Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

woho. dom kan verkligen inte bestämma sig på Frailster. Aja, jag testar väl på Eu serversen, blir det inget bra så får det vara där efter.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Är det bara jag som har buggen, att när man skapar en High elf female så kan man inte ändra outfit(3). Eller man kan ändra den medans man skapar char men sen när den är klar och dyker upp bland dina skapade char så har den fortfarnde outfit 1 ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Är det bara jag som har buggen, att när man skapar en High elf female så kan man inte ändra outfit(3). Eller man kan ändra den medans man skapar char men sen när den är klar och dyker upp bland dina skapade char så har den fortfarnde outfit 1 ändå

Tror nog det är för att man ska kunna se typ i framtiden hur charren kommer att se ut med bättre gear. Eller har jag fel?

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Är det bara jag som har buggen, att när man skapar en High elf female så kan man inte ändra outfit(3). Eller man kan ändra den medans man skapar char men sen när den är klar och dyker upp bland dina skapade char så har den fortfarnde outfit 1 ändå

Som cads säger så är det bara en preview av hur din karaktär kommer se ut i framtida armors.

Det är inget du får behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Är det bara jag som har buggen, att när man skapar en High elf female så kan man inte ändra outfit(3). Eller man kan ändra den medans man skapar char men sen när den är klar och dyker upp bland dina skapade char så har den fortfarnde outfit 1 ändå

Vad jag vet så är det är ingen bug, din karaktär visas i den gearen som den använder vilket blir outfit 1 för alla nyskapade karaktärer, outfit preview när du skapar karaktären är bara för att se hur karaktären ser ut i olika tiers.

http://www.terafans.com/topic/3727-tera-fans-armor-renders-hi...

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Kommer vi som har förhandsbokat tera kunna skapa karaktärer på PCC utan o ha fått spelet än? (bokade på webhallen och har inte fått något meddelande än)

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Skrivet av Fluffey:

Kommer vi som har förhandsbokat tera kunna skapa karaktärer på PCC utan o ha fått spelet än? (bokade på webhallen och har inte fått något meddelande än)

Koden finns ju om du loggar in på webhallen på konto du bokat på, då ligger tera bland bokade, och där ska det stå att du har en kod att aktivera eller liknande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ja din kod ska vara tillgänglig på webhallens hemsida, beställde själv därifrån och jag har redan skapat min karaktär.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Är Essenia servern full nu? Eller?

Permalänk
Medlem

Hmmm, har bokat tera på webhallen har fått mini skiten nu men kan hämta ut tera den 3de och undrar när stängs mini saken av? eftersom jag inte kan hämta ut the real deal förens 10:00

Eftersom det blivit skrivit dåligt, frågan är när stängs "mini" av?

Permalänk
Medlem

Alltså. har du fått preorder nyckeln så kan du väl använda den tills release iaf?
så har jag väl förstått det, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Är Essenia servern full nu? Eller?

Den är full, men det kommer komma fler servers under dagen troligtvis.
Och då borde folk hoppa över till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Den är full, men det kommer komma fler servers under dagen troligtvis.
Och då borde folk hoppa över till dom.

Får hoppas de öppnar Essenia igen så man kan ta bort sin char då och re-create:a på en annan server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Den är full, men det kommer komma fler servers under dagen troligtvis.
Och då borde folk hoppa över till dom.

Vad säger du? Gah! Kul att inte kunna köra med sina polare -.- Själv sitter jag fast på jobbet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det där var ogenomtänkt av dom. Hur svårt är det att förstå att folk kommer försöka skapa grupper innan man går in i en server?
Och varför inte skapa flera servrar direkt så folk "automatiskt" balanserar dom?

Är det ens möjligt att plocka bort en karaktär när Essenia är låst?

Permalänk
Medlem

Tja vilka servers hade ni tänkt köra på?

Server 1: Velik – Type: PvE – Language: EN/EU
Server 2: Essenia – Type: PvP – Language: EN/EU
NEW - Server 3: Samael - Type: PvP - Language: EN/EU

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Skrivet av Uibi:

Tja vilka servers hade ni tänkt köra på?

Server 1: Velik – Type: PvE – Language: EN/EU
Server 2: Essenia – Type: PvP – Language: EN/EU
NEW - Server 3: Samael - Type: PvP - Language: EN/EU

Guilden bestämde sig för Velik, så där kommer jag lira

Permalänk
Medlem

Vette fasen, guilden vill in på Essenia, men frågan är vad man ska göra, för alla har ju inte lyckats ta sig in.
Antingen försöker man plocka bort sin gubbe och sen rolla på Samael, eller så väntar man tills imorgon
och hoppas på att man kommer in då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Nja fritt fram med en modifikation.
De går inte ut på ngn häxjakt efter folk med andra textur och ljudfiler (tex. KTera texturer och JTera ljud) och ändrade.ini-filer.
Men däremot står man utan support då det KAN skapaproblem.....observera... KAN skapa.....

Själv fick jag spelat att flyta mkt bättre med ändrad .ini och kommer fortsätta med det.

Precis, men vem vet, de KAN börja banna folk ändå ifall dom ser att folk exploitar ändringar av dessa saker så dom får en fördel.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så löser det sig snart.
De borde ha haft 2 servers av båda från början.
Då hade nog inte problemet skett

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på en sak, nycklarna Webhallen skickat ut - är det CBT/OBT/PCC/Headstart nyckel endast och inte själva produktnyckeln? Eller hur fungerar det? Själv bad jag Webbis avboka min standardversion så att jag kunde köra CE istället och fick en ny (?) nyckel men måste jag regga den? Testade och den var invalid vilket fick mig att tro att nyckeln endast är en betanyckel och inte retail.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tänkte på en sak, nycklarna Webhallen skickat ut - är det CBT/OBT/PCC/Headstart nyckel endast och inte själva produktnyckeln? Eller hur fungerar det? Själv bad jag Webbis avboka min standardversion så att jag kunde köra CE istället och fick en ny (?) nyckel men måste jag regga den? Testade och den var invalid vilket fick mig att tro att nyckeln endast är en betanyckel och inte retail.

Kanske inte kan va 2 retail-konton på samma konto? Kontakta deras support, dock lär du väl inte få spela imorgon då de är slöa på och svara :/
Alternativet är att göra ett till konto och testa och ifall det fungerar köra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Kanske inte kan va 2 retail-konton på samma konto? Kontakta deras support, dock lär du väl inte få spela imorgon då de är slöa på och svara :/
Alternativet är att göra ett till konto och testa och ifall det fungerar köra på det.

Det kan naturligtvis vara så illa som du säger. Men då är det alltså produktkoderna Webbis skickar ut?
Får ringa dem imorgon och höra.

Edit - Samtidigt står det ju Trial account och inte Standard eller något sådant i Accountpage på Terasidan.
Edit(2) - Klart det är betakoden när jag tänker efter och inte produktkoden

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Samael för min del. gick inte ens skapa en char på den andra.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det kan naturligtvis vara så illa som du säger. Men då är det alltså produktkoderna Webbis skickar ut?
Får ringa dem imorgon och höra.

Edit - Samtidigt står det ju Trial account och inte Standard eller något sådant i Accountpage på Terasidan.
Edit(2) - Klart det är betakoden när jag tänker efter och inte produktkoden

Jag var i kontakt med Webhallens support och frågade:

Citat:

Hej!

Jag har förhandsbokat 2xTera Online och därför fått "Head start"-featuren som hänger med förhandsbokningen. Däremot är den
kod som jag fick endast vad jag kan utläsa för Beta-access.

Skickas det ut separat koder för head-start?

Fick svaret:

Citat:

Hej,
Det är samma kod för head-start som för betan.

Vänligen återkom om du har fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

¤¤¤¤¤¤¤¤

***********************************
Webhallen Sverige AB
Svetsarvägen 10B
171 41 Solna
Tel: 08-673 60 00
Fax: 08-650 00 30
Sida: www.webhallen.com
Mail: info@webhallen.com
***********************************

Däremot kan jag väl tänka mig att det blir en separat kod från fodralet för att enabla full-access/CE. Ska f.ö. lira på Velik!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaRcotize:

Däremot kan jag väl tänka mig att det blir en separat kod från fodralet för att enabla full-access/CE. Ska f.ö. lira på Velik!

Det är så jag också har förstått det, alltså att beta koden man fick vid pre-ordern även ska fungera för headstarten och att man vid den officiella releasen (3:e Maj) kommer behöva en kod som man får med själva spelet.

Jag kommer också spela på Velik förresten.

Permalänk
Medlem

Essenia blev full ganska snabbt, blev samael här (-:

Får hoppas att man inte behöver jobba över idag, eller att servrarna inte går upp förens man kommer hem

Sweclockers guild? Kan vara kul att samlas och hitta folk att köra med/snacka enklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaRcotize:

Jag var i kontakt med Webhallens support och frågade:
Fick svaret:
Däremot kan jag väl tänka mig att det blir en separat kod från fodralet för att enabla full-access/CE. Ska f.ö. lira på Velik!

Ja, det lär det ju bli Tack för att du kollade upp det.

Velik här likaså!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Essenia blev full ganska snabbt, blev samael här (-:

Får hoppas att man inte behöver jobba över idag, eller att servrarna inte går upp förens man kommer hem

Sweclockers guild? Kan vara kul att samlas och hitta folk att köra med/snacka enklare

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11020...

Kommer inte enbart vara för folk från sweclockers, men basen utgörs av oss.

Permalänk
Medlem

Velik här.