Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av M89:

PowerStrip

Skrivet av loefet:

Avsaknaden av OSD är ett mindre problem, då det är mer viktigt att kunna ställa in färger och liknande om man använder analoga signaler, det vill säga VGA.
I och med att dessa skärmar endast har DVI (några dyrare undantag vilka även har OSD) så är detta ett icke problem. Som sagt använd ICC profil, antingen egen från kalibrator eller använd den som ligger på TFTcentral: http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
Är det rätt inställt så borde det inte vara några problem med spel och liknande...

Jag har provat runt lite nu med min nuvarande skärm (som har OSD), och när jag körde wow i window mode användes inställningarna jag gjort i powerstrip men såfort jag körde fullscreen "revertades" inställningarna till det som var inställt i OSD. Samma sak gäller när jag ändra färgen i windows kontrollpanel.

Slutsatsen jag drar av detta är att det är inställningen som lagrad i skärmens hårdvara som används i wow i fullskärm, och när jag ändrar inställningarna med OSD fungerar det utan problem (då sparas det ju direkt till skärmen). Jag vet inte om jag gjort något fel kanske när jag ställde in färg med powerstrip/windows kontrollpanel?

Hur som helst är detta lite oroväckande och gör mig tveksam till att köpa en skärm utan OSD, när man vet att fabriksinställningarna kan vara lite hur som (för så är det tydligen med dessa koreanska skärmar). Trist då dessa skärmar i övrigt verkar såpass högkvalitativa för priset

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136857:

Beställt 3 stycken via Ebay, hoppas att det inte muppar sig nu ^^

Härligt
Glöm inte att ta kort, verkar vara något tjockare kanter på dessa än på vanliga 22-tummare (Catleap Q270 har 2,5cm på sidorna, att jämföra med ca 1,5cm på mina tre G2222HDLs).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Hur som helst är detta lite oroväckande och gör mig tveksam till att köpa en skärm utan OSD, när man vet att fabriksinställningarna kan vara lite hur som (för så är det tydligen med dessa koreanska skärmar). Trist då dessa skärmar i övrigt verkar såpass högkvalitativa för priset

Men, om jag förstått det hela korrekt så var det bara en person i tråden som inte kunde ändra inställningar?

Sålänge man kan justera kontrast och ljusstyrka så kan man ju kalibrera detta mot någon testbild t.ex windows egna kalibrering, bara gå igenom den och ändra direkt på skärmen, annars så finns det ju en del online bilder där man kan justera.

Då har man iallafall grunden klar.

Då borde det endast bli olika färgtemperaturer i spel?

fattar att det suger om skärmen drar för mycket åt någon färg, men vad med problemet att det är låst om man kör digitalt?

Permalänk
Medlem

Min CROSSOVER 27Q LED-P vägrar visa någon bild. Först hittade datorn iaf skärmen men nu hittar datorn den inte alls. Ska köpa ny dvi kabel och testa.

EDIT: Nu hittas den av datorn igen. Heter QHD270QHD270QHD270, är det som det ska?
Men jag kan inte få någon bild till den. (Jag har ett asus 6950 och kopplar till rätt utgång med stöd för dual link dvi).

När jag ska extenda display, duplicera display eller visa endast på crossovern i windows skärminställningar får jag endast detta felmeddelande:
"The display settings could not be saved. Please try a different combination of display settings" <- Ger endast 2 resultat med Google. Vad fan är det för problem jag har råkat ut för egentligen?

EDIT2: Crossovern fungerar på en annan dator, med äldre grafikkort, samma dvi kabel. Mycket konstigt. Stödjer inte asus 6950 1GB denna skärm av någon konstig anledning?

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Men, om jag förstått det hela korrekt så var det bara en person i tråden som inte kunde ändra inställningar?

Sålänge man kan justera kontrast och ljusstyrka så kan man ju kalibrera detta mot någon testbild t.ex windows egna kalibrering, bara gå igenom den och ändra direkt på skärmen, annars så finns det ju en del online bilder där man kan justera.

Då har man iallafall grunden klar.

Då borde det endast bli olika färgtemperaturer i spel?

fattar att det suger om skärmen drar för mycket åt någon färg, men vad med problemet att det är låst om man kör digitalt?

Ja alltså extremt hög/låg färgtemp förstör ju hela bilden, då det ger blå/gulblaskig bild Och vad menar du med att det är låst med DVI?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Jag har för mig (och någon sa det också här i tråden) att när man kör digitalt så kan man inte ändra i färgbalansen. Alltså att det blir utgråat.

Men oavsett så känns det som att det blir ett problem, för när du går tillbaka till Windows så blir det också fel då. Eller menar du att du inte ska köra en profil och istället bara justera färgtemperaturen?

Ifall det går att justera helt perfekt i skärmen så är det det bästa valet. Dock har du ingen chans att få det korrekt på måfå utan mätutrustning. Men ja om man har ett jävligt irriterande stick av en färg så är det klart att det kan bli mindre dåligt när du justerar bort det, men det kommer aldrig bli helt bra.

Menar du att dessa skärmar är så illa kalibrerade från fabrik?

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Jag har för mig (och någon sa det också här i tråden) att när man kör digitalt så kan man inte ändra i färgbalansen. Alltså att det blir utgråat.

Men oavsett så känns det som att det blir ett problem, för när du går tillbaka till Windows så blir det också fel då. Eller menar du att du inte ska köra en profil och istället bara justera färgtemperaturen?

Ifall det går att justera helt perfekt i skärmen så är det det bästa valet. Dock har du ingen chans att få det korrekt på måfå utan mätutrustning. Men ja om man har ett jävligt irriterande stick av en färg så är det klart att det kan bli mindre dåligt när du justerar bort det, men det kommer aldrig bli helt bra.

Menar du att dessa skärmar är så illa kalibrerade från fabrik?

Vad jag förstått så är dessa koreanska skärmar väldigt varierade i hur de är kalibrerade, och jo vissa är väl dåligt kalibrerade med obalanserad färgton. I denna video visar en kille hur hans skärm är, före vs efter kalibrering: http://www.youtube.com/watch?v=5dnr_7dazH8. Visst den är väl inte katastrof innan kalibrering men fan nästan, jag är rätt känslig med färgtempen och så mycket blåton kan bli obehagligt att titta på (förrutom att de inte blir en korrekt återgiven bild).

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Jag håller absolut med om att en rätt kalibrerad skärm är en njutelse att använda. Jag menar bara att du kan inte göra det med blotta ögat, det är omöjligt.

Men han i videon använder ju också profiler. Problemet är då i spel som inte använder Windows profilen, då får du fel temp ändå. Jag vet ingen lösning runt detta. det enda som skulle fungera är att kalibrera varje färg separat direkt i hårdvaran till skärmen med mätutrustning, och jag tror som sagt att färgerna är låsta när man kör digitalt.

Det är inga problem att skapa en profil med digital anslutning, det har jag själv gjort, för då använder du inte skärmens hårdvara för att kalibrera.

Finns det inte snabbval av färgtemperatur på dessa skärmar? Har man tur så är dessa ganska ok och då kan man använda dom i nödfall om t.ex ett spel ser för blått ut, det blir en lite jalla-lösning det med men det går iaf snabbt att byta fram och tillbaka.

Vill poängtera att detta har inget med just dessa skärmar att göra utan är ett problem med många skärmar. Dyrare skärmar har dock oftast bättre fabrikskalibrering och ofta flera steg i sin temp-slider (snabbval av olika förinställda temperaturer) samt fler inställningsmöjligheter.

Ingen av mina skärmar har tillräckligt med inställningar i hårdvaran för att få en tillräckligt bra bild utan jag får nöjja mig med att kalibrera egna profiler med min utrustning och jag har alltså också samma problem att det kan bli kaiko i spel.

Tilägger också att de färreste skärmar är korrekt kalibrerade från fabrik.

Permalänk
Skrivet av xOnium:

Min CROSSOVER 27Q LED-P vägrar visa någon bild. Först hittade datorn iaf skärmen men nu hittar datorn den inte alls. Ska köpa ny dvi kabel och testa.

EDIT: Nu hittas den av datorn igen. Heter QHD270QHD270QHD270, är det som det ska?
Men jag kan inte få någon bild till den. (Jag har ett asus 6950 och kopplar till rätt utgång med stöd för dual link dvi).

När jag ska extenda display, duplicera display eller visa endast på crossovern i windows skärminställningar får jag endast detta felmeddelande:
"The display settings could not be saved. Please try a different combination of display settings" <- Ger endast 2 resultat med Google. Vad fan är det för problem jag har råkat ut för egentligen?

EDIT2: Crossovern fungerar på en annan dator, med äldre grafikkort, samma dvi kabel. Mycket konstigt. Stödjer inte asus 6950 1GB denna skärm av någon konstig anledning?

Det där med stöd för vissa modeller (gpu) har jag inte heller riktigt greppat. Många ebay-annonser så står det vilka kort som stöds men trodde det gällde vilka kort som klarar visa bild i bios? Eller är det relaterat till vilket moderkort man har? Läste någonstans att P67 inte fungerade som tänkt med Crossover (stod på en e-bay annons för en sådan skärm)?

På tal om dina frågor så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Men det kanske någon annan i tråden kan.

Maedas -> Vem beställde du ifrån?

Förresten. Bara jag som tycker foten på Crossover utan Pivot är snyggare än den med?

Permalänk
Medlem

Det visade sig att jag var tvungen att trycka på en liten switch på mitt Asus 6950 för att aktivera dual link dvi. Nu fungerar min crossover! Men det var ju fan att det skulle disabla en displayport att ha dual link dvi aktiverat. Nu kan jag inte köra 4st 1080p skärmar och 2st 1440p skärmar som var tanken

Tyvärr så har min crossover ca 80 stuck pixels! Det var lite jobbigt att räkna och vissa syns mer än andra. Dessa märks endast av när skärmen visar svart och jag har skärmen för hyffsat ljusa windows fönster och då syns de inte alls. Köpte den av samsung_korea om någon undrar.

Permalänk
Skrivet av xOnium:

Det visade sig att jag var tvungen att trycka på en liten switch på mitt Asus 6950 för att aktivera dual link dvi. Nu fungerar min crossover! Men det var ju fan att det skulle disabla en displayport att ha dual link dvi aktiverat. Nu kan jag inte köra 4st 1080p skärmar och 2st 1440p skärmar som var tanken

Tyvärr så har min crossover ca 80 stuck pixels! Det var lite jobbigt att räkna och vissa syns mer än andra. Dessa märks endast av när skärmen visar svart och jag har skärmen för hyffsat ljusa windows fönster och då syns de inte alls. Köpte den av samsung_korea om någon undrar.

Fy f-asen. Lider med dig. Trist två gånger om.
Oerhört trist med pixlarna. Jag hade hört av mig till säljaren i det fallet. 80 stuck kan inte vara ok. Här måste ju säljaren skicka en ny utan att du ska stå för kalaset. Måste och måste. Men man kan iaf hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Förresten. Bara jag som tycker foten på Crossover utan Pivot är snyggare än den med?

Samma här! Därför beställde jag den utan Pivot Misstänker att den är stabilare också, ser så ut iaf.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk

Är riktigt nära på att beställa en Crossover LED-P. Tycker också att den utan pivot är snyggare, men den går ju inte att höja och sänka vilket är något av en dealbreaker för mig. Upptäckte hur skönt det är att ha sin skärm på korrekt höjd när jag fick höj- och sänkbara skärmar på jobbet. Frågan är bara hur stabil foten är. Frågor, frågor, frågor... Som kanske aldrig får några svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CL4P-TP:

Frågan är bara hur stabil foten är. Frågor, frågor, frågor... Som kanske aldrig får några svar.

Jag får min den här veckan. Kan återkomma med hur stabil den är!

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Skrivet av Morenga:

Jag får min den här veckan. Kan återkomma med hur stabil den är!

Syftade egentligen på den med pivot, men jag tar tacksamt emot intryck av den utan också! Är ju möjligt att den funkar att ha på den relativt låga höjden som den utan pivot erbjuder eftersom att skärmen är så pass stor. (Någon får rätta mig om jag har fel men som jag har förstått saknar den inte bara pivot utan går inte heller att höja och sänka)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CL4P-TP:

Syftade egentligen på den med pivot, men jag tar tacksamt emot intryck av den utan också! Är ju möjligt att den funkar att ha på den relativt låga höjden som den utan pivot erbjuder eftersom att skärmen är så pass stor. (Någon får rätta mig om jag har fel men som jag har förstått saknar den inte bara pivot utan går inte heller att höja och sänka)

Har en med pivot på väg hem som tullen lagt vantarna på. Hoppas jag hinner få hem den innan helgen. Men jag kan återkomma med hur pass stabil den är. Fast nog måste det finnas fler här i tråden som köpt den som kan ge dig svar?

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Har en med pivot på väg hem som tullen lagt vantarna på. Hoppas jag hinner få hem den innan helgen. Men jag kan återkomma med hur pass stabil den är. Fast nog måste det finnas fler här i tråden som köpt den som kan ge dig svar?

Jo det gör det säkert. Har läst en hel del i trådar på andra forum också och den verkar vara hyfsat stabil, inte jätteflimsy i alla fall. Om jag beställer en blir det nog en med pivot, har bara lite svårt att bestämma mig om jag ska beställa över huvud taget. Mina 5850 CF lär få det lite jobbigt, vilket iofs ger mig en ursäkt att köpa nytt grafikkort vilket alltid är kul. Blir en dyr historia.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!
Tullen har släppt iväg skärmen vid 8 tiden i morse, så den borde komma i morgon!!

Permalänk
Skrivet av loefet:

ÄNTLIGEN!!
Tullen har släppt iväg skärmen vid 8 tiden i morse, så den borde komma i morgon!!

Då förväntar vi oss en massa intryck och BILDER!

Permalänk

Är där någon som vet om dessa skärmar fungerar med Intel HD Graphics 3000/4000 (i7 2600K)?

Eller man måste ha ett externt grafikkort?

Permalänk
Medlem

^ Det hela hänger på vad du har för utgång på moderkortet skulle jag tro. De skall klara av upplösningen men det beror på om du har en Dual-link DVI-D (eller DVI-I) eller inte för att du skall få ut den upplösningen på skärmen, kan kanske gå om du har Displayport ut och använder en aktiv adapter för att omvandla till Dual-link DVI-D...
Vad har du för moderkort?

^^ You bet!!

Permalänk
Skrivet av loefet:

^ Det hela hänger på vad du har för utgång på moderkortet skulle jag tro. De skall klara av upplösningen men det beror på om du har en Dual-link DVI-D (eller DVI-I) eller inte för att du skall få ut den upplösningen på skärmen, kan kanske gå om du har Displayport ut och använder en aktiv adapter för att omvandla till Dual-link DVI-D...
Vad har du för moderkort?

^^ You bet!!

Intressant. Har ju ett Asus http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H67I/#sp... .
Kollar man maxupplösning så verkar d inte så. =(

Permalänk
Skrivet av loefet:

^ Det hela hänger på vad du har för utgång på moderkortet skulle jag tro. De skall klara av upplösningen men det beror på om du har en Dual-link DVI-D (eller DVI-I) eller inte för att du skall få ut den upplösningen på skärmen, kan kanske gå om du har Displayport ut och använder en aktiv adapter för att omvandla till Dual-link DVI-D...
Vad har du för moderkort?

^^ You bet!!

Blev lite konfunderad när jag läste grafikkortskraven samt "...can not use onboard or APU graphic chipset".

Jag har Asrock Z68 Extreme4:
Multi VGA Output options: D-Sub, DVI-D, HDMI and DisplayPort

Så då borde det funka ändå?

Edit:
Intel HD 3000 klarar 2500x1600
Men nu när jag kollar på MB ser jag den bara är specad till 1900x1200 via DVI.
Då är jag rökt med andra ord... Tog för givet det var GPU som styrde upplösningen och inte anslutningen på moderkortet.
Grrr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Intressant. Har ju ett Asus http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H67I/#sp... .
Kollar man maxupplösning så verkar d inte så. =(

Det kan vara så att du kan använda skärmen på lägre upplösning, men och andra sidan kommer de se gräsligt ut, vilket inte gör det värt det i mitt tycke...

Skrivet av allan@allan.in:

Blev lite konfunderad när jag läste grafikkortskraven samt "...can not use onboard or APU graphic chipset".

Jag har Asrock Z68 Extreme4:
Multi VGA Output options: D-Sub, DVI-D, HDMI and DisplayPort

Så då borde det funka ändå?

Kan vara så att de menar att de flesta moderkort inte klarar av att mata ut tillräcklig upplösning.

Enligt Asrock:s hemsida så skall DP porten klara 2560x1600 (dock inte de övriga), vilket tyder på att den borde kunna mata ut tillräcklig upplösning för att man med en adapter skulle kunna använda skärmen fullt ut. Så teoretiskt sett borde det funka finfint, men det kanske finns någon här med liknande hårdvara som kan testa med sin skärm??

Permalänk
Medlem

Ursäkta dubbel inlägget och språket, men...

JÄVLAR vilken grym skärm, helt jäkla perfekt!!
Finns egentligen bara 2 fel med den, 1 grön pixel och en repa på foten (den får jag faktiskt skylla mig själv för då skärmen tog i när jag vred den till pivot läget...).

Bilder och mer kommer senare!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

Ursäkta dubbel inlägget och språket, men...

JÄVLAR vilken grym skärm, helt jäkla perfekt!!
Finns egentligen bara 2 fel med den, 1 grön pixel och en repa på foten (den får jag faktiskt skylla mig själv för då skärmen tog i när jag vred den till pivot läget...).

Bilder och mer kommer senare!!

Yes! Hämtade precis ut min. 5 döda pixal uppe i högra hörnet som bara syns mot svart bakgrund på ca 50mm avstånd. Stativet verkar vara stabilt också.
600kr ville tullen ha av mig.

Har min gamla 23" ultrasharp inkopplad bredvid, och vilken skillnad det är!
Fruktansvärt nöjd är jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Yes! Hämtade precis ut min. 5 döda pixal uppe i högra hörnet som bara syns mot svart bakgrund på ca 50mm avstånd. Stativet verkar vara stabilt också.
600kr ville tullen ha av mig.

Hur många arbetsdagar tog leveransen för er båda? Min skärm är i Paris nu, undrar hur lång tid det tar för den att nå Örebro

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Avstängd

Jag köpte min fredagen den 13e(ojoj), den skickades den 16e. Men våra verkar ha tagit direktflyget till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Yes! Hämtade precis ut min. 5 döda pixal uppe i högra hörnet som bara syns mot svart bakgrund på ca 50mm avstånd. Stativet verkar vara stabilt också.
600kr ville tullen ha av mig.

Har min gamla 23" ultrasharp inkopplad bredvid, och vilken skillnad det är!
Fruktansvärt nöjd är jag.

Synd att du fick så många, men och andra sidan syns de nog mindre i högra hörnet än som min på vänsterkanten...

Skrivet av Morenga:

Hur många arbetsdagar tog leveransen för er båda? Min skärm är i Paris nu, undrar hur lång tid det tar för den att nå Örebro

Beställde den 14:e
Skickades den 18:e
Flögs till Sverige via Amsterdam den 20:e
Fastnade i tullen tills den 25:e
Hämtade den idag...

Beror mycket på med vem du beställer, är det EMS så skickas den med Korean Air Cargo som flyger Seoul - Stockholm (via Amsterdam) 3 ggr/vecka. Skickas den med FedEx eller annat kan den ta en annan väg...

Permalänk
Medlem

Så äntligen fick jag min Crossover 27Q LED-P, hade följt paketet slaviskt sen de skickades, och blivit mer otålig för varje dag som gått...
Men idag kom avin, vilket gjorde att jag hoppade in i bilen och drog iväg till posten

Här är skönheten, flera kilometer av den skönaste bubbelplast jag har upplevt

Blev lite chockad av lådan, vadå 1080, hdmi, tv?? Skulle inte detta vara en 27"s skärm??

Nu börjar man lugna ner sig lite

Kablar och nätdel som följde med, fungerar fint, men kvaliteten är lite sisådär kanske. En av skruvarna på DVI kabeln ville inte skruvas i samt det man skruvar med gick sönder när jag använde skruvmejseln för att få dit den, får se om jag orkar byta då det ju faktiskt fungerar...

Har drömt om denna dagen länge nu

Pure porn!!

Får faktiskt säga att jag var riktigt överraskad av byggkvaliteten, både skärmen och foten känns solida (foten är rätt trög så den är minst sagt solid), överlag så tycker jag nästan att byggkvaliteten är bättre än min gamla BenQ FP241W vilket kostade dubbelt så mycket när jag köpte den för 4 år sedan. De enda som inte andas kvalitet är knapparna men som tur var så slipper man se dem där de sitter på baksidan.

Datorhörnan som det var innan...

Efter
Kan inte fatta hur najs och stor denna skärm är med tanke på att den bara är 3 tum större än den gamla, ÄLSKAR den!!
Startade upp och hittades direkt när jag kopplade in den så absolut inga problem med någonting. Den har lite coil-whine vid full ljusstyrka men när man hade justerat ner den något så försvann den (hellre detta än som min gamla skärm som var tvärt om, helsike vad bländad man blev på mornarna). Har en grön pixel i nedre vänstra hörnet. Men det är det enda jag har att gnälla på.

Positivt:
Färgerna
Kontrasten
Homogen bakgrundsbelysning
Ingen BLB som jag har sett, men får vänta tills det blir mörkt för att kunna se ordentligt
Kvaliteten överlag
PRISET!! helt oslagbart 3600:- för en sån här skärm är otroligt
Ger inte störningar på bilden från Webkameran som den andra gjorde

Negativt:
En grön pixel
Coil-whine vid full ljusstyrka
Fick betala full tull/skatt på den
Det tog så lång tid att få den
Måste byta alla bakgrundsbilder...

Så för att sammanfatta det hela, KÖP!!!