Permalänk
Medlem

XBMC och spotify

Hej,

Jag kommer nog ha kvar min gamla htpc ett tag, väntar med att köpa ny.

Efter väldigt mycket strul så ger jag upp, får ej spotify att fungera. Därför undrar jag om ni kan ge mig lite tips?

Det jag undrar är som följer:

Jag har en pc som automatiskt startar i xbmc. Datorn är kopplad till en tv med hdmi för att skicka bild, den är kopplad med optisk kabel till min stereo för att skicka ljud.

Som fjärrkontroll använder jag en iPad 2.

Går det på något sätt att streama ljud från ipaden mha wifi? Skulle det fungera med airport express och airfoil? Vill inte behöva tabba ur xbmc eller dra om ljudkablarna varje gång jag ska lyssna på musik.

Har ni alternativt något smart sätt att få in spotify i xbmc?

Tack så mkt på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej,

Jag kommer nog ha kvar min gamla htpc ett tag, väntar med att köpa ny.

Efter väldigt mycket strul så ger jag upp, får ej spotify att fungera. Därför undrar jag om ni kan ge mig lite tips?

Det jag undrar är som följer:

Jag har en pc som automatiskt startar i xbmc. Datorn är kopplad till en tv med hdmi för att skicka bild, den är kopplad med optisk kabel till min stereo för att skicka ljud.

Som fjärrkontroll använder jag en iPad 2.

Går det på något sätt att streama ljud från ipaden mha wifi? Skulle det fungera med airport express och airfoil? Vill inte behöva tabba ur xbmc eller dra om ljudkablarna varje gång jag ska lyssna på musik.

Har ni alternativt något smart sätt att få in spotify i xbmc?

Tack så mkt på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

"As of v11 (Eden), XBMC supports being an AirPlay target"

På Ipaden startar du spotify, sätter på din låt och väljer att XBMC ska spela upp ljudet....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

"As of v11 (Eden), XBMC supports being an AirPlay target"

På Ipaden startar du spotify, sätter på din låt och väljer att XBMC ska spela upp ljudet....

What? Varför satt jag hela natten och försökte integrera spotify i xbmc? Shiet, och så jobbar jag till 19:00 idag...

Tack så sjukt mkt, ska testa när jag kommer hem

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite
Försöker köra Airplay via min Ipad till XBMC men det fungerar ej.
Har installerat Itunes på HTPCn och det går bra att köra airplay med bla Youtube. Jag får upp ikonen för Airplay på spotify men när jag trycker på den stoppas musiken.

Nån som har en bra ide vad som kan vara fel eller vad jag glömt?

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Detta ^

Kör den addonen och det fungerar hyfsat bra, jag använder XBMC endast till detta på min main-dator eftersom man kan byta ljuduppspelnings device på XBMC men inte i spotify. (Vill ha musik i rummet och BF3 i lurarna som exempel ^^)

Jag har inte sett några större nackdelar med att använda den istället för vanliga spotify, förutom att den låter som en bluescreen om du stänger addonen utan att först pausa musiken.

Det känns smidigare än att streama från ipaden i mitt tycke.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem

Nån som har fått till det?

Jag installerade senaste versionen av XBMC idag från hemsidan.
Youtube fungerar bra genom airplay.

Spotify ipad versionen bara pausar låten när jag tar airplay.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att använda Shairport4w, en airplay server.

http://sourceforge.net/projects/shairport4w/

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk

Måste testa detta när jag kommer hem, låter grymt bra!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Någon som fått detta o funka?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.