Permalänk
Medlem

The [ReD] Fortress.

Kände det va dax för en liten uppdatering på hårdvaru fronten så man började spekulera rundor på diverse komponenter och pluggade tester och resultat tills den dagen då det äntligen va dax att beställa!

Komponenterna som föll mig i smak med min budget och det tänkta färg temat var :

Asus Crosshair IV Formula.
AMD Phenom II x6 1075T.
SilverStone FT02.

Komponenter som redan fanns :

Corsair dominator 4GB 1600MHz.
Corsair H50.
OCZ modXstream 600W.
ASUS EAH 5870.
WD Caviar Black 160GB x2, + 500GB.

För att få bygget att bli något lite mer än bara nya komponenter så beställdes även sleeve från www.Djungelapa.se vilket resulterade i ett mer estetiskt tilltalande inre som jag är mycket nöjd med.
Bra kvalité och ruskigt snabba leveranser!

Detta är första gången jag sleevar ett nätagg och jag blev mycket nöjd med slutresultatet och kommer nog aldrig kunna gå tillbaka till osleevat igen.

Men nu ska jag sluta tråka ut er med massa text. Här kommer lite bilder på byggets gång som tog allt som allt ca 2 veckor från det att komponenterna började trilla in.

OBS! Bild kvalitén varierar lite då det första bilderna är tagna med mobilkamera från ifåne 4. Senare bilder är med digitalkamera och lite bättre iaf. OBS!

Glöm ej att rösta och lämna en kommentar

The [ReD] Fortress.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

fyfan vad fint! värd en femma!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

fy fan vad snyggt. 5p!

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Grymt bygge, absolut Tycker dock att en sådan rigg förtjänar lite bättre bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Grymt bygge, absolut Tycker dock att en sådan rigg förtjänar lite bättre bilder.

Tackar! jo jag vet att det va lite synd med bilderna. men ska försöka få tag på en system kamera och ta lite fina resultat bilder iaf.

Ser ni alla bilderna? jag ser bara hälften typ och resten är bara en svart ram med hel vit bild men öppnar man dom i nytt fönster funkar. det. kanske bara buggar för mig ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Funkade de bra att sätta bitumen plattor på läsaren? har själv funderat på något liknande och jag börjar få tuppjuck på min. Snyggt bygge iaf 5p

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoxer:

Funkade de bra att sätta bitumen plattor på läsaren? har själv funderat på något liknande och jag börjar få tuppjuck på min. Snyggt bygge iaf 5p

Lite hjälpte det nog. haft det på läsaren sen innan men jag tror nog det har hjälpt iaf.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

grymt bra jobb!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Gud vad trött man är på röd/svart kombinationen xD Men, det var ändå ett bra bygge! 5p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser fint ut, men jag förstår inte grejen med att ha skärmen så högt upp?

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Gud vad trött man är på röd/svart kombinationen xD Men, det var ändå ett bra bygge! 5p

Haha. Ja jag kan hålla med om att det kanske är väl använt men tycker det är väldigt snyggt samt det passade mitt komponent val. tack för din röst

Skrivet av REPTiL3:

Ser fint ut, men jag förstår inte grejen med att ha skärmen så högt upp?

Har skärmen i den höjden för att den ska komma rakt i synfältet och på så sätt få bättre kroppshållning även när man sitter vid datorn. Sen är det ju självklart en smak sak för vissa.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclose:

Tackar! jo jag vet att det va lite synd med bilderna. men ska försöka få tag på en system kamera och ta lite fina resultat bilder iaf.

Ser ni alla bilderna? jag ser bara hälften typ och resten är bara en svart ram med hel vit bild men öppnar man dom i nytt fönster funkar. det. kanske bara buggar för mig ^^

You do that Lakan som bakgrund och det brukar bli riktigt snyggt!

Jag ser alla bilderna i alla fall! Tror att du också ska se alla om bara en liten stund... Nya gallerier brukar bugga lite i början.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt, FT02 blir bara snyggare varje gång jag ser det. Jag ser alla bilder. För att få bättre bilder är det viktigt med ljus, mer ljus en extra lampa eller något sådant. Digitalkameror (ej system) tar bra bilder.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Riktigt snyggt, FT02 blir bara snyggare varje gång jag ser det. Jag ser alla bilder. För att få bättre bilder är det viktigt med ljus, mer ljus en extra lampa eller något sådant. Digitalkameror (ej system) tar bra bilder.

Tackar blev riktigt nöjd med chassi valet.
Grejen jag saknar är en bra ljus källa men ska se vad man kan fixa ^^

endast 25 röster på 580 tittare? hmm

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Inte ens röda LEDs Suck, vart är världen påväg...

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Inte ens röda LEDs Suck, vart är världen påväg...

Tror inte det hade blivit bättre med röda LEDs. Det vita ör mer neutralt och tar fram både det svarta och röda, Samt det svaga vita skenet är behagligare.

Skrivet av mini-ryttge:

Riktigt fint bygge.

Tackar:D kul när det kan uppskattas av fler än sig själva.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

En fråga till dig vad använde du för att pilla upp satakontakterna för ska nämligen sleeva mitt agg med:D

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

En fråga till dig vad använde du för att pilla upp satakontakterna för ska nämligen sleeva mitt agg med:D

Jag toh bara loss "capen" med en skruvmejsel och sen drog bort kablarna med fingrarna. dom sitter ju inte fast där i utan ligger bara mellan 2 blad som skär in i kontakterna. det viktigaste är väl att om du ska flytta på sata kontakts "huvudena" ( dom som går in i hårddisken) är att maskera de gamla revorna där det suttit innan och att se till så att "bladen" får kontakt med de interna i kablen. finns säkert en massa bra youtube guider som förklarar det jag skrivit här djupare, men det är ganska logiskt.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Jag toh bara loss "capen" med en skruvmejsel och sen drog bort kablarna med fingrarna. dom sitter ju inte fast där i utan ligger bara mellan 2 blad som skär in i kontakterna. det viktigaste är väl att om du ska flytta på sata kontakts "huvudena" ( dom som går in i hårddisken) är att maskera de gamla revorna där det suttit innan och att se till så att "bladen" får kontakt med de interna i kablen. finns säkert en massa bra youtube guider som förklarar det jag skrivit här djupare, men det är ganska logiskt.

tack som fan för ditt svar för det var det jag var mest orolig för.. för att börja sleeva jag kunde pilla bort capen med fingrarna men längre vågade jag inte gå.. men men tack som fan för hjälpen Btw din sleeving är super snygg!

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

tack som fan för ditt svar för det var det jag var mest orolig för.. för att börja sleeva jag kunde pilla bort capen med fingrarna men längre vågade jag inte gå.. men men tack som fan för hjälpen Btw din sleeving är super snygg!

Ingen fara du! och tack så mycket!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Väldigt fint!
Om man nu bara hade orken att göra allt det du just gjorde

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Jubileumsmästare

Snyggt gjort! Själv hade jag nog inte haft tålamod till allt det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Väldigt fint!
Om man nu bara hade orken att göra allt det du just gjorde

tackar kommer nog lite bättre bilder på slutresultatet i helgen. fått tag på en digital kamera så ska nog bli bra orken har inte jag heller egentligen, men när man endå skulle sitta och vänta på komponenter osv så kändes det lika bra att göra det ordentligt ^^

Skrivet av Pekka75:

Snyggt gjort! Själv hade jag nog inte haft tålamod till allt det där

Tålamodet va knappt kan jag lova! men resultatet va värt det tycker jag

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd

Väldigt snyggt, tänkte ge 4 då det inte är något ovanligt färgväl, men sen såg jag din tangentbord/mus/musmatta setup och gav den 5!
Har nämligen likandan setup..

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk

fint bygge:) men jag undrar hur du har luftflödet med tanke på h50? Tänkte köpa samma chassi och jag har en antec 620 kylare

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt!

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Väldigt snyggt, tänkte ge 4 då det inte är något ovanligt färgväl, men sen såg jag din tangentbord/mus/musmatta setup och gav den 5!
Har nämligen likandan setup..

Tackar! Tangentbordet är bland det bästa jag vet. still goin strong!

Skrivet av Magnetism:

fint bygge:) men jag undrar hur du har luftflödet med tanke på h50? Tänkte köpa samma chassi och jag har en antec 620 kylare

Luftflödet funkar bra och har inte fått någon BSOD än pga överhettning vid OC eller så.

Skrivet av Mjolks:

riktigt snyggt!

Tackar min gode herre!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa