Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

NU väntar vi bara på de utlovade bilderna.

Hehe okej. Kommer inatt är på jobbet atm.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Skrivet av Morenga:

Fick min idag! Supernöjd och inte en enda död pixel! Jag köpte Crossover 27Q INTE pivotversionen och jag upplever denna fot som väldigt stabil. Rekommenderas starkt!
(Nu får vi se hur länge den håller )

Underbart. Kul att höra. Bilder?

Permalänk
Medlem

När skulle det komma fler "trimmbara" skärmar?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av anemic:

När skulle det komma fler "trimmbara" skärmar?

Har inte hört något. Läste om det på OCN-forumet, men ingen vill säga mer än att man gått "underground" med dessa frågor (om nya 100hz+ Korea-skärmar som ska vara på gång vilken vecka som helst nu). Detta pga att OCN vill ha en del utav kakan (läs tjäna pengar) Någon annan som hört något?

Edit: Har hört mig för på diverse forum. Funderar på en Crossover med tempered glass.
Tydligen ska det gå lätt att plocka bort/montera dit glaset på Catleap tempered. Medan Shimian tempered är fastlimmad, och tar man loss glaset med värmepistol+kreditkort (finns videos på detta) så är det inget som säger att man kan montera dit glaset igen.
Frågan är som sagt hur det är med Crossover tempered? Går det att plocka av/montera dit igen på ett lätt sätt?
Efterlyser även bilder på hur tempered Catleap/Crossover ser ut.

Permalänk

http://www.120hz.net/ är deras nya tillhåll sedan ocn inte tillåter annonslänkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

http://www.120hz.net/ är deras nya tillhåll sedan ocn inte tillåter annonslänkar.

NICE! Har glömt, men vad fanns det för hakar här?

Att inte få någon garanti räknar jag ju med, men det fanns lite negativa saker att tänka på kring livslängd har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Underbart. Kul att höra. Bilder?

Här kommer några
Crossover 27Q

Välpaketerad. Blixten på kameran gjorde dock att det ser ut att vara lite bubbelplast.

Inuti lådan.

Jämförelse. Min gamla 22'' vs nya 27''

Fina färger!

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Inaktiv

Morenga:
Beställde från?
tull/moms påslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon103456:

Morenga:
Beställde från?
tull/moms påslag?

Jag beställde från dcsamsungmall.
Betalade priset på skärmen plus 30$ för "Shipping & handling". Några andra kostnader har jag än så länge inte lagt ut. Vet inte riktigt hur det fungerar med tullen/momsen, ifall de skickar hem något. Men min skärm fastnade i alla fall inte i tullen, utan åkte bara rakt igenom.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Inaktiv

Morenga: Trevligt. Jackpott!!

Man har redan beställt en skärm från Green-sum 400usd och DHL är speditör.
DHL tullar allt de handskas med.

En liten sammanställning ang vilka som åkt på tull/moms resp återförsäljare hade varit trevligt.

Permalänk
Medlem

ta_planet, och jag slapp tull verkar det som, jag har i alla fall inte betalat nån än

Permalänk
Inaktiv

Beställde 3 Stycken för ett totalpris av 8.000 kr. Mycket trevligt, bilder kommer snart (dock endast på 1 =( köpte gemensamt med kamrater).

Permalänk

Någon som upplevt några problem med skärmen?

Maedas, vilken säljare beställde du från?

Detta är lockande minst sagt!

Permalänk
Medlem

Vad väger en skärm med och utan fot?

Funderar på att beställa en inom dom närmaste dagarna och med tanke på att fötterna suger så blir det ett bordsfäste.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Crossover 27q led-p av green-sum för 408 dollar och fick en tull på 442 kr, såg att den var billigare nu.

http://www.ebay.com/itm/New-CROSSOVER-27Q-LED-P-27-HD-2560X14...

Den funkar perfekt och foten känns inte alls så illa som folk skriver, stabil och stadig.

Det tog 7 dagar från beställning tills den var installerad och klar.

Permalänk

Hur många utav Er har fått den "nya" varianten utav Crossover där loggan istället är Cross8ver. med nytt typsnitt.
Även på Crossovers hemsida har man ändrat loggan så den är nog officiellt de nya antar jag.
Någon som vet om det är några skillnader mellan "nya" crossover och "gamla"?
Någon som har lusläst mer än jag som har koll?
(Har läst default tråden för skärmarna på 366 sidor på OCN, men orkade inte plöja genom varenda "club"-sida)

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Hur många utav Er har fått den "nya" varianten utav Crossover där loggan istället är Cross8ver. med nytt typsnitt.
Även på Crossovers hemsida har man ändrat loggan så den är nog officiellt de nya antar jag.
Någon som vet om det är några skillnader mellan "nya" crossover och "gamla"?
Någon som har lusläst mer än jag som har koll?
(Har läst default tråden för skärmarna på 366 sidor på OCN, men orkade inte plöja genom varenda "club"-sida)

Jag fick den nya loggan.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Medlem

Ny loggan jag med, tror det inte är någon direkt skillnad mellan dem förutom just loggan.

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en Crossover 27Q LED från dcsamsungmall. Hoppas man hinner få den innan D3 släppet då.

En fråga angående paketet: Är det posten som hanterar paketet i Sverige eller kommer en kurir från FedEx (eller vilket logistikföretag de nu använder) och levererar till dörren?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Vad väger en skärm med och utan fot?

Funderar på att beställa en inom dom närmaste dagarna och med tanke på att fötterna suger så blir det ett bordsfäste.

Någon borde kunna svara på frågan som har skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Beställde nyss en Crossover 27Q LED från dcsamsungmall. Hoppas man hinner få den innan D3 släppet då.

En fråga angående paketet: Är det posten som hanterar paketet i Sverige eller kommer en kurir från FedEx (eller vilket logistikföretag de nu använder) och levererar till dörren?

Oftast är det FedEx själva som levererar till dörren. Men vissa, mindre orter, tar posten hand om. FedEx har en chat-support som du kan fråga om just din order kommer levereras med posten eller FedEx. Finns såklart telefon också om man föredrar det.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk

Tack för bilderna Morenga och svaret.
Gäller klart dig oxå loefet.
Velar mellan en Crossover och en Shimian.
Tycker faktiskt att Shimian är rätt "snygg" oxå.
Baksidan ser dock onekligen "smäckig" ut.. Men men.
Det är ju bara en baksida...

Catleap är iaf ute ur kalkyleringen nu.
De överklockade varianterna kostar 460 dollar eller vad det nu var.
Känns för dyrt. Särskilt som jag inte kör några speciella FPS.
En borta. Bara två kvar...
Det tar sig sa pyromanen...

Beslutsångest - det största i-landsproblemet?

Permalänk

Ni som fått era Crossover 27Q, kör ni på default adaptern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexanderluko:

Ni som fått era Crossover 27Q, kör ni på default adaptern?

Jag gör det!

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråden då den verkar vara populär.

Tänker köpa en ny spelskräm och fundrerar på att prova IPS. Tittat på denna skärm http://www.inet.se/produkt/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-i... men folk verkar störa sig på antiglare. Finns det någon motsvarande skärm utan detta?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Lånar denna tråden då den verkar vara populär.

Tänker köpa en ny spelskräm och fundrerar på att prova IPS. Tittat på denna skärm http://www.inet.se/produkt/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-i... men folk verkar störa sig på antiglare. Finns det någon motsvarande skärm utan detta?

Är du sugen på en spelskärm kanske du ska kolla här: http://www.120hz.net/content.php

Jag beställde nyss en själv

Fan vad jag är taggad!!

Permalänk
Medlem

Hur är det med strömkablar? Vad måste man köpa till för att kunna köra skärmen här i Sverige?

Efter att ha kollat runt lite verkar det inte vara nödvändigt att köpa då det följer med en dosa och rätt typ av strömkabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12178149']Utifrån Kols inlägg på mitten av sidan tre har du ett antal modeller.
Sen ytterligare varianter kan du ju hitta hos de olika säljarna.
Högre uppdateringsfrekvens är tämligen kört, de allra flesta skärmar med det äldre, bättre kretskortet är sålda.
Du får helt enkelt vänta på nyproduktion av någon Yamakasimodell.

Har du testat att följa guiden som finns för att höja hzen?

Iofs Yamakasi http://120hz.net/showthread.php?54-How-to-Overclock-your-2B-Y...

Är du nöjd Jonte förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Hur är det med strömkablar? Vad måste man köpa till för att kunna köra skärmen här i Sverige?

Efter att ha kollat runt lite verkar det inte vara nödvändigt att köpa då det följer med en dosa och rätt typ av strömkabel.

De har samma kontakt i Korea som här, så man behöver inte köpa någon extra.

Permalänk

Fick hem min skärm idag (crossover 27q), har hittat två döda pixelar so far men då spenderade jag 10 min på att verkligen kolla. Helnöjd över min skärm då jag slapp betala tull. Måste dock säga att ingångarna satt på ett sätt som inte är anpassat för händer av nordisk storlek.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |