Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

håller med hutchen är inte den snyggaste men det är de jag har just nu kommer nog byta den i snar framtid.

Nja de var länge sedan jag körde de kanske ska börja igen.

Jag är 17, du?

ok, 17 jag med Riktigt snygg hörna må jag säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rednaxela5950:

Jag är sugen på eyefinity med mitt 7970. Kolla min sig för specs. VARNING! Här kommer en jävla massa frågor!

Kommer jag få bra flyt i spel som bf3? Nu kör jag bf3 på ultra med 2560x1600 får jag fps mellan 40-60(beror på b2k och spelare och bana). Är eyefinity värt att skaffa? Jag gillar 16:9 men inte om alla ska vara i eyefinity, då blir det ju typ 16:3, 16:10 eyefinity blir 24:5. Har du testat i porträtt? Vad får du för fps i några spel?

Dold text

I de flesta spelen får jag nästan altid 60fps+ i 5760x1200, är det värt att skaffa 3 skärmar? De är helt upp till dig kan säga att jag tycker det i alla fall.

I BF3 får jag ca 45-60fps i 5760x1200 med de här inställningarna.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Mycket najs! Påminner mer om kontrollbordet på nån rymdfärja än en datorhörna. Enda som skär i ögonen en aning är hurtsen under bordet. Svartmåla kanske?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Riktigt fint!

Permalänk

hmm vad gör man för att se inställningar som på bilden.
jag skulle stängt av ambient occlusion, af och aa post

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

hmm vad gör man för att se inställningar som på bilden.
jag skulle stängt av ambient occlusion, af och aa post

http://bf3.realmware.co.uk/settings-editor/

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt. Blir sugen på att skaffa 2 skärmar till när man ser detta.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk

fan vad snyggt

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grymt ut
är själv på väg ut med lite bilder med några liknande saker, som ex datorn i ett annat rum
riktigt snyggt hade du det !

Permalänk
Medlem

Vad är det för stol? kan du länka, ser riktigt skön ut

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Du får en 5:a för denna lösning med datorn (Jag hade tänkt på det och ska göra det) men sen såg jag dig och blev ännumer sugen att göra + väldigt fint med skärmhyllan och själva "hörnan" !:D

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk

Riktigt snyggt!, gillar det här blåa, snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

Vad är det för stol? kan du länka, ser riktigt skön ut

här är den http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10173769/#/1017695... men jag kan inte rekommendera den de första som hände när jag fick den var att jag vred av handtaget på ryggstödet så nu lossnar ryggstödet då och då, kan inte heller säga att den är exceptionellt skön axel bredden är alldeles för liten. IKEA skit helt enkelt!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

här är den http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10173769/#/1017695... men jag kan inte rekommendera den de första som hände när jag fick den var att jag vred av handtaget på ryggstödet så nu lossnar ryggstödet då och då, kan inte heller säga att den är exceptionellt skön axel bredden är alldeles för liten. IKEA skit helt enkelt!

Ptja okej, såg skönare ut i ditt galleri, såg förjävlig ut på ikeas sida!
Fattar inte att det ska vara ett mysterium att fixa fram en stol som håller, ser bra ut och dessutom är skön.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

Helt sjukt nice!!
Lirar du fsx?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Oh snap!
Riktigt fräsh och mysig hörna du fixar där, 10/10!

Visa signatur

Battlelog: wilswils
Dator: snygg
Mig själv: snyggare

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt flygplan.. Provade simulatorn och konstaterade att det var för tidskrävande för mig:P vill inte sitta och trycka på knappar i 15 minuter för att få komma upp i luften för att sedan störta omedelbart

Permalänk

Lite väl mycket Darth Vader tycker jag, men förstår att folk (framförallt på detta forum) gillar det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Lite väl mycket Darth Vader tycker jag, men förstår att folk (framförallt på detta forum) gillar det.

Darth vader?? De var verkligen inte en look som jag satsa på. Tycker de ändå blev ganska stilrent?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

Darth vader?? De var verkligen inte en look som jag satsa på. Tycker de ändå blev ganska stilrent?

Skickades från m.sweclockers.com

Tjaa, mycket svart med knappar som lyser.

Stilrent känns det som folk tycker att saker är så fort de finner dem snygga. Men visst är det stilrent på så vis att helheten (utom hurtsen under bordet) för tankarna till Darth Vader.

Även datorn känns lite Darth inuti:

Men det är ju bara min tolkning.
Man märker att du lagt ned mycket jobb på det hela och eftersom du trivs så är det toppen!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tjaa, mycket svart med knappar som lyser.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/04/14/3.jpg?t=o...

http://www.fightersgeneration.com/np9/characters/darthvader-s...

Stilrent känns det som folk tycker att saker är så fort de finner dem snygga. Men visst är det stilrent på så vis att helheten (utom hurtsen under bordet) för tankarna till Darth Vader.

Även datorn känns lite Darth inuti:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/01/25/8.jpg?t=o...

Men det är ju bara min tolkning.
Man märker att du lagt ned mycket jobb på det hela och eftersom du trivs så är det toppen!

Nu när du jämför med bild kan jag se lite likheter ^^ kanske blir att skaffa några Darth vader affischer XD. och med stilrent tänkte jag väll mer att de är ganska konstant med blått på svart.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Gillar din hörna, bara en sak som stör mig när jag kollar på den är att du inte överlappar sid skärmarna så du blir av med 1.5cm till med det svarta på skärmen, det optimala är ju skärmar utan sidor men det finns inte än

Permalänk
Skrivet av olle360:

Nu när du jämför med bild kan jag se lite likheter ^^ kanske blir att skaffa några Darth vader affischer XD. och med stilrent tänkte jag väll mer att de är ganska konstant med blått på svart.

Jaa, Darth Vader-affischer låter ju som en kul idé!
Du har rätt – det är enhetligt (stilrent) med blått och svart i rummet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Riktigt nice, det enda som förstör najsigheten är klistermärkena :/
Byt ut hurtsen mot en svart o skippa klistermärkerna så har du mina 10P

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk

Rekommenderar att du köper track-ir, kommer att ge ett rejält lyft även om du har tre skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av control87th:

Rekommenderar att du köper track-ir, kommer att ge ett rejält lyft även om du har tre skärmar

roligt att du nämnde de fick nämligen min i tisdags.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Snygg hörna! En fråga bara..var fick du tag på själva "bordet" som monitorerna står på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanDyrendahl:

Snygg hörna! En fråga bara..var fick du tag på själva "bordet" som monitorerna står på?

gjorde den själv, se min bygglog om hur jag gjorde de.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Riktigt najjs bygge

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!
Galet snyggt skrivbord, vart införskaffades det?