda gången jag får hyffsad fps är när jag kör på absolut lägsta grafik inställningar. Kan spela bf3 på medium och wow på ultra. Är Tera verkligen så krävande eller är nått fel? Nån annan som också har problem med fpsen?

Min dator:

Amd Phenom 2 x6 1055T 2.8Ghz
HD 7770
8gb Ram

Permalänk
Medlem

Tja spelar Tera på max själv här ~ 50 till 80 FPS också. Ibland kan den dippa ner till 30 när det är ett 100tal runt mig mig men annars flyter det på mycket väl.

Vet att jag spelade Tera för ett år sedan på en Core 2 Duo, Radion HD 3870 @ Medium inställningar och ca 30-40 FPS. Så det är inte vidare krävande nej.

Men hyffsat CPU krävande på 2 Cores. Nu är ju t.ex. Amd Phenom 2 riktigt kass per Core så kan ju vara ett av problemet, andra kan vara dina GPU inställningar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vill varna alla som köper TERA eu. Jag kommer troligtvis avboka mitt om det går.

- Profanity filter går inte att stänga av = du kan inte svära alls i spelet
- Spelet är enklare än i NA TERA(enligt folk i en tråd, har inte kunnat testa själv än)
- Inget blod, för det kommer censureras.
- Preorder items kommer bara kunna användas på 1 karaktär. ( i NA så kan man få det på alla karaktärer man gör)
- Inga guild Icons. (för de skapar tydligen problem)

+ att framtida instanser och så vidare riskerar att censureras för att spelet har fått PEGI 12+ på något sjukt sätt.
Spelet har en hel del instanser som innehåller blod och kroppsdelar. Som kommer tas bort eftersom det inte passar för 12 åringar.
+ att annat kommer censureras, men ingen har sagt något om det än.

Det som är så extremt fult är att Frogster försökte sopa allt detta under mattan. Ta bort trådar och låsa osv.

Har även läst om tidiga frogster. det finns en hel del skit om dom. Dom har tydligen varit "goldsellers" bland annat.

som sagt. Undvik ffs. Iaf tills dom förklarat sig själva.
Köp Enmasse TERA istället och kör på USA -.- 150 ping dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Vill varna alla som köper TERA eu. Jag kommer troligtvis avboka mitt om det går.

- Profanity filter går inte att stänga av = du kan inte svära alls i spelet
- Spelet är enklare än i NA TERA(enligt folk i en tråd, har inte kunnat testa själv än)
- Inget blod, för det kommer censureras.
- Preorder items kommer bara kunna användas på 1 karaktär. ( i NA så kan man få det på alla karaktärer man gör)
- Inga guild Icons. (för de skapar tydligen problem)

+ att framtida instanser och så vidare riskerar att censureras för att spelet har fått PEGI 12+ på något sjukt sätt.
Spelet har en hel del instanser som innehåller blod och kroppsdelar. Som kommer tas bort eftersom det inte passar för 12 åringar.
+ att annat kommer censureras, men ingen har sagt något om det än.

Det som är så extremt fult är att Frogster försökte sopa allt detta under mattan. Ta bort trådar och låsa osv.

Har även läst om tidiga frogster. det finns en hel del skit om dom. Dom har tydligen varit "goldsellers" bland annat.

som sagt. Undvik ffs. Iaf tills dom förklarat sig själva.
Köp Enmasse TERA istället och kör på USA -.- 150 ping dock.

Utveckla gärna, enklare hur?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Utveckla gärna, enklare hur?

Det fanns snack där folk upplevde att mobsen dog långsammare i NA och att dom gjorde mer skada än på EU versionen.
men om någon har båda så får ni gärna testa.
Jag kan inte göra det just nu.

Kanske borde ha undvikit att ta upp just det.
Men resten stämmer.
Vill dock påpeka att man fått svar på forumet om att det diskuteras internt och att dom märkt missnöjet bland
communityn.

Men jag skulle inte förvänta mig något positivt svar från dom.
vi får helt enkelt se måndag/tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Det fanns snack där folk upplevde att mobsen dog långsammare i NA och att dom gjorde mer skada än på EU versionen.
men om någon har båda så får ni gärna testa.
Jag kan inte göra det just nu.

Kanske borde ha undvikit att ta upp just det.
Men resten stämmer.
Vill dock påpeka att man fått svar på forumet om att det diskuteras internt och att dom märkt missnöjet bland
communityn.

Men jag skulle inte förvänta mig något positivt svar från dom.
vi får helt enkelt se måndag/tisdag.

Jo okej. Nej jag kan inte heller testa. Jag sålde av mitt konto för några veckor sedan och efter allt ja läst om censur nu så är jag glad att jag gjorde det i alla fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Varför blir det så stora svarta kanter efter fraps inspelningen ock konverteringen i Windows Movie Maker ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Det fanns snack där folk upplevde att mobsen dog långsammare i NA och att dom gjorde mer skada än på EU versionen.
men om någon har båda så får ni gärna testa.
Jag kan inte göra det just nu.

Kanske borde ha undvikit att ta upp just det.
Men resten stämmer.
Vill dock påpeka att man fått svar på forumet om att det diskuteras internt och att dom märkt missnöjet bland
communityn.

Men jag skulle inte förvänta mig något positivt svar från dom.
vi får helt enkelt se måndag/tisdag.

Ping är rejält avgörande i skadan du gör, vi snackar faktiskt enorm skillnad här, EU spelare som spelar från EU mot USA kommer självklart märka av att det blir svårare.

Då du nu har mindre tid på dig att dodga, du har större delay mellan dina attacker, därav gör mindre skada o.s.v. Många må hända tro att denna skillnad är liten men nej, den är rejält stor.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag testade igår på US servern. en spelare från Kanada fick autoshotta(archer) och efter ungefär var 10e skott kom jag ½ skott efter.
Det är inte jätte stor skillnad men helt beroende på vilken klass man spelar så blir det svårare att möta andra.
Vet dock inte vad det skulle göra i PVP med denna skillnad.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Det där med blodet är tråkigt men för mig är det värre med att man som CE ägare bara kan använda sina items på EN j*vla gubbe och inte alla. Det värsta är att vissa på Tera forumet försvarar det med att "ja men då blir ditt mount ännu mer rare" visst, kanske det men för 800kr? knappast! Hade CE kostat en hundring mer än originalet hade jag eventuellt köpt det argumentet men inte för den dubbla summan.

Spelet är riktigt bra annars men det finns många småsaker man stör sig på som bara den.
¤ Du kan bara enchanta en gång "i rad" dvs när du lyckats/misslyckats måste du stänga ned ench UI, öppna upp det och lägga dit alla grejjer igen.
¤ När du flyger är allt låst dvs du kan inte länka items, flytta spells osv
¤ Det finns fortfarande saker som har sell value men ändå inte kan säljas
¤ LFG tool "Enter later" vad är poängen med den? Att man trots allt ville flyga dit manuellt?
¤ Ser inte poängen med att man inte kan lägga vissa items på banken

Småsaker kanske men ändå saker man tänker på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det där med blodet är tråkigt men för mig är det värre med att man som CE ägare bara kan använda sina items på EN j*vla gubbe och inte alla. Det värsta är att vissa på Tera forumet försvarar det med att "ja men då blir ditt mount ännu mer rare" visst, kanske det men för 800kr? knappast! Hade CE kostat en hundring mer än originalet hade jag eventuellt köpt det argumentet men inte för den dubbla summan.

Spelet är riktigt bra annars men det finns många småsaker man stör sig på som bara den.
¤ Du kan bara enchanta en gång "i rad" dvs när du lyckats/misslyckats måste du stänga ned ench UI, öppna upp det och lägga dit alla grejjer igen.
¤ När du flyger är allt låst dvs du kan inte länka items, flytta spells osv
¤ Det finns fortfarande saker som har sell value men ändå inte kan säljas
¤ LFG tool "Enter later" vad är poängen med den? Att man trots allt ville flyga dit manuellt?
¤ Ser inte poängen med att man inte kan lägga vissa items på banken

Småsaker kanske men ändå saker man tänker på.

Detta kan intressera dig.
Verkar som att våran ORO för spelet börjar slå igenom. förhoppningsvis -.-

http://twitter.com/#!/TeraEurope/status/194365356985434112

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Detta kan intressera dig.
Verkar som att våran ORO för spelet börjar slå igenom. förhoppningsvis -.-

http://twitter.com/#!/TeraEurope/status/194365356985434112

Puh, tack för det. Nu även PEGI 16 eller 18 så är saken biff.

Även om jag misstänker att många ragear lite väl överdrivet och att de innerst inne kanske inte bryr sig SÅ mycket så är detta fortfarande mycket dålig publicitet för Frogster och spelet i allmänhet. Visst blir nog EnMasse glada om EU går över till US men pingen kommer ändå bli ett problem. Nej lösningen är att Frogster skärper till sig och slutar ta dumma beslut, lyssna mer på communityn och framför allt vara mer aktiva på forumen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite Q & A;

Skrivet av Raven:

Q: There are plenty of discussions about the blood in TERA at this stage, what is the official statement and status about it?

A: The initial statement about this can be found here. We brought this topic up again this morning (Monday) at the upper management level. There will be meetings about it in our company in order to discuss possible further steps. As soon as we have any update on that matter, we'll inform you about it. Please be aware, that it might take some time until we have an update for you available.

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=65065

Länken till Q & A ändrades
Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Bra att de fått skägget ur brevlådan och börjar kommunicera med oss. Förhoppningsvis fattar ledningen att de måste göra något drastiskt här.
Tråden om blood var väl 160 sidor lång när jag kikade igår.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bra att de fått skägget ur brevlådan och börjar kommunicera med oss. Förhoppningsvis fattar ledningen att de måste göra något drastiskt här.
Tråden om blood var väl 160 sidor lång när jag kikade igår.

Har helt missat den, Men hur går den då? Folk klagar på att det är för mycket blod då eller?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Har helt missat den, Men hur går den då? Folk klagar på att det är för mycket blod då eller?

Ja för det "makes sense" eller?

Dom klagar för att de ska ta bort blod överallt, även i instanser osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Har helt missat den, Men hur går den då? Folk klagar på att det är för mycket blod då eller?

Skrivet av adfi:

Ja för det "makes sense" eller?

Dom klagar för att de ska ta bort blod överallt, även i instanser osv.

När Open Beta drog igång märkte folk som kört CBT att bloded var borta och att slidern för blod också var väck i menyn (man kunde välja lite eller mycket blod). En snubbe skrev om det på forumet och vips blev alla sura. Skälet till varför blodet togs bort är för att Frogster av någon anledning vill ge spelet PEGI 12+ rating vilket innebär att de måste censurera blod och annat läskigt som kommer i senare instanser samt göra karaktärerna något mindre "sexiga". De flesta som skrev på forumet säger sig vara 18+ och inte vill ha 12+ rating. Samtidigt är det så att EnMasse (som släpper spelet i USA) går helt emot detta och säger att deras version blir 16+ (eller 18) och kommer innehålla allt blod osv.

Nästa heta potatis var att om man beställer Collectors Edition så skulle man bara kunna använda alla ingame items på en karaktär vilket är helt uppåt väggarna.

Dessutom tycker många det är tråkigt att Frogster är sega med patches (vi ska få dem en vecka efter US) samt att US verkar vara bättre på att kommunicera med communityn, har snyggare websida osv osv osv.

Ja, det är nog allt jag kan komma på nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När Open Beta drog igång märkte folk som kört CBT att bloded var borta och att slidern för blod också var väck i menyn (man kunde välja lite eller mycket blod). En snubbe skrev om det på forumet och vips blev alla sura. Skälet till varför blodet togs bort är för att Frogster av någon anledning vill ge spelet PEGI 12+ rating vilket innebär att de måste censurera blod och annat läskigt som kommer i senare instanser samt göra karaktärerna något mindre "sexiga". De flesta som skrev på forumet säger sig vara 18+ och inte vill ha 12+ rating. Samtidigt är det så att EnMasse (som släpper spelet i USA) går helt emot detta och säger att deras version blir 16+ (eller 18) och kommer innehålla allt blod osv.

Nästa heta potatis var att om man beställer Collectors Edition så skulle man bara kunna använda alla ingame items på en karaktär vilket är helt uppåt väggarna.

Dessutom tycker många det är tråkigt att Frogster är sega med patches (vi ska få dem en vecka efter US) samt att US verkar vara bättre på att kommunicera med communityn, har snyggare websida osv osv osv.

Ja, det är nog allt jag kan komma på nu.

Dom vill ha PEGI12 för att kunna få massor med spelare sen när spelet blir F2P.
vilket de troligtvis aimar på, med tanke på deras dåliga kommunikation med folket hittils.

Frogster har dessutom bara hostat F2P spel tidigare.
Dom hade ett P2P innan som dom körde i graven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Dom vill ha PEGI12 för att kunna få massor med spelare sen när spelet blir F2P.
vilket de troligtvis aimar på, med tanke på deras dåliga kommunikation med folket hittils.

Frogster har dessutom bara hostat F2P spel tidigare.
Dom hade ett P2P innan som dom körde i graven.

Försöker inte att tänka på det men visst blir det nog tyvärr som du säger. Ska försöka hålla koll på trådar om EU folk som kör på US servers och se hur det går.

Någon som vet om man måste köpa Tera i US för att kunna köra det på US servers eller räcker det att använda sin EU kopia och tweaka lite så att man kan köra på US servers?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror du måste tanka NA versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Tror du måste tanka NA versionen

Ok, men kan man använda en EU nyckel på US servers (såvida man inte registrerar den hos frogster då)?
Annars blir det väl till att köpa en US också :S

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

EU och NA har olika publishers..

= olika nycklar och regler.

Permalänk
Medlem

Haha fan, visste inte att det fanns en EU och en US version..
Har levlat en på US nu till lvl 21, har inte märkt av några problem med latency dock.

- Någon annan som har det?
- Kan det vara värt att fortsätta lira på US?

Permalänk
Medlem

Postat idag 18:11

Skrivet av Raven:

Hello everyone,

to update you, the initial posting has been updated and we also added a new update about the "blood" situation:

Update 2: To give you an update on the current status. We had several meetings today about the blood situation. We came up with different options, which will be discussed with our top management and Bluehole to check out the possibilities. We'll give you an update on the situation tomorrow as soon as possible!

Regards

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=65065&page=20&...

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Jaha grabbar, det är idag vi ska få svar på vad dom tänkt göra med blodet.
Förhoppningsvis får vi något förslag som man kan leva med.
Då jag skulle vilja spela TERA, men det beror på Frogster som sagt.

http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/no-blood-for-you/

lol, check it out typ!
Man kan inte göra mycket mer än att skratta när gaming communitys börjar
prata skit om frogster och deras planer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugins:

Haha fan, visste inte att det fanns en EU och en US version..
Har levlat en på US nu till lvl 21, har inte märkt av några problem med latency dock.

- Någon annan som har det?
- Kan det vara värt att fortsätta lira på US?

Jag tycker det verkar vara 50-50 gällande vad folk tycker om latencyn. Hälften säger att den inte finns, andra hälften säger att den påverkar dem såpass mycket att tanking, dpsande osv blir kraftigt lidande.

Skrivet av adfi:

Jaha grabbar, det är idag vi ska få svar på vad dom tänkt göra med blodet.
Förhoppningsvis får vi något förslag som man kan leva med.
Då jag skulle vilja spela TERA, men det beror på Frogster som sagt.

http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/no-blood-for-you/

lol, check it out typ!
Man kan inte göra mycket mer än att skratta när gaming communitys börjar
prata skit om frogster och deras planer.

Jag säger bara en sak till Frogster - Lyssna på er community och fatta att ni måste ta tillbaks dumma beslut ni tar! Ni har lovat att US/EU skall vara samma spel, låt det förbli så! Saker som "CE prylar skall gälla accountwide" och "bloodslider" är inte direkt free epix vi ber om utan självklara saker (vet att CE saken löste sig men hoppas på samma gällande blodet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9