Beg dator med AMD X6 1090T, 6x3.2GHz, 1GB GeForce GTX 460 m.m. värde?

Permalänk
Medlem

Beg dator med AMD X6 1090T, 6x3.2GHz, 1GB GeForce GTX 460 m.m. värde?

Tja !

Gamerfarsan här!

Sitter med en gammal hp här hemma och letar efter ny data nu till D3 och Guildwars 2 vill pressa priset så gott det går. Vill helst betala 5000 max men vet inte om det räcker någonstans. Alla alternativ som är klarar D3 och Guildwars2 utan några problem är välkomna.

Men som sagt hittade denna för ett tag sen.

MODERKORT :: Gigabyte GA-790XTA-UD4H
PROCESSOR :: AMD X6 1090T, 6x3.2GHz (upp till 4.2GHz)
RAM-MINNE :: 16GB DDR3 1600MHz
GRAFIKKORT :: 1GB GeForce GTX 460
HÅRDDISK :: 120GB WMA8C2624622 (och 1.5TB 7200 rpm för 750 kr extra)
DVD-SPELARE :: Ja
ÖVRIGT :: 6+2st USB 2.0, 2st USB 3.0, 2st eSATA, 1st IEEE1394, SPDIF, ljudkort, 1000Mb/s nätverkskort

OPERATIVSYSTEM

• WINDOWS 7 64-BIT (original), 30 dagar kvar. Har du aktiveringskod så är det ju perfekt, annars kostar en sådan drygt 500 kr.
• UBUNTU 10.04 64-BIT (original) som med Wine och PlayOnLinux i princip klarar allt Windows 7 gör, samt även äldre program för DOS och Windows 3.1/95/98/ME

Han begär 5500 är den värd det? kommer den funka?

Visa signatur

Empty

Permalänk
Medlem

Datorn är bra förutom att grafikkortet inte är särskillt bra. Det finns bättre dealar att hitta men din deal är inte jätte dålig. Med ett nytt grafikkort kommer den prestera väldigt bra XD

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Avstängd

tycker datorn är värd 4500kr

Permalänk
Medlem

Såg nu också att cdon har

http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_-_intel_i3-2100_-_4...

Om man jämför den med den beg dator vilken kommer klara sig bäst och längst utan att jag måste köpa ny om några år igen?

Visa signatur

Empty

Permalänk
Inaktiv

Tror faktiskt att den begagnade är bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beg datorn är bättre! Men det finns betydligt bättre dealar att hitta här på swec marknaden

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem

med tanke på min budget så blire väl svårt men kickar runt är öppen för alla förslag. tack för all respons

Visa signatur

Empty

Permalänk
Hedersmedlem

Den beggade är bättre rent graffemässigt, men du ska ju tänka på att du inte har garanti på dessa delar som du ju får med den nya, dessutom är det en väldigt liten (läs gammal) HDD du får i den äldre. mer än 4000:- skulle inte jag betalt för denna. De OS han skriver om är inget som påverkar priset då inget kostar eftersom han inte har köpt W7 och UBUNTU är ju gratis, så.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Den begagnade är klart bättre.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Är inte på sweclockers så ofta men tycker datorn verkar ovanligt billig för att ligga ute på Blocket, var försiktig om du blir erbjuden att få den skickad eller nåt sånt.

Förutom hårddiskstorleken, klår ditt alternativ med lätthet denna:
http://www.sweclockers.com/annons/66385-amd-phenom-x6-1100t-skarm

Den här verkar bra, förutom lite lite RAM-minne har den bättre grafik och lika bra processor:
http://www.sweclockers.com/annons/66598-intel-i7-ssd-6gb-ram-radeon-hd5870-2gb-matrix

Tänk också på att du inte har garanti på begagnade prylar.

EDIT: Processorn i TS alternativ är nog rätt så mycket bättre än i alternativ 2 ändå. Skulle nog vilja säga att datorn TS hittat fram från början kanske ändå är den bästa av de som föreslagits och har man tur kan det ju gå att pruta eftersom det är Blocket som gäller.

Permalänk
Medlem

Var förbi han idag. men då ville han ge mig 8gb ram istället för 16. så allt detta för 5000kr

MODERKORT :: Gigabyte GA-790XTA-UD4H
PROCESSOR :: AMD X6 1090T, 6x3.2GHz (upp till 4.2GHz)
RAM-MINNE :: 8GB DDR3 1600MHz
GRAFIKKORT :: 1GB GeForce GTX 460
HÅRDDISK :: 120GB WMA8C2624622
DVD-SPELARE :: Ja
ÖVRIGT :: 6+2st USB 2.0, 2st USB 3.0, 2st eSATA, 1st IEEE1394, SPDIF, ljudkort, 1000Mb/s nätverkskort

Den verkade funka fint han hade inte använt den så mycket vara bara några månader gammal. han sa att han hade maxat den för spel som jag såklart vill ha. men lite fräkt att ändra. visst sa jag att jag ger 5000 istället för 5500kr men men.

har väldigt svårt att hitta bättre alternativ just nu. så luttar mot beg datorn. den borde jag kunna klara mig på ett tag och sen uppgradera som jag själv vill. efter att jag får pengar. och han hade kvitton på allt. och ska bara spela BF3 Diablo 3 och guildwars 2.

Visa signatur

Empty

Permalänk

Lite skumt att ändra sådär, men annars är det ju faktiskt mer prisvärt att få köpa den för 5000 kr med mindre RAM. 16GB är ju heller inte så väldigt användbart än så länge och i nuläget får man ju t.o.m. 8GB RAM för bara 400 kr så om ditt alternativ inte var bäst redan från början skulle jag vilja säga att det är det nu. Men om du har tur kanske det kan gå att hitta någon ännu lite billigare.