Permalänk
Medlem

Krångel med G35 + G13.

För ett ungefär ett år sedan så köpte jag Logitechs Surround headset G35. Jag installerade drivrutinerna, som kallas Logitech Gaming Software eller något liknande. Men nu för ungefär en månad sen så köpte Logitechs Gamepad G13. Jag installerade drivrutinerna till den som var ett separat program från G35. Men efter att jag kopplat in G13 så hittade den G13 i Logitech Gaming Software saken, vilket gjorde att jag använde två drivrutiner till G13. Detta ställde till ett jävla problem. Ibland så funkade G13 och ibland inte. Men nu efter en ren installation på datorn så testade jag att installera den separata drivrutinen som var till G13, då fungerade allt fin fint. Men när jag skulle installera G35 så hittade Logitech Gaming Software inte headsetet utan den hittade bara G13. Efter att jag krånglat mig runt lite så märkte jag att Logitech Gaming Software hade avinstallerat G13 drivrutinerna, eller snarare ersatt dom drivrutinerna jag MÅSTE ha till G13 (är Logitech seriöst dum i huvudet eller?). Så mitt problem är två saker;
dels att Logitech Gaming Software avinstallerar, eller ersätter, drivrutinerna till G13. Och att jag inte vill att den ska hitta G13 i Logitech Gaming Software.

Hoppas ni fattar nånting av denna långa texten

Ps. Jag har lyckats fixa headsetet nu men G13 jävlas fortfarande med mig.

Permalänk
Medlem

Logitech G930 har ju legacy drivrutiner som endast är för dem, vet inte om G35 har något liknande, men prova det.
Legacy drivrutiner går inte installera om du har haft LGS installerat innan.

Varför inte bara använda LGS till G13?

Permalänk
Medlem

Det är ju det som händer just nu att jag använder G13 till LGS. Men problemet är att det inte fungerar då.

Jag ska titta efter något separat till G35. Tack för svaret!