Permalänk
Medlem

Router tips

Tjena, funderar på att köpa en ny router och skulle vilja veta om någon har nåt bra tips på en bra router. Den behöver ha 4st Tråd anslutningar, WAN anslutning så klart samt trådlöst gärna med N standard. Har tidigare kört med dlink routrar men samtliga av dem har bara jävla gormat, den jag har nu går inte att öppna portar på om man inte kör DMZ, och så tappar den internet uppkoppling titt som tätt.

Har kikat lite på Cisco (linksys) routrar, är det nåt att ha? I sånna fall vet någon vilken man skall satsa på?

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Inaktiv

Asus RT-N66u är populär och bland de bästa idag. Ska du köra trådlöst så ta absolut inte någon utan N-standard.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Netgear WNR3500L, köpte jag för inte så länge sen och har funkat klockrent sedan jag pluggade in den!

Har också dåliga erfarenheter av D-Link!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Asus RT-N66u är populär och bland de bästa idag. Ska du köra trådlöst så ta absolut inte någon utan N-standard.

Skickades från m.sweclockers.com

Den känns lite väl overkill för mig, Behöver bara kunna ansluta 3st trådlösa datorer, Behöver inte usb stöd, och tror nog jag klarar mig utan dual-band.

Är nog mer inriktad på något i 4-800kr klassen

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

Netgear WNR3500L, köpte jag för inte så länge sen och har funkat klockrent sedan jag pluggade in den!

Har också dåliga erfarenheter av D-Link!

Detta kanske kan vara något för mig. Men jag har läst att orginal firmware inte funkar särskilt bra, och om man kör in tomato så tappar man hastighet på wifi. Stämmer detta? Kanske uppdaterats sen det jag läste

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

Detta kanske kan vara något för mig. Men jag har läst att orginal firmware inte funkar särskilt bra, och om man kör in tomato så tappar man hastighet på wifi. Stämmer detta? Kanske uppdaterats sen det jag läste

Min funkar bra på original firmware, har varit igång och fungerat 24/7 i snart 2 månader iaf, angående Tomato så lämnar jag det till de som vet mer

Permalänk
Medlem

har beställt en sån nu, hoppas ni inte lurat mig xD.

Tack för hjälpen

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

har själv en netgear WNR3500L, har stått och tuffat på i 2år med en enda omstart funkar klockrent!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

har beställt en sån nu, hoppas ni inte lurat mig xD.

Tack för hjälpen

Hoppas den funkar lika bra som min då Kanske ska nämna att jag fick min väldigt billig också, Alina systems hade en mycket kompetent butikskille så den gick på hela 25 Kronor (Ja 25 kronor!) jämfört med 549:- som det stod på hyllkanten!

Han tog glatt emot mina 25 kronor och min dag var räddad