Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett NZXT Switch 810, ett nytt nätagg, OCZ 750w 100% modulärt. Hade ett 850w "NorthQ" innan, men efter 2 år då jag har känt strömmar gå igenom hela chassit okontrollerat så bytte jag nätagg. Sen blev det nya kopplingar och slangar, 10/16mm från Coolingstuff.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av matte47:

Kände att jag var tvungen att testa lite "udda" spel denna gång så beställde hem cities xl 2012

http://www.qvsoftware.com.au/product_assets/2045/display_CITI...

Är det något bra?
Är det ungefär som Simcity?

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Är det något bra?
Är det ungefär som Simcity?

Tycker själv att det är roligare än Simcity. Känns mer dynamiskt och du kan välja mer själv. Dock så älskar man ju att göra naturkatastrofer i Simcity

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Philips Wake up light HF3485

Swissgold kaffefilter

Apples laddare inkl 6 batteri.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Att TPB ska tjäna 20mille+ per år i reklamintäkter (ofta på jailbait-skit) är magstarkt. Har bestämt mig för att köra all mjukvara/media legit, vilket är fullt tänkbart nu när Spotify finns. Den enda skillnaden är att man får hosta upp en klumpsumma för mjukvaran - fixar jag det som student fixar alla det - och planera lite om man ska se film. Hyrfilmsbutiker har mestadels sossefilmer och/eller öppettider som är löjliga. Nåväl, jag ser inte så mycket på film. Nästa inköp i mjukvaruväg blir PS CS5. Jag tycker inte att det finns någon ursäkt för piratkopiering, men jag förstår att det här är fel plats för den diskussionen.

Känslan av att göra rätt för sig och bidra till det som man tycker är bra är skön. Dessutom luktar kartongerna lite flamskyddsmedel el. motsv., vilket triggar fradgan på vilken nörd-betingad swecare som helst.

Permalänk
Medlem

Blev nya lurar till flytt till lägenhet så man inte börjar med att irritera grannarna det första man gör

Asus Xonar Essence STX
och
Sennheiser PC 360 G4ME

Permalänk
Medlem

inköp och inköp, frakten för rep av mina AKG271mkII,
störtkruka, smidiga first aid kit's, pump, lizardskins, slangrepsats och ett 10 pack slangar som inte är med på bild

Permalänk
Proffsmoddare

En ny kniv till samlingen Columbia Japan warrior 8cr13mov stål med klassisk design.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

"Nytt" objektiv till mellanformatarn, 45mm f/2.8 dvs moderat vidvinkel

Nu skulle det sitta bra med en dag utan betongtjocka moln...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12197829']En ny kniv till samlingen Columbia Japan warrior 8cr13mov stål med klassisk design.

http://img403.imageshack.us/img403/300/coljap.jpg

Riktigt snygg

Permalänk
Medlem

Styrdämpare till hojjen!

Permalänk

Jag köpte en ny rock idag. Kanske lite fel säsong men jag tyckte den var snygg och det går ju att ha nästa år också.

Tyvärr inte världens bästa kombo med iPhone kamera och dåligt ljus så man ser kanske inte så bra på bilden.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Asics Gel Nimbus 13. Komplett med gjutna ortopedtekniska inlägg. Det var långt ifrån billigt, men nu kanske jag för första gången i mitt liv slutar associera löpning med smärta och hälta.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Köpte 10st "Mystery T-shirts" från Webhallen. 10kr st! Fick faktiskt ett par bra, Foo Fighters, Resident Evil m.m. Fick 3st XL, 1st S och 6st L. Riktigt nöjd
Köpte också en "Låtsaskompis".

Permalänk
Skrivet av Loki:

http://zombiehunter.se/dump/4778238227.jpg

Köpte en endurocykel igår. Honda CRF250X.

Snygg! Hoppas du håller dig på bana eller avsedd plats - skogarna hemma hos mig är helt sönderkörda av dylika ting.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av sunnis:

Är inte insatt men vad är en styrdämpare? Mjukare rörelser när man svänger? xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Njea, delvis är det för komfort faktiskt, den jämnar ut en hel del vibrationer.

I huvudsak är det för att dämpa bort wobbel och oönskade hastiga styrutslag som man kan få via underlaget tex om man kör på en sten eller en fuktig rot i skogen. Dämparn är egentligen uppdelad i två dämpare, en högfartsdämpare och en lågfartsdämpare. Lågfarten gör att man får en mjukhet/seghet i styrutslaget och det förhindrar självsvängningar. Högfarten reagerar endast på kraftiga styrutslag, typ om man kör på en sten eller liknade. Vid offroadkörning vill man ha lite lågfart och mycket högfartsdämpning, båda kan man reglera individuellt.

Om man bortser från att hojjen blir mycket lugnare och mer lättberäknad vilket gör att man kan köra fortare så är det en riktigt bra säkerhetsdetalj. Tyvärr är dessa jävligt dyra, min landade på 6500 och då importade jag den från staterna, i Sverige kostar nog bara dämparn 5-6 tusen.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av sunnis:

Njea, delvis är det för komfort faktiskt, den jämnar ut en hel del vibrationer.

I huvudsak är det för att dämpa bort wobbel och oönskade hastiga styrutslag som man kan få via underlaget tex om man kör på en sten eller en fuktig rot i skogen. Dämparn är egentligen uppdelad i två dämpare, en högfartsdämpare och en lågfartsdämpare. Lågfarten gör att man får en mjukhet/seghet i styrutslaget och det förhindrar självsvängningar. Högfarten reagerar endast på kraftiga styrutslag, typ om man kör på en sten eller liknade. Vid offroadkörning vill man ha lite lågfart och mycket högfartsdämpning, båda kan man reglera individuellt.

Om man bortser från att hojjen blir mycket lugnare och mer lättberäknad vilket gör att man kan köra fortare så är det en riktigt bra säkerhetsdetalj. Tyvärr är dessa jävligt dyra, min landade på 6500 och då importade jag den från staterna, i Sverige kostar nog bara dämparn 5-6 tusen.

Intressant, tack för ditt svar!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

en ny ipad, 16GB wifi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Musikälskare

22 Liter India pale ale

Tappning om 2 veckor

Inte världens mest glamorösa bild xD bjuder på dassa rullen!

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk

Ännu en Noctua NF-P14 FLX till samlingen, som ska ersätta min Fractal Design-fläkt som numera sitter i botten. Därefter är hela mitt chassi fyllt av Noctua-fläktar! Ett ESD-armband köptes också.

Permalänk

Blev ett par nya lurar...Razer Megalodon!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk

Det vart en liten retro flipp klocka samt boende och biljetter till samtliga Sveriges matcher i EM i Polen/Ukraina.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Det vart en liten retro flipp klocka samt boende och biljetter till samtliga Sveriges matcher i EM i Polen/Ukraina.

http://img859.imageshack.us/img859/3586/img0564g.jpg

• Var köpte du den?

• Är den trådlös?

• Visar den bara aktuell tid eller går det att ställa in alarm också?

Jäkligt snygg, för övrigt!

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:
  • Var köpte du den?

• Är den trådlös?

• Visar den bara aktuell tid eller går det att ställa in alarm också?

Jäkligt snygg, för övrigt!

Kjell & Co

Den går på batteri och den visar enbart aktuell tid.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk

Bättre sent än aldrig antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

http://i.imgur.com/qqk0f.jpg

Bättre sent än aldrig antar jag.

Ett tips, lämna tillbaka Neptunia, det är så dåligt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

lite saker från alina och coolingstuff kom i går. ja inet skickar med en pingvinstång medan alina skickar med colanappar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Det används även i sporten FMX för att inte styret ska vrida sig när man gör vissa trick där man släpper styret helt. I en backflip är det inte så bra om man måste leta efter styret innan man landar (kör inte själv men är ett stort fan av sporten).