Permalänk
Medlem

Vad har du gjort med den stackars stringhyllan?

Permalänk
Skrivet av MooD:

Vad har du gjort med den stackars stringhyllan?

Kanon att fästa kablar i. En klassiker som fortfarande håller i modern miljö

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Kanon att fästa kablar i. En klassiker som fortfarande håller i modern miljö

En väldigt dyr sådan isåfall!

Varför använder du den inte som den är tänkt?

Permalänk

det var en rejäl datorhörna! använder själv speedfan oxå, riktigt smidigt program som alldrig svikit mej!

Permalänk
Skrivet av MooD:

En väldigt dyr sådan isåfall!

Varför använder du den inte som den är tänkt?

Menar du så här ?

http://i1173.photobucket.com/albums/r592/MrIgolf/stringoldad2...

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem

Ptjaa nu ser jag inte riktigt vilken modell du har på bilden. Men dessa kostar ex 800 kronor (beggad), en sån där du länkade kostar säkert mer

Permalänk

Det här var helt SINNES!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Herre Jösses.

Permalänk
Medlem

Shit vad coolt!! Skulle betala för att se denna setup med Notchs nya rymspel 0x10c..

Permalänk
Skrivet av kimhari:

Shit vad coolt!! Skulle betala för att se denna setup med Notchs nya rymspel 0x10c..

Wow, vilken härlig story bakom det spelet. Det skall följas och testas av en Scfi fantast

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av frazer84:

Kul med fler flightsim-intresserade

Har inte listat ut var du bor, men om du bor inärheten av Stockholm måste du komma och hälsa på hos oss på Swesim. Vi är en ideell förening som startades av ett par "flygsimulatornördar" för några år sen, som nu växt till snart 150 medlemmar och ett gäng simulatorer (och fler på väg in).

Här finns en, nu gammal, film från vår 737-simulator som står i vår lokal i Årsta:
http://www.youtube.com/watch?v=Ij4YGv9Scbc&hd=1

F.ö. hade du en riktigt imponerande setup för hemmabruk där, lär du klara dig långt på

Satt bara och väntade på att en Rysk Suchoj Su-34 skulle komma och tvinga ner er Boeing 737 med sin 30mm automatkanon. Antar att man inte kan ha så skoj i era flygsimulatorer?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt, +1 för soppan

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt, det var riktigt snyggt gjort (och en hel del nördighet):)
Men det ser ut som du har en riktigt "soppa" där:D

5/5:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

läckert

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Satt bara och väntade på att en Rysk Suchoj Su-34 skulle komma och tvinga ner er Boeing 737 med sin 30mm automatkanon. Antar att man inte kan ha så skoj i era flygsimulatorer?

Jag skulle kunna göra vad som helst för en sådan simulator.
Uppskattad kostnad?

/ En annan "lite" sämre FS flygare

Permalänk
Medlem

hahah underbart med soppan!! Riktigt snyggt gjort, måste vara coolt att dra en långflygning till önskat resemål under helgen!
Trevlig resa!

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Medlem

Snyggt undrar om piloterna kokar sin egen soppa på sina långflygningar =o Underbart!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAH
riktigt nice är det!
och den sista bilden.... dat made me lol!

Permalänk

Det här är nog bland det coolaste jag set!
Det borde finns en extra poäng för kastrullen (:

Permalänk
Medlem

Hur håller du koll på alla knappar imponerande hörna, ovanlig men fräck!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

imponerande. Alla typer av simulatorer borde vara fantastiska i din simmiljö!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det var verkligen helt otroligt bygge,, hatten av .

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Riktigt nice!
Vad gick allting på?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Vad du än gör tappa INTE kastrullen med soppa i datorn!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Skrivet av bourne94:

riktigt snyggt, det var riktigt snyggt gjort (och en hel del nördighet):)
Men det ser ut som du har en riktigt "soppa" där:D

5/5:)

Tack från en flygnörd

Skrivet av WDac:

Tackar!

Skrivet av M@GWAC0D£:

Jag skulle kunna göra vad som helst för en sådan simulator.
Uppskattad kostnad?

/ En annan "lite" sämre FS flygare

Har skickat PM

Skrivet av Morenga:

hahah underbart med soppan!! Riktigt snyggt gjort, måste vara coolt att dra en långflygning till önskat resemål under helgen!
Trevlig resa!

Tackar!

Skrivet av erikom:

Snyggt undrar om piloterna kokar sin egen soppa på sina långflygningar =o Underbart!

Vem vet vad som händer bakom den numera låsta cockpit dörren

Skrivet av Alondora:

HAHAHAHAH
riktigt nice är det!
och den sista bilden.... dat made me lol!

Hihi

Skrivet av axelbostrom:

Det här är nog bland det coolaste jag set!
Det borde finns en extra poäng för kastrullen (:

Tyckte själv att min shroud liknade en spis. Inga stilpoäng här.

Skrivet av ygd3n:

Hur håller du koll på alla knappar imponerande hörna, ovanlig men fräck!

Det gör jag ej än, inte alla.

Skrivet av Rocklets:

imponerande. Alla typer av simulatorer borde vara fantastiska i din simmiljö!

Säkert men det finns begränsningar för min lilla hjärna med

Skrivet av Tuxsux:

Det var verkligen helt otroligt bygge,, hatten av .

Tack!

Skrivet av lillen99:

Riktigt nice!
Vad gick allting på?

Mvh: Eric

Har skickat dig ett PM

Skrivet av Argybarg:

Vad du än gör tappa INTE kastrullen med soppa i datorn!

Haha

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk

med alla dom skärmarna så kan du bli daytrader när du tröttnar på att flyga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Nej men denna killen: www.helinare.nu

Hej Mikael,

Ursäkta jag lånar din tråd lite! Min MIP är till salu om de är någon som är intresserad. Bilder och dokumentation finns tillgängligt på:
http://riksarchen.wordpress.com/category/main-instrument-pane...

Allt ingår förutom phidgets reläkort. Bland annat så ingår en riktig gear lever som kommer från en Contental airlines Boeing 737.

Om någon är intresserad maila mig på ahelin00@gmail.com så berättar jag mer.

(Mikael, du får ta bort inlägget om du tar illa upp att jag skriver i denna tråd!)

Hälsningar,
Anders

Permalänk
Skrivet av archen:

Hej Mikael,

Ursäkta jag lånar din tråd lite! Min MIP är till salu om de är någon som är intresserad. Bilder och dokumentation finns tillgängligt på:
http://riksarchen.wordpress.com/category/main-instrument-pane...

Allt ingår förutom phidgets reläkort. Bland annat så ingår en riktig gear lever som kommer från en Contental airlines Boeing 737.

Om någon är intresserad maila mig på ahelin00@gmail.com så berättar jag mer.

(Mikael, du får ta bort inlägget om du tar illa upp att jag skriver i denna tråd!)

Hälsningar,
Anders

Helt ok Anders.

Hoppas du får din 737 cockpit exakt som du vill ha den till slut. Resan dit är också en stor del av det roliga.

Hälsningar
Micke

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Avstängd

Kör visserligen inte så mycket flygsim längre men blev sjukt inspirerad av detta, har ju smygföljt det en längre tid nu...
Önskar mig iaf fortfarande väldigt hett ett sådant reglage baserat på en äkta men min plånka medger det nog knappast just nu dock...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Oj, Dedär spakarna var dyra... Men är ju egentligen billigt sett till vad man får, måste ju ha kostat avsevärt mer att bygga...
Aja, blir till att drömma en stund till och se om det kommer in mer på lönekuvertet, om jag mot all förmodan får tag på en skall jag prova att göra en primitiv analogkonverter och se om det går att använda alla originaldelarna.

Blev en liten order till Nick i staterna i allafall med några vred och annat, alltid en början. *S*
Tror det kommer att förbli en dröm, men tänk att kunna uppleva att glida fram i en de Havilland DH 106 Comet tex... Mmmm...
(Såg att han faktiskt hade en del de Havilland Comet delar... Dock mest internal parts men i allafall... Somtimes dreams come true! Om, skall de stå i mitt sovrum! På första plats!)

Har i allafall fått tag på en Dornier "myrstack" från tyskland förut så det är väl början på en simulator kanske att jag åtminstone kan simulera fasindikering... Skall även försöka väcka liv i ett gammalt shootingstar radiointerface också, men ville inte våldföra mig på de fina originaldelarna, men det är ju iaf dekorativt även om jag inte får det att fungera som tänkt menar jag.
Lyckade även få min sönderrostade J-29 switch att fungera, tro´t eller ej...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number